Ga naar inhoud


EPG Update 24/11/2009


Rytec

Aanbevolen berichten

Ik heb nu van JXMLTV een keer een licentie aangeschaft voor een paar maanden om eens te ervaren hoe deze werkt.

 

Hierdoor kunnen jullie nu ook meegenieten van EPG informatie voor 6 dagen op de laatst toegevoegde zenders zoals :

 

Acht, VTMkZoom, MGM, Hallmark (deze zijn nog altijd niet geupdate bij tvgids.nl), Vitaliteit, HistoryHD, DiscoveryHD, Discovery Science, Eurosport2, Extreme Sports, ESPN America, MTVN HD, Motors TV, AB3, AB4, etc.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nieuwe rytec.channels.xml beschikbaar op mijn site www.rytec.be met hieraan toegevoegd de volgende zenders :

 

XXL, Dorcel, Discovery Travel, History channel(HD bestaat reeds), E! Entertainment, CNN International, TF1 (Télésat pakket)

 

EPG zal vanaf morgen beschikbaar zijn voor deze zenders.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130
Hallo,

Is dat alleen voor de pli image?

Nope, zoek deze site maar eens af op zoekwoord xmltv of zo, heb je de komende weken wat te lezen...

Nu even serieus, bij OpenPLi zit de plugin erbij, bij andere images zal je misschien handmatig moeten installeren, bij sommige (o.a. Gemini) moet je ook de zg. python-bestanden installeren.

Kijk maar eens op de site van Rytec: www.rytec.be

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Ik heb nu van JXMLTV een keer een licentie aangeschaft voor een paar maanden om eens te ervaren hoe deze werkt.

Ik snap het even niet, Jij en Milo hebben toch samen XMLTV ontwikkeld, dan heb je och zelf de licentie?

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het precies goed, XMLTV heb ik zelf samengesteld ja en Mike heeft de plugin verder uitgewerkt.

 

Maar JXMLTV is een java tool om van een bepaalde database in België meer XML data op te halen die gebruikt wordt voor Belgacom TV bijvoorbeeld waar ook de zenders Acht, VTMkZoom, Vitaliteit, etc gebruikt worden.

 

En aangezien die geld vragen voor een licentie per 6 maanden heb ik dat nu even aangeschaft om verder uit te proberen en hoe die zich gedraagt in die periode.

 

Omdat de vraag zo groot was voor Acht, etc heb ik toen die testversie zodanig geconfigureerd dat die xml data van 2 dagen bij mijn bestaande data zit.

En met die licentie heb ik die data voor 6 dagen.

 

Zoals ik zeg dit is enkel voor die zenders die ik zelf "nog" niet elders kan grabben.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

<< En aangezien die geld vragen voor een licentie per 6 maanden heb ik dat nu even aangeschaft om verder uit te proberen en hoe die zich gedraagt in die periode.>>

Zouden wij als zeer tevreden gebruikers eigenlijk niet moeten bijdragen (bijvoorbeeld via paypall)Is toch van de gekke dat Rytec zo'n abo moet nemen om ons gratis van epg te voorzien.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, vroeger kon je dat per jaar, per 6 maanden of per 3 maanden bestellen.

Respectievelijk 15€, 10€ en 6€.

Nu staat die optie voor een jaar er niet meer tussen, dus je betaalt alweer een pak meer.

Ik heb de auteur gevraagd om voor be.tv ook een grabber te maken, want hier staan ook nog een aantal zenders waar ik nergens anders EPG van vind.

Hij ging het op zijn todo lijstje zetten, maar kon niets beloven.

Ik heb onlangs mijn bestaande licentie weer vernieuwd voor 6 maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Zoals ik zeg dit is enkel voor die zenders die ik zelf "nog" niet elders kan grabben.

Maken jullie ook zelf grabbers, of gebruiken jullie enkel de output van bepaalde grabbers ?
Ik heb er zelf geen idee van hoe je zo'n grabber zelf maakt, maar die be.tv is dus heel interessant qua data die erop staat.
Een pak zenders die je elders niet vindt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Maken jullie ook zelf grabbers, of gebruiken jullie enkel de output van bepaalde grabbers ?
Ik heb er zelf geen idee van hoe je zo'n grabber zelf maakt, maar die be.tv is dus heel interessant qua data die erop staat.
Een pak zenders die je elders niet vindt.


Volgens mij is er nog geen tv.be grabber. Je kan een grabber met verschillende talen programmeren maar het is eenvoudiger om een bestaande grabber aan te passen. Zolang hij xmltv output geeft, zal Mike's xmlimporter hem kunnen verwerken.

Rytec maakt gebruik van een aantal grabbers waaronder ook mc2xml (epg source van Microsoft Mediacenter). Ik denk niet dat hij zelf grabbers schrijft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: netraam
Volgens mij is er nog geen tv.be grabber. Je kan een grabber met verschillende talen programmeren maar het is eenvoudiger om een bestaande grabber aan te passen. Zolang hij xmltv output geeft, zal Mike's xmlimporter hem kunnen verwerken.

Ja, maar dan moet je wel al veel van het programmeren van zo'n grabber begrijpen vooraleer je zoiets kunt schrijven.

Origineel bericht van: netraam
Rytec maakt gebruik van een aantal grabbers waaronder ook mc2xml (epg source van Microsoft Mediacenter). Ik denk niet dat hij zelf grabbers schrijft.

Ik wist dat hij mc2xml gebruikte en JXMLTV (heb ik zelf voorgesteld, net als die EPG van XMLTVGUI, die zeer uitgebreide informatie geeft voor de Britse kanalen), maar ik heb nog geen echte zekerheid dat er voor die andere kanalen (de Nederlandse bijv.) geen eigen grabber gebruikt wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestond voorheen wel een .be grabber die de info van teveblad.be haalde maar sinds ze hun site veranderd hebben en grabbers willen weerhouden is dit niet meer mogelijk.

 

Ik heb zelf al eens een poging gedaan om die bestaande grabber om te zetten naar hun nieuwe pagina's en naar andere sites zoals primo.eu en zita.be maar helaas pindakaas.

 

Maar ik denk dat het voorlopig toch wel goed gaat op deze manier? Is er dan nog ontevredenheid ergens over? Mijn deur staat altijd open voor suggesties en verbeteringen.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...