Ga naar inhoud


Dagelijkse firmware updates


Jap

Aanbevolen berichten


  • Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Inderdaad raar dat het hier goed werkt en bij diverse andere die ik ken ook.

 

Overigens heb ik de Azbox in mijn bezit gekregen via een niet nader te noemen leverancier (in verband met de reklame code)die op zijn site had staan 2de revisie AZbox, misschien is daar het probleem/

 

anders er is me niet duidelijk of jullie de films streamen vanaf een PC of van de interne harddisk??

Wellicht wanneer jullie streamen vanaf de PC is er iets met het lan netwerk?? of wanneer jullie draadloos werken zou ik het eens bedraad proberen,

In het uiterste geval zou ik eens een usb harddisk nemen en die aan de az hangen en kijken of dan de boel wel loopt.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: elflamingo

anders er is me niet duidelijk of jullie de films streamen vanaf een PC of van de interne harddisk??
Wellicht wanneer jullie streamen vanaf de PC is er iets met het lan netwerk?? of wanneer jullie draadloos werken zou ik het eens bedraad proberen,
In het uiterste geval zou ik eens een usb harddisk nemen en die aan de az hangen en kijken of dan de boel wel loopt.

Succes.


Zoals ik al eerder heb aangeven: Ik speel MKV's over een share met vaste bekabeling.
En .... aan het netwerk zal het toch wel niet liggen als de 'oude' firmware het wel gewoon goed doet.

Ik kies er nu maar voor om maar op de oude firmware te blijven,
totdat ze in Portugal dit probleem hebben onderkend en hebben opgelost.

Maar voor mij staat vast dat er iets mis is met de v4xxx firmware en de netwerkperformance / buffers.

Azbox Elite, SAB explorer PVR SC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de positieve berichten hier, ben ik ook weer even aan de slag gegaan met v4295 (qua multiplayer funtionaliteit). Ditmaal wel startende met een 'format'.

Dus firmware op de box, verder kaal gelaten, mount gemaakt en wat blijkt.... er zijn een aantal vob's die spelen!! laugh

Dit is voor mij een doorbraak, want ik heb nog op geen enkele voorgaande v4xxx een vob zien spelen.

 

Niet alle vob's werken (zo ongeveer de helft die ik had), maar ik ben ook aan het werk gegaan met vob -> iso converter, en dan spelen de films wel smile Dat converteren is een koud kunstje en kan eventueel geautomatiseerd worden.

 

Ondertiteling kan ik niet kiezen met de rode (sub-t) toets op de AB, maar meestal is die in het film-menu te kiezen. Dus dat werkt (meestal) ook.

 

Al met al spelen de meeste films nu wel af op de box.

Hierna de box verder geinstalleerd (MC, channel-settings, etc) en de films bleven spelen.

 

Ik ben nog steeds van mening dat de buffers (of zogezegd stream) beter geregeld zijn in 4xxx, ik heb de films echt aan een stress-test onderworpen (vooruit-achteruit spoelen, pauze, skip heen en weer, snel van films wisselen) en maar een enkele hapering gezien!

Vervolgens was het ook nog eens zo dat de box uit zichzelf uit deze hapering kwam (na bijv 5sec) en gewoon vlekkeloos doorspeelde. :D

Dit heb ik nog niet eerder gezien, en was in v3952 nogal eens problematisch.

Chapeau Chapeau!!

 

Conclusie:

Qua bediening en afspeelmogelijkheden is men nog niet zo ver als v3952 kon.

Qua stream en stabiliteit is v4295 superieur.

 

Blijf je nu bij v4295?:

Ja, de kleinigheden in de mediaplayer zijn te overkomen, en wegen niet op tegen al het nieuwe lekkers in de rest van v4295.

Voor mensen die net als ik de mediaplayer ook erg belangrijk vinden zou ik deze versie zelfs aanbevelen.

 

Al met al sinds gister weer een heel stuk blijer geworden van de AZbox. cool

Voor de duidelijkheid, alles komt vanaf LAN, en hierbij de gebruikte testapparatuur:

Azbox premium HD v4295, MC1.62a

Synology DS107+ DSM2.1

Linksys WRT320N gigabit router Ver.1.0.03 build 10

Rechten op orde.

 

Hopelijk hebben jullie hier ook iets aan.

Gegroet!

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast AZboxhobbyist
Origineel bericht van: Jap
Er is inmiddels een site geopend met dagelijkse updates voor de AZBox HD.
Deze zijn te vinden op:

Dagelijkse firmware updates

Om het duidelijk te houden : Indien je wat te melden hebt over een firmware versie. Gaarne vermelden van welke naar welke firmware je bent gegaan en welke kaartlezer je gebruikt inclusief versie.


De daily firmware update site is inmiddels uit de lucht, althans ik krijg hem niet meer geladen, komt met foutmeliding
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast AZboxhobbyist
Origineel bericht van: Ribbe82
Na de positieve berichten hier, ben ik ook weer even aan de slag gegaan met v4295 (qua multiplayer funtionaliteit). Ditmaal wel startende met een 'format'.
Dus firmware op de box, verder kaal gelaten, mount gemaakt en wat blijkt.... er zijn een aantal vob's die spelen!! laugh
Dit is voor mij een doorbraak, want ik heb nog op geen enkele voorgaande v4xxx een vob zien spelen.

Niet alle vob's werken (zo ongeveer de helft die ik had), maar ik ben ook aan het werk gegaan met vob -> iso converter, en dan spelen de films wel smile Dat converteren is een koud kunstje en kan eventueel geautomatiseerd worden.

Ondertiteling kan ik niet kiezen met de rode (sub-t) toets op de AB, maar meestal is die in het film-menu te kiezen. Dus dat werkt (meestal) ook.

Al met al spelen de meeste films nu wel af op de box.
Hierna de box verder geinstalleerd (MC, channel-settings, etc) en de films bleven spelen.

Ik ben nog steeds van mening dat de buffers (of zogezegd stream) beter geregeld zijn in 4xxx, ik heb de films echt aan een stress-test onderworpen (vooruit-achteruit spoelen, pauze, skip heen en weer, snel van films wisselen) en maar een enkele hapering gezien!
Vervolgens was het ook nog eens zo dat de box uit zichzelf uit deze hapering kwam (na bijv 5sec) en gewoon vlekkeloos doorspeelde. :D
Dit heb ik nog niet eerder gezien, en was in v3952 nogal eens problematisch.
Chapeau Chapeau!!

Conclusie:
Qua bediening en afspeelmogelijkheden is men nog niet zo ver als v3952 kon.
Qua stream en stabiliteit is v4295 superieur.

Blijf je nu bij v4295?:
Ja, de kleinigheden in de mediaplayer zijn te overkomen, en wegen niet op tegen al het nieuwe lekkers in de rest van v4295.
Voor mensen die net als ik de mediaplayer ook erg belangrijk vinden zou ik deze versie zelfs aanbevelen.

Al met al sinds gister weer een heel stuk blijer geworden van de AZbox. cool
Voor de duidelijkheid, alles komt vanaf LAN, en hierbij de gebruikte testapparatuur:
Azbox premium HD v4295, MC1.62a
Synology DS107+ DSM2.1
Linksys WRT320N gigabit router Ver.1.0.03 build 10
Rechten op orde.

Hopelijk hebben jullie hier ook iets aan.
Gegroet!


Update NA FORMAT?? ik ga toch niet mijn hele film en muziekcollectie weggooien elke keer als er een 'update' komt, bij mij werken ISO's ook niet, en de ondertiteling is echt waardeloos, een M2TS afspelen lukt wel, meer na 3 minuten gaat het beeld haperen, maakt niet uit of ik hem via de interne of via de USB hdd afspeel, via het netwerk probeer ik het al niet eens, via de ingebouwde (retetrage) browser een uitzending gemist programma kijken (simpele flash player vereist) kun je ook vergeten, hiervoor had ik een pctje staan met DVB S tuner, die speelde echt ALLES, nee ik moest weer zonodig de AZbox, 2 dagen bezig geweest met het uitrichten van de CD twin DUO LNB, resultaat, alleen op de 19.2 heb ik beeld, op de 23.5 wel signaal maar echt geen beeld, gecodeerd geeft ie aan, zit je dan met je officiele abo op CD HD kanalen.

Wie o wie verteld mij wanneer bovenstaande allemaal WEL gaat werken ? niemand denk ik.
Ik vebaas me ook elke keer weer op dit forum dat er echte Die hard Azbox fans zijn die blij worden als de box een vobje zomaar afspeelt, wat een onzin zeg dat ding MOET het gewoon doen, zoals op de mooie doos staat afspelen van VOB,ISO,MTS,M2TS,MKV, maar wel zonder problemen, ook nog iemand die zegt, zullen we allemaal films vanaf het net zijn, JA natuurlijk, waar koop je die box voor dan, koop anders een blueray en ga naar de videotheek.
mijn enthousiasme daalt met de dag, het enige wat echt goed werkt, tv kijken op de free to air 19.2, dat kon ik met mijn Strong van 49 euro ook.
wat critischer naar de ontwikkelaars van de AZBOX is geen overbodige luxe.
en dat de firmware nog in de betafase is is natuurlijk ook bulls@$%, verkoop hem dan niet, nu koop ik een dure linuxdoos, en moet maar afwachten of ie ooit gaat werken.
ik stop er maar mee, wordt er depressief van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AZboxnewbe

Update NA FORMAT?? ik ga toch niet mijn hele film en muziekcollectie weggooien elke keer als er een 'update' komt

Het is geen format van je harde schijf, maar een format van het applicatie gedeelte van de Azbox zelf.
Met een format verwijder je alle instellingen van je azbox en dit kan problemen oplossen met instellingen van oudere firmware versies.

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ben je vooral zoals je heet. Als je er geen plezier in hebt om met zo's doos te hobbyen dan had je inderdaad beter je Gammabox van €49 kunnen gebruiken. Die doet misschien wél wat je wilde.

Als je inmiddels over de grootste frustratie heen bent moet je toch ook kunnen constateren dat er mensen zijn die het al redelijk aan de praat hebben.

Dat ze daar vrolijk over doen zou jou misschien ook kunnen motiveren om door te zetten? Alle begin is moeilijk!

 

Succes! Zet 'm op, je kunt het ! :D

 

 

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 09.4348

bij deze update kan de fan on/off geschakeld worden, wordt het een probleem als men deze continue op off laat staan??. Het lukt mij nu ook om draadloos films te kijken en mp3 te luisteren via het netwerk. Heb nog wel steeds het probleem dat een eigen opname van azbox via EPG ingesteld niet goed wordt afgespeeld blokkerig beeld met als eindresultaat opname wordt niet ondersteund. Hardisk reeds geformateerd door de AZbox zelf. Moet er wel bij vermelden dat ik de common interface gebruik met een xcam weet niet of dat een oorzaak kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ook ik hem deze 4384 erop gezet.

 

Geen bugs tegengekomen, ziet er voorlopig goed uit, niets te klagen.

Ook het gemak van de fan uitzetten is zeer rustgevend.

 

Ook streaming werkt. Ik zet op de azbox mijn ip van mijn notebook (wifi) en de VLC op het ip wat op de azbox staat en voila dan werkt het prima.

 

gr. John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...