Ga naar inhoud


LNB bescherming verschroeid door de zon???


ae-sat

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
condoom erover...


Dan moet je XXL Extra Large nemen. Als je die niet kunt krijgen heb ik er nog wel een paar voor je op mijn nachtkastje liggen.

(Deze grap moet ik altijd weer even kwijt....kan het niet laten :D)
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Wielleke.
Ook bij schotels die niet met hoogglans lak overschilderd zijn kan dit voorkomen, dus ook bij de oorspronkelijke kleur. Ik ben dit meerdere keren tegen gekomen, maar meestal wel bij de lichtere kleuren.

Gr. Wiel.
bijv Als het net heeft geregend , schotel glimt door water, kan de schotel bij plotseling komende zon , dus toch teveel warmte reflecteren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Misschien moet je voor de LNB een soort zonnebril aanbrengen.

Een sat signaal gaat ook prima door glas heen. Waarom geen getint glas of kunststof filter ?

Lijkt interessant dit eens uit te zoeken en te proberen.

Een soort glas/kunststof die de zonnestraling warmte beperkt, maar het sat signaal goed doorlaat.

Eenvoudig met een verend klemsysteem op de lnb aan te brengen om hiermee directe bestaling van de lnb te voorkomen.

Groet,


Bram

Die waren te koop (ik ben de naam even kwijt ) Maar daar zat een soort dun bruin folie voor de feed , En daar hebben de kraaien even een eind aangemaakt, bij mij . Die pikten de folie eruit , met als gevolg water in de feed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meschien dat een ruitje van een Laskap/helm ook gaat,is van glas,en is in div afmetingen verkrijgbaar,of een rond glas van een lasbril.Je kunt er anders altijd nog op een veilge manier naar de zon verduistering kijken,met het glas van een laskap/helm.een lasbril is daar niet donker genoeg voor.DEze zij verkrijgbaar bij een leverancier voor industriële gassen en las apperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er een pepfles doorknipt en erover bevestigt, zal er geen water in de LNB geraken. Ik heb er tot nu toe nog geen verbrande flessenstukken gehad. Die soort plastik kan verdomd veel verdragen!

Ook je schotel met een IR complementaire verf behandelen (naar de zwart of blauwe toe helpt om geen IR weerkaatsing te hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...