Ga naar inhoud


Verschillende beeldkwaliteit met verschillende images.


freaky

Aanbevolen berichten

Ik heb hier het zelfde, vindt het beeld van de nieuwe drivers ook minder dan de oudere drivers (voor okt 09) daarom gebruik ik nog altijd de drivers van sept 09 in mijn image.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zie het nut van autoresolution plugin niet zo in.

Ik bedoel de resolutie van dreambox zet je zo hoog als kan(wat je weergave apparaat support bv zie manual/specs tv/beamer/monitor).

Bv 1080i/multi. Of 1080i/50Hz.

Dan laat je bij lagere kwaliteit bronnen de droomdoos toch upscalen naar 1080i ?

 

Of indien je perse alles progressief wilt, dan vast 720p toch?

 

Ik bedoel 24 Herts is leuk maar 50 of 60 is fijner (Multi is handiger).

Liefst wil je progressief(bij platte schermen/non beeldbuis), maar 1080p doet dreambox niet(toch?) dan maar 1080i. (ik vind het wel vreemd dat omroepen interlaced uitzenden ipv progressief. Is dat puur om compatible te zijn met beeldbuis gebruikers waarvan weergave app geen progressief support?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begijp ik hieruit dat ik de autoresolution plugin beter uit kan zetten?

De dm8000 staat op 1080i ingesteld in het menu audio/video.

Is dat voldoende. Of kan ik nog wat meer verbeteren om de sd kanalen te verbeteren?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Ik zie het nut van autoresolution plugin niet zo in.
Ik bedoel de resolutie van dreambox zet je zo hoog als kan(wat je weergave apparaat support bv zie manual/specs tv/beamer/monitor).
Bv 1080i/multi. Of 1080i/50Hz.
Dan laat je bij lagere kwaliteit bronnen de droomdoos toch upscalen naar 1080i ?

Of indien je perse alles progressief wilt, dan vast 720p toch?

Ik bedoel 24 Herts is leuk maar 50 of 60 is fijner (Multi is handiger).
Liefst wil je progressief(bij platte schermen/non beeldbuis), maar 1080p doet dreambox niet(toch?) dan maar 1080i. (ik vind het wel vreemd dat omroepen interlaced uitzenden ipv progressief. Is dat puur om compatible te zijn met beeldbuis gebruikers waarvan weergave app geen progressief support?)


Als je scaler van de tv nou beter is dan die van de dreambox dan wil je de dreambox niet laten scalen maar je tv en gebruik je dus de auto resolution plugin.
Je stelt dan 576i in op 576i of 576p, 720p > 720p, 1080i > 1080i enz.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral voor 720p uitzendingen heb ik de auto resolution plugin aan staan.

 

De overige resoltuties laat ik naar 1080i upscalen. Ik vind het namelijk zonde dat het progressieve 720p bronsignaal naar een interlaced signaal wordt terug gebracht, omdat de DM8000 niet naar 1080p kan upscalen.

 

Heb ook een tijdje mijn Onkyo receiver (met Faroudja chip) de upscaling laten doen. Dit leidde tot een iets scherper/mooier beeld. Maar dit gaf bij snelle bewegingen af en toe digitale storingen (artefacts). Dus uiteindeijk toch de op DM8000 weer de upscaling aan gezet.

DM8000 - Open Pli

Visiosat BiSat - 19.2E, 28.2E, 23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt, idd sonde om 720p naar 1080i te laten omzetten.

(zover ik begrijp van wikipedia is interlaced een techniek met name voor beeldbuizen ivm bandbreedte, platte schermen zijn meer geschikt voor progressief)

Anyway, wat denken jullie, zou de DM8000 ooit 1080p gaan supporten? Hardwarematig is het toch mogelijk met die DVI-D?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt erg ingewikkeld nu voor mij.

Kunnen jullie even naar het bijgevoegde document kijken en mij even laten weten of alles zo goed staat?

Ik heb nu een andere image en ik heb het idee dat er iets niet goed staat.

Alvast bedankt.

Doc1.doc

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Het wordt erg ingewikkeld nu voor mij.
Kunnen jullie even naar het bijgevoegde document kijken en mij even laten weten of alles zo goed staat?
Ik heb nu een andere image en ik heb het idee dat er iets niet goed staat.
Alvast bedankt.

Dat is ieders voorkeur.
Jij hebt nu geselecteerd dat je:
-Standaard defenition signalen als 576p verstuurd.
-HD origineel laat, dus 720 & 1080 blijft wat het is, interlaced of progressief.
-24/25/30 Hz beeldfrequentie mode op default.(ook wel cinema mode genoemd)

en meer zag ik niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens de Newnigma2 v2.8.3 geeft ook heel scherp beeld had gister even 2x dm8000 getest met andere image vond de enigma het beste eruit komen 2e plaats Nemesis dat zijn een van mijn favorieten :D is voor iedereen verschillend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: twingo
voor iedereen verschillend..

De configuratie ook.
Ik bedoel er worden toch bij uptodate images dezelfde video drivers gebruikt? dan zijn het dus gewoon de instellingen die je ander beeldkwaliteit laten ervaren. Heeft dan naar mijn weten weinig met image zelf te maken, omdat andere images ook die videodriver & settings kunnen hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Goed punt, idd sonde om 720p naar 1080i te laten omzetten.
(zover ik begrijp van wikipedia is interlaced een techniek met name voor beeldbuizen ivm bandbreedte, platte schermen zijn meer geschikt voor progressief)
Anyway, wat denken jullie, zou de DM8000 ooit 1080p gaan supporten? Hardwarematig is het toch mogelijk met die DVI-D?


Interlaced en progressief niet mixen, daar komen "kammetjes" van. Je moet het weergeven zoals het opgenomen is, dus 576i (SD) wordt alleen maar slechter als je er 576p van laat maken.

1080p kan niet vanwege bandbreedte beperking. Dus, nee, is er niet en komt er niet ook.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Autoresolution plugin geinstalleerd, en idd:

progressief of interlaced zelfde gehouden als bron, wel in hoogsteresolutie waar mogelijk.(576i/720p).

 

Vraag aan Milo:

Je geeft aan dat 1080p niet gaat ivm bandbreedte. Ik neem aan dat je het dus hebt over 50/60Hz.

Nu zie ik in Autoresolution wel 1080p/30 als maximum.

Is er een mogelijkheid om deze 1080p/30 en 1080p/25 toe te voegen aan de standaard beeldinstellingen van Dreambox(die nu max 1080i 50/60/multi heeft).

 

p.s. zoals je ziet in Autoresolution_1.png ,

HD interlace mode bewust op default gelaten, omdat je geen 1080i kan selecteren!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...