Ga naar inhoud


Verschillende beeldkwaliteit met verschillende images.


freaky

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: MiLo
1080p kan niet vanwege bandbreedte beperking. Dus, nee, is er niet en komt er niet ook.


Maar standaard uitsturen via 1080P is dat niet mogelijk (je kunt nu kiezen uit 720P/1080I)? De 8000 kan namelijk wel 1080P uitsturen (dit is ook in te stellen in de autoresolution plugin) alleen bij de systeeminstellingen is deze optie niet beschikbaar, is dit niet in te bouwen?

- Edit: Zie dat Jeroensky dezelfde vraag stelt wink
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Is niet nuttig, want dan schend je weer de "interlaced/progressive niet mixen" regel.

 

Het resultaat is dan ofwel "kammetjes" op het scherm of schokkerige bewegingen.

 

En er bestaan geen 1080p uitzendingen, die mode is alleen voor (gedownloade) filetjes nuttig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo

Interlaced en progressief niet mixen, daar komen "kammetjes" van. Je moet het weergeven zoals het opgenomen is, dus 576i (SD) wordt alleen maar slechter als je er 576p van laat maken.

1080p kan niet vanwege bandbreedte beperking. Dus, nee, is er niet en komt er niet ook.


Dat met die kammetjes kwam inderdaad voor met een paar driver versies terug, dit is gefixed een paar drivers terug.
In de praktijk hier 576i naar 576p geeft hier een beter beeld en vooral de menu's zien er een stuk beter uit.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Is niet nuttig, want dan schend je weer de "interlaced/progressive niet mixen" regel.


Is dat wel zo? Als het scherm op 1080P staat heb je volgens mij de volgende situatie:
720P -> je schendt de I/P regel niet maar hebt wel een resolutie conversie
1080I -> je schendt de resolutie niet maar gaat wel van I naar P. Maar dat doet je tv nu toch ook bij 1080I invoer van de Dreambox omdat een full HD scherm altijd 1080P is die het 1080I signaal moet converteren naar 1080P?

Volgens mij gaat het fout met kammetjes als je 1080I converteerd naar 720P of andersom (dan converteer je én I/P én de resolutie, dat is wel vragen om problemen). Bij uitsturing in 1080P converteer je altijd maar 1 van de 2 in plaats van allebei (de uitsturing van de Dreambox in 1080P is dan gelijk aan de weergavelijnen van de TV die ook 1080P zijn bij een full HD).
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: Jeroensky
Ik heb Autoresolution plugin geinstalleerd, en idd:

progressief of interlaced zelfde gehouden als bron, wel in hoogsteresolutie waar mogelijk.(576i/720p).

 

Vraag aan Milo:

Je geeft aan dat 1080p niet gaat ivm bandbreedte. Ik neem aan dat je het dus hebt over 50/60Hz.

Nu zie ik in Autoresolution wel 1080p/30 als maximum.

Is er een mogelijkheid om deze 1080p/30 en 1080p/25 toe te voegen aan de standaard beeldinstellingen van Dreambox(die nu max 1080i 50/60/multi heeft).

 

p.s. zoals je ziet in Autoresolution_1.png ,

HD interlace mode bewust op default gelaten, omdat je geen 1080i kan selecteren!

 

Bij jou staan de instellingen anders als bij mij. Na de software wijziging van een aantal dagen geleden is volgens mij het beeld iets minder. Kun je even naar mij instellingen kijken? Moet ik die aanpassen?? Zie mijn bijlage!!

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...