Ga naar inhoud


Verschillende beeldkwaliteit met verschillende images.


freaky

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: MiLo
Heb me laten vertellen dat je een persoonlijke vete tegen de Dreambox hebt. Werk jij bij CD of Nagra ofzo? (retorische vraag).


heb ik ook gehoord,kwestie van niet op reageren

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

DE BEELDSCHERPTE !

 

ga 't hierbij laten, heb hier geen zin in, is ook niet meer in m'n eigen belang, ik kijk nu weer MOOI verder met de Clarke Tech 5000!

En z'n opvolger gaat de CT 6600 HD worden !

Zo hou ik tenminste nog wat tijd over om TV te kijken !

 

 

gr. Satfanatic. cool

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satfanatic: Je bent niet Dreambox waardig. (Ontvangstapparatuur: babyfoon sleep ).

En...

...hebt natuurlijk volledig ongelijk .

 

Optie:

-Klik op username satfanatic;

-Klik Bekijk profiel;

-Klik Negeer dit lid.

-Done.

*** Je negeert dit lid ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet natuurlijk niet of 21666 leden hier op sat4all mij allemaal negeren crazy

dus misschien schrijf ik voor mezelf :D

 

maar als er al een erg subjectieve vraag gesteld wordt (hetgeen ook een keer mag)

en men dus ook naar mede subjectieve meningen vraagt is er niets mis met kritiek geven indien men vergelijkingsmateriaal meent te hebben

 

dat was zo en dat blijft zo

 

dat zelfde geld voor enkele andere stokpaardjes onder de berichten die meningen te weeg brengen die je beter negeert:

plasma of LCD

DVB-S of DVB-C

betaald kijken of graaien

 

en ga maar door

 

dus on topic

er zijn weldegelijk verschillen te constateren

ik flash al 7 jaar images en mag dat met bril1 en bril2 op de neus rustig schrijven (hoe subjectief anderen dat ook vinden).

 

ciao

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat weten we allemaal

(tenminste die gegevens ken ik en hopelijk anderen ook)

 

het ging echter om het image,

je kunt ook dos6.1 op je PC draaien

 

er wordt te veel te vaak uit de "repositories" van de ontwikkelaars geknipt en geplakt en dus gereleased voor er ook maar een beeldtest aan ten grondslag ligt.

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
er wordt te veel te vaak uit de "repositories" van de ontwikkelaars geknipt en geplakt en dus gereleased voor er ook maar een beeldtest aan ten grondslag ligt.
ciao

Laten ze eerst maar eens specificeren wat ze precies onder beeldkwaliteit verstaan.

Als je netjes je digitale TV digitaal aansluit op je dreambox (HDMI of DVI, dat boeit me niet), blijft er niet zo heel veel over waar verschil in beeldkwaliteit in zou kunnen bestaan.

Klachten over de deinterlacer kunnen inderdaad gegrond zijn, het is heel lastig (in feite onmogelijk) om een perfecte de-interlacer te maken en de verschillende versies van de drivers voor de chipset hebben dan ook meer en minder geslaagde pogingen om de deinterlacer te verbeteren. Daar kun je dus inderdaad verschil in zien. Ook het schalen van SD-uitzendingen kan wat verschil in zitten. Maar dan denk ik dus: als je zo hoog opgeeft over beeldkwaliteit, waarom ga je dan SD kijken?

Als je netjes alle regelaars van je dreambox op "0" hebt staan en je vergelijkt ACTUELE images met redelijke recente drivers, dan zou je dus echt geen verschil mogen zien. Als je dan wel verschil ziet, heb je iets aan je ogen (of wat er achter zit).

Mensen (in het algemeen) vinden ook vaak "digitaal" beeld tegenvallen (met name bij SD uitzendingen) omdat men verslaafd is geraakt aan allerlei beeld-"verbeteraars" die gebruikelijk zijn bij analoog beeld. Ik lees ook nog wel eens van mensen die hun ontvanger met DVI/HDMI-uitgang met een scart kabel of met component-video aansluiten op hun TV die ook een DVI/HDMI ingang heeft, daar zijn toch gewoon geen worden voor?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn DM800 aanzette viel het me in eerste instantie ook tegen, maar na wat googlen ontdekte ik dat het vooral in de upscaling zit die de (in dit geval DM800) niet zo netjes doet.

 

Ik heb in autoresolution de box zo ingesteld dat hij niets meer upscaled. Zo laat ik de upscaling over aan mijn Panasonic plasma. Die doet dat een stuk netter.

 

Sindsdien prima beeld.

Vu+ Ultimo - Open Pli

Vu+ Duo - Open Pli

Viosat G4

2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het allemaal gelezen en ik ben een leek op dit gebeuren.

Ik heb de DM8000 en ben uitermate tevreden. Ik heb geen vergelijksmateriaal. Ik moet wel zeggen dat ik eerst PLI/Jade erop had staan en sinds gisteren Openpli. Ik moet eerlijk zeggen dat het nu lijkt of de kwaliteit wel minder is. Ik heb de autoresolution gedownload en volgens deze site ingesteld zoals het hoort. Is Milo een andere als Openpli ? Of maakt dit niks uit in beeldkwaliteit? Heeft iemand nog tips voor deze leek?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...