Ga naar inhoud


Kerkradio ontvangst Ziggo Cai


maja

Aanbevolen berichten

Mijn schoonmoeder woont in een verzorgingstehuis. Voorheen had ze een televisie met beeldbuis en kon ze kerkradio ontvangen. Nu heeft ze een lcd tv (Philips) en lukt het niet meer. De freq. is ingesteld maar er is geen geluid. Er komen wel een paar balken in het beeld als er uitzending is. Hoe is dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk heeft er mee te maken dat de nieuwe televisie het geluid onderdrukt op het moment dat er geen beeld signaal aanwezig is. (Missende sync puls)

De oude televisie liet waarschijnlijk ruis horen bij verkeerde afstemming, de nieuwe niet. Maar je zou verwachten dat de kerkradio ook een beeld mee stuurt om dit te voorkomen.

Misschien dat de afstemming niet helemaal 100% is, waardoor de televisie het signaal niet doorlaat?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het niet zeggen want ik ben er nog niet geweest.

a.s.donderdag ga ik ernaar toe. De installateur leverancier zegt en meent dat het niet gaat werken. Daar zal ik de instellingen eens bekijken hoe het zaakje ingesteld is en welke mogelijkheden deze lcd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(CITAAT Big Fellow) Waarschijnlijk heeft er mee te maken dat de nieuwe televisie het geluid onderdrukt op het moment dat er geen beeld signaal aanwezig is. (Missende sync puls)

Volgens mij is dit het werkelijke probleem. Die 2 balken op het scherm ziet de tv niet als beeld.

Maar wat is de oplossing dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerkradio over de tv? Hoe doen ze dat dan? Geluid bij een testbeeld? Ik kan me niet voorstellen dat er geluid zonder beeld op een tv kanaal gemoduleerd wordt.

 

Meestal wordt een modulator gebruikt op een frequentie in de FM band. Weet je wel zeker dat het over de tv gaat? want als dat zo is moet die lcd tv het ook gewoon doen.

 

Je zegt ook dat die tv voorzien is van een cable ontvanger, ik ga ervan uit dat je hiermee digitaal bedoelt. Als de kerktelefoon alleen analoog aangeboden wordt moet je overschakelen van digi naar analoog.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak wordt er een analoog tv kanaal gebruikt met als beeld slechts twee balken + sync.

 

Dit omdat velen geen radio op de kabel hebben..

 

Vandaar mijn vraag over de PAL instelling...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...