Ga naar inhoud


-=[[ Sat4all ]]=- Zelfregulatie of niet? Alle leden stemmen a.u.b!


Ron

was deze waarschuwing terecht en dus conform de regels?  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Op het moment van de overtreding bleek de regel door een foutje niet meer in de regelgeving te staan.

Ik ben van mening dat als de regel er niet in staat je een lid dan ook niet kan waarschuwen en vond dan ook dat de waarschuwing moest worden teruggedraaid.


Dat is pertinent niet waar. In de regels staat en heeft altijd gestaan dat je jouw advertentie pas na 3 dagen mag uppen. De regel waarnaar jij verwijst is het niet mogen vragen om een bod, want ook nooit eerder mocht, maar dat helaas bij het aanpassen van de regels ooit onduidelijk is geworden. Dat bewist verder ook niemand. Het gaat hier om ongewenst uppen. Daar is de waarschuwing voor gegeven en die was naar mijn mening dus ook gewoon terecht.
Aangezien hij zijn advertentie niet inhoudelijk gewijzigd heeft is na nog geen 2 dagen om een "goed bod" vragen wel degelijk ongewenst "uppen" en volgens de regels gewoon niet toegestaan.

In dit geval vind ik de discussie van 6 dagen inderdaad de reinste tijdverspilling en absoluut niet in verhouding staan tot het ongemak dat dit lid er van heeft "geleden".

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb jij niet goed gelezen, ik wijs je daar in het modforum nog eens op.

Om ontopic te blijven denk ik dat we deze discussie hier niet hoeven we te herhalen.

 

Het gaat om het zelfregulerings idee.

Proberen kan altijd maar ik vrees dat het niet goed gaat.

Ook de beweegredenen vind ik niet juist

Met de discussie die we hadden gaat het niet alleen om het ene lid, het gaat ook om het beleid dat consequent moet zijn. De discussie is dan ook om niet in herhaling te vallen. En als je met een grote groep een forum leidt met zoveel leden is overleg en discussie over het beleid een gezond iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga even terug on topic:

De enquete laat nu al duidelijk zien dat de het overgrote deel van de leden liever aan de regels en werkwijze zoals het nu gaat vast houd.

Wat heb ik hiervan geleerd/welke conslusies kan ik trekken?

1. Dat off-topic gewoon zo blijft al het nu is maar wij geen topics meer zullen sluiten zolang ze aan de huisregels voldoen. Je mag er van alles dumpen, zolang je de regels en fatsoensnormen maar respecteerd. Dan moeten er nu geen leden meer aankomen die zich ergeren aan de inhoud van topics in off-topic, want dan heb je dus nu gewoon pech wink

2. Dat de leden liever een stel strenge moderators zien, dan zelfregulatie.

3. Dat ik zal proberen wat minder "bot" te zijn als de regels gehandhaaft worden.

4. Dat ik minder snel in discussie ga met leden die de regels aan hun laars lappen. Ik pas de regels gewoon toe en als je duidelijk de fout in gaat, krijg je een waarschuwing. 3 waarschuwingen is een tijdelijk ban. Een grote mond met "kankerwensen" is een definitieve ban.

Ik reageer alleen op klachten die via de juiste weg komen. Ga je simpelweg board notificaties per e-mail beantwoorden, heb je pech. Lees ik niet, beantwoord ik dus ook niet.

5. Dat ik in overleg ga met de andere moderators over hoe we de regels kunnen inkorten en verduidelijken. Meteen ook eventuele sancties vermelden.

Ik denk dat dit topic daarmee dan ook langzaam maar zeker afgesloten kan worden.

Iedereen bedankt voor de reacties, al waren er enkele bij waar de honden geen brood van lusten:-)

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfregulatie of niet? De discussie gaat eigenlijk ergens anders over. Hoe om te gaan met regels waar we ooit zelf mee akkoord gingen door mee te gaan doen aan dit forum.

Jullie als moderatoren kunnen en mogen deze regels opstellen, wijzigen en handhaven.

Handhaven hoort hier gewoon bij, als regels niet gehandhaafd worden hebben ze ook geen zin meer en kun je ze beter afschaffen.

Ik kan mijn ontzettend goed voorstellen dat jullie vaak erg moe worden van de steeds weer in de fout gaande leden. Maar toch vind ik, en ik denk met mij velen, die jullie toch een hart onder de riem willen steken en willen vragen gewoon goed door te gaan zoals jullie gaan.

Je hoeft het niet altijd eens te zijn, daar is het ook een forum voor. Alle moderatoren en leden zijn weer anders en kunnen en mogen daarom ook een andere mening hebben.

Regels zijn er ook om aangepast te worden. Soms blijkt een regel in de praktijk net iets te strak te zijn. Een andere keer blijkt er iets niet (goed) in de regels te staan. Pas deze gewoon 1x per jaar aan. Binnenkort is het 1 januari, een goede datum voor aangepaste regels.

Kortom: Ga zo door en het forum blijft leesbaar.

 

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er maar drie optie's zijn, heb ik voor optie drie gekozen. Niet omdat ik die ( je van het vind,) maar omdat ik vind dat er toch wel regels moeten zijn. Maar het is wel jammer dat het soms lijkt, dat die regels niet voor iedereen dezelfde zijn.

 

Vriendelijke Hobby groeten Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben we er weer een:

Citaat:
Omzeilen censuur ??????????????

 

Dit is gewoon een link naar een gewone site zoals Sat4all.

 

Deze site is nergens gelinkt naar een commerciele winkel !!!!!!!!!!!!!

anders had ik dit niet geplaatst.Ik heb het trouwens vermeld zodat U dit kon

verwijderen indien het niet mocht.

 

Ben zeer teleurgesteld in de belachelijke manier waarop sommige leden op uw

site behandeld worden en anderen alles mogen plaatsen.

Indien het mogelijk had geweest de vraagsteller een PM te sturen had ik dit

niet op de site hoeven te plaatsen.

Ik ben echter overtuigd dat U ook mijn antwoord op de site niet zal

vermelden door de vele reakties welke er zouden op volgen.

Spijtig dat verschillende mensen niet kunnen geholpen worden door een zeer

enge wijze van redeneren (die trouwens onterecht is)

 

mvg J****** T********

 

Deze persoon plaatst een bericht met een link naar een prijsvergelijk site. http://www.prijsvergelijkingssite.nl/rebox999.html (voorbeeld!)

Die site staat in de lijst met ongewenste URL's en wordt door de forum software dus gecensureerd. Naar http://www.****censuur****.nl/rebox999.html

Meneer merkt "he censuur?" en past vervolgens zijn bericht aan naar http://prijsverg*lijkingsite.nl/rebox999.html en schrijft er doodleuk achter: "dit is een vergelijkingsite en geen RECLAME!"

 

Wie bepaald dat nu eigenlijk vraag ik mij dan af?

Wie is hij om de censuur opzettelijk te omzeilen?

Wie is hij om op onze site waar hij te gast is de regels naar zijn eigen voordeel aan te passen?

Wie is hij om eerst de fout en te gaan en dan maar zelf te bepalen dat een moderator zijn fout dan eventueel maar moet corrigeren?

Misschien beter gewoon geen fout maken als je weet dat het fout is? Misschien gewoon normaal doen?

Logischerwijze kreeg hij hiervoor een waarschuwing en omdat hij er al een paar had, aansluitend een tijdelijke ban van 2 weken.

 

Vervolgens krijg je dan zo'n email. Alweer een bezwaar aan het verkeerde adres (bezwaar: dan gebruik je het contact formulier of PM!)

Snappen jullie dan dat wij hier helemaal doodmoe van worden?

Met dit soort "akkefietjes" is gewoon een half uur van je dag weg!!!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modereren is een tijdrovende klus, weet ik uit ervaring (mod @ 3 satboards). Overwegend is het leuk, maar soms heb je inderdaad te maken met klojo's. Voor rotte vis uitgemaakt worden - terwijl je je vrijwillig inzet om het board netjes te houden - is veelal een onwelkome bijkomstigheid.

 

Een verduidelijking van de regels kan soms helpen, als je een duidelijk beeld hebt welke regels veelal worden overtreden.

 

Ik ben niet voor strengere moderatie of zelfregulatie. Ik ben voor stimulatie van positieve bijdragen:

 

Sommige boards hebben ook "reputation, lives, warning" punten. In combinatie met een "Thanks" button bouw je reputation en/of lives op. Warning punten krijg je op een soortgelijke manier met een "Inappropriate" button of door een moderator.

 

Nadat we op 1 van de boards alleen al de "Thanks" button hadden ingevoerd, zie je daadwerkelijk dat mensen zich netter gaan gedragen en meer positief bijdragen. Je on-line identiteit is publiek voor iedereen, aan de hand van je ratings kan iedereen zien of je een raddraaier bent of een respectabel lid. Dit werkt in mijn ervaring als een stimulatie om je netjes te gedragen en positief te willen bijdragen!

 

Misschien is dit een idee om het modteam wat te ontlasten?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Citaat:
nu doet zowat niemand de moderator knop gebruiken


Hoe kan jij dat nu weten?

De knop wordt regelmatig gebruikt hoor.


van +/- 100 man die hier zitten die ik personelijk ken gebruik er niemand die knop smile


is gewoon een voorstel hoor :D

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
De reden is dat ik vind dat in het beheer en vooral het steeds weer mensen moeten waarschuwen voor het ovetreden van onze huisregels, omdat ze simpelweg niet gelezen worden, veel te veel tijd kost en ik mij afvraag of ik die tijd er nog wel voor over heb.

Vervolgens krijg je dan zo'n email. Alweer een bezwaar aan het verkeerde adres (bezwaar: dan gebruik je het contact formulier of PM!)
Snappen jullie dan dat wij hier helemaal doodmoe van worden?
Met dit soort "akkefietjes" is gewoon een half uur van je dag weg!!!

Ron


Snappen we dus heel goed, maar is nu eenmaal het werk van een mod.
Je hoeft het niet (meer) te doen, maar we vinden het wel fijn dat iemand het doet en wil doen omdat het nodig is.

Gebruikers van dit forum worden geacht de regels te kennen, maar dat is in het dagelijks leven ook zo met de wet. Ondanks dat kunnen we niet zonder handhaving van die regels, mits ook die getoetst worden.
Kun je daar niet tegen, dan kun je beter wat anders gaan doen, wil je niet het plezier in je hobby verliezen.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inplaats van te zeuren kunnen we misschien blij zijn dat ze elke situatie individueel bekijken. Dat er zelfs daarvoor de tijd wordt genomen. Regels zijn altijd maar een rode draad, bijna onmogelijk om dit 1 op 1 ten alle tijde door te voeren.

 

Ik heb zelf een paar jaar lang gemod op een totaal ander forum en niets is makkelijker dan te roepen dat er 'voorkeurs behandelingen zijn'.

 

Ik kan je nu vertellen dat deze er inderdaad zijn ja. Als iemand 3x een foutje maakt door bijvoorbeeld wat in verkeerde forums en/of verkeerde titels te plaatsen zal deze niet dezelfde 'straf' krijgen dan iemand die 3x in de fout gaat met reclame maken.

 

Daarnaast geldt je gedrag en hoe je met je correcties omgaat. 2 mensen die beide 3x dezelfde fout maken maar waarvan 1 constant een grote mond heeft zal ook anders worden behandeld dan de andere persoon die zich beter gedraagt en sorry zegt.

 

Kun je nu roepen: 'Zie je wel!'. Maar dan begrijp je het niet helemaal. Iemand die zich gedraagt en na het overtreden van de regels sorry zegt probeert me te denken en mee te doen, de andere probeert alleen maar problemen te maken en zijn mama had ooit eens moeten zeggen dat hij niet de beste van de wereld is. Zo iemand moet anders worden aangepakt omdat we nu eenmaal allemaal anders zijn. Daarom is het zo goed als onmogelijk regels ten alle tijden 1 op 1 door te voeren.

 

Want weet je, doen ze dat wel dan wordt er geschreeuwd dat we allemaal maar een nummertje zijn. Dus het is toch nooit goed. Maar het feit dat dit forum zo ongelofelijk veel leden heeft en zeker ook actieve zegt toch dat men zich hier kan vinden in het handelen van de mods en hoe zij uitvoering aan de regels geven.

 

En, nogmaals, gelukkig maar dat zij hiervoor de tijd nemen.

 

Als laatste moet je niet vergeten dat je te gast bent. Op forums bestaat geen democratie, je bent op iemands prive eigendom bezig. Die persoon bepaalt dus de regels, binnen de wet.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb erg veel respect voor het incasseringsvermogen van de mods op dit board.

 

Ik moet je eerlijk zeggen dat als ik een mail zou ontvangen van een gebruiker waarin mijn vrouw voor "kankerwijf" wordt uitgemaakt ik per direct zou stoppen.

 

Dat gaat voor mij alle perken te buiten en zit tegen een aangifte aan!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

je wilt niet weten welke uitwassen hyves, chatten, msn'nen en sms'sen bij schoolgaande kinderen teweeg heeft gebracht

 

met zijn allen lekker hakken op die eene (vet cool)

als dat schoolkind beseft hoe ongepast zoiets is, nadat het haar/hem zelf overkomt is het te laat

 

opvoeding en scholing daaromtrend is dus dringend noodzakelijk en een ernstig gemis op school

 

opvoeding en scholing is per definitie een ernstig gemis, het voert veel te ver daar nu verder op in te gaan.

 

blijk geven van genoten opvoeding (afgezien van zspelvouten) is een intrinsiek onderdeel van dit forum,

WANT

we hebben ons geschoold in hoe en wat, met satelliet en satelliet gerelateerde onderwerpen te maken heeft dus hebbEn kennis en kunnen scholing aanbieden.

 

zo kun ja in analogie daaraan stellen dat moderatoren en leden leerlingen tot de orde roepen en dat leerlingen rebellisch zijn

 

maar op school en in het leven (en waar niet dan) zijn regels die je dient na te leven

 

ga je het regelementenboekje te buiten ben je zelf schuld en fout geweest

 

discussie over regelementen

discussie en debat is leuk als besteding van je tijd om het gemis aan opvoeding te doorgronden en misschien als nog iets te leren... of te compenseren

maar daarvoor heb je echt het verkeerde forum gekozen

 

en als Neptunus "zijn aangifte" als voorbeeld, wel zou worden gemeld met geregistreerd IP-adres zou die tik op de vingers hopelijk "de gebruiker" een lesje leren

namelijk

hoe gedraag ik me in de maatschappij

 

geen gezeik jongens en meisjes

gewoon onze hobby

 

hobbyisten in mobbing ga aub op hyves of twitter verder.

doei

 

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...