Ga naar inhoud


-=[[ Sat4all ]]=- Zelfregulatie of niet? Alle leden stemmen a.u.b!


Ron

was deze waarschuwing terecht en dus conform de regels?  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Omdat het handhaven van de huisregels op sat4all steeds weer

een extreme uitdaging blijkt, die alle moderators meer tijd

kost dan ze lief is, heb ik een andere oplossing bedacht.

Het is maar een idee, stemmen wil niet zegen dat het ook

uitgevoerd wordt, maar ik wil wel heel erg graag jullie

oprechte mening weten.

---------------------------------------------------------------

Regelgeving is prima, zolang ze maar duidelijk is en vooral

gehandhaafd wordt. We zien het ieder jaar weer dat een "knappe

kop" in de regering een nieuwe regel of wet bedenkt die in de

praktijk niet uitvoerbaar of handhaafbaar blijkt.

Dat regels en wetten en het handhaven daarvan nodig zijn, zal

niemand betwisten. Zo ook hier op sat4all.

Het gaat mij dan ook nu alleen om de inhoud van die huisregels

en veel belangrijker nog; De wijze waarop de regels

gehandhaafd worden.

---------------------------------------------------------------

 

Ik stel daarom het volgende voor: Zelfregulatie!

 

1. Weg met alle moderators en admins! Die zitten vaak niet op één lijn en kunnen met 14 man nooit alle 500 nieuwe dagelijkse berichten controleren.

 

2. Er komen compacte, duidelijke voor iedereen leesbare en begrijpelijke huisregels, waar precies in staat wat op sat4all wel en niet mag en wat de eventuele sancties zijn.

 

3. In ieder bericht komt een "waarschuw beheerder" knop, waarmee een lid een klacht in kan dienen over een ander lid dat de huisregels aan zijn

laars lapt. In die waarschuwing kan het lid motiveren waarom hij vind dat dit andere lid de huisregels overtreed en om die reden een waarschuwing nodig heeft.

 

4.Omdat er geen moderators en admins meer zijn, komen er een paar sitebeheerders die niet op het forum zelf actief zijn. In ieder geval niet als admin

of moderator. Deze beheerder is alleen verantwoordelijk voor technische zaken en het eventueel verwijderen of aanpassen van een bericht waarover door leden is gewaarschuwd. In principe een soort uitvoerder dus. Leden zijn nu zelf de "Politieagent". De beheerder controleert alleen of de klacht op basis van de huisregels gegrond is en voert de bijbehorende sanctie of actie uit.

 

Aan jullie om te laten weten wat de voorkeur heeft.

De huidige situatie, of algehele zelfcontrole.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik krijg nu een paar opmerkingen via PM dat men meer opties wenst.

Die zijn er simpelweg niet. Je moet het doen met de keuzes die er zijn.

Zelfregulatie in off-topic en de rest zoals het nu is, is geen optie.

De huidige situatie is een beproefde methode die al 9 jaar werkt, maar natuurlijk bij een hele kleine groep tot weerstand leid. Meestal zijn dat dan ook de raddraaiers.

De nieuwe methode is echt iets nieuws. Ik ken in ieder geval geen enkel forum dat zo werkt. Op zich zou deze methode goed kunnen werken. Leden zouden zich waarschijnlijk minder gecontroleerd voelen en de leden hebben dan de sfeer op het forum volledig in eigen handen.

Ik zou het zelf best willen invoeren, maar misschien zijn er wel zwaarwegende bezwaren. Ik heb ook de oorspronkelijke oprichters van sat4all en de andere moderators nog niet gevraagd wat zij er van vinden. Dat ben ik wel "verplicht".

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel het een nobel idee is denk ik niet dat verandering

beter zal zijn.

 

In bijna ieder land over de hele wereld zijn rechters die

uiteraard het recht bepalen. Dat zegt, denk ik, eigenlijk

al genoeg.

 

Geen enkel land wil dat iedereen politie-agentje gaat

spelen dan krijg je volgens mij "moord en doodslag".

 

En dat er wel eens kritiek is op de beslissingen van

de moderators is niet vreemd gezien de 500 postings per

dag, dan heeft altijd wel iemand iets te mopperen,

zelfs ik weleens (zoals bekend).

 

Maar als ik dan één van de laatste aantijgingen zie, waar

de honden geen brood van lusten, dan kan ik me voorstellen

dat jullie "moderators" het wel eens helemaal beu zijn.

 

Kortom, ga zo door en laat je niet verleiden tot een

board als dat het een ongeleid projectiel wordt.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verwart nu twee dingen met elkaar.

Ik wil niet dat de leden politieagent, rechter én beul worden.

Alleen "politieagent". De beoordeling en uitvoering laten we zoals ik het al vrij duidelijk omschreven had gewoon aan een beheerder over.

Het verschil met de huidige situatie is dus dat er dan geen moderators meer zijn die de boel in de gaten houden, maar de leden zelf de boel in de gaten houden en de "beul" waarschuwen als dat nodig is.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Ik heb op optie 3 gestemd omdat het anders een ongeregelde bende word


+1


Ik heb ook geen behoefte aan een soort van uitgebreide "kliklijn".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter niet zeggen waarop je gestemd hebt. Daarmee beïnvloed je mogelijk anderen.

Als je dit overigens als een "kliklijn" gaat zien, heb je het denk ik helemaal niet begrepen.

De leden gaan in dit geval zelf ingrijpen als ze zich aan een lid storen dat de regels aan zijn laars lapt.

Op te voorkomen dat het een puinhoop wordt, zal de actie of sanctie echter alleen door een beheerder worden uitgevoerd.

Die beheerder kijkt alleen of de klacht gegrond is en voert de actie of sanctie uit.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK,......die dit alles heeft veroorzaakt. IK had Ron na het sluiten van mijn draadje al een soort excuus gestuurd via PM, maar ook een opmerking dat het off-topic forum een soort grijs gebied is. Ik neem hem NIETS kwalijk, ik respecteer het werk en ook de mening van de moderators, geen enkele probleem mee.

Blijf ik echter wel met de vraag zitten; waarom het 1 niet en het ander wel.

Ik snap ook wel dat er genoeg andere site's zijn om bv mijn vraag over die Nintendo te laten beantwoorden....maar weet je

 

IK VOEL ME HIER THUIS, HEB ENORM VEEL STEUN AAN DE REACTIES EN OPMERKINGEN VAN ZEER GEWAARDE LEDEN. HET VOELT HIER GEWOON VERTROUWD....

 

(en de CAPS-lock stond met opzet aan)

 

Groet,

 

ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Zelfregulatie in off-topic en de rest zoals het nu is, is geen optie.

Suggestie was van mij, wel gestemt, maar jammer dat deze optie niet kan, want waar het het meest fout gaat is in offtopic, de rest valt enorm mee en kan gerust zo blijven.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald, dank je voor je reactie en complimenten.

Het mag misshcien zo lijken dat het een wel en het ander niet mag, maar dat is niet zo.

Ook vragen over autoreparatie, gezondheidsvragen, verwarmingsinstallaies e.d. zijn hier al vaker gesloten als het te veel werd.

Het lijkt bijna niet mogelijk, maar soms wordt het sat4all off-topic forum net even té off-topic!

Jij bent overigens niet de oorzaak van deze enquete. Achter de schermen ontstaan vaak ellenlange vervelende discussies onder de moderators over kleinigheden. Ik ben gewoonweg niet bereid over dergelijke kleinigheden een zondagmiddag of soms zelf meerder middagen en avonden weg te gooien.

Vandaar dat ik denk dat een zelfregulerend sat4all mogelijk een oplossing kan zijn, want anders denk ik er zwaar over om er mee te gaan stoppen. Het kost me gewoon te veel tijd en te veel ergenis. Van een hobby is door de vele "controles en correcties" die we hier moeten uitoefenen al lang geen sprake meer.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
want waar het het meest fout gaat is in offtopic, de rest valt enorm mee en kan gerust zo blijven.


Dat is pertinent niet waar.
Het gaat overal op het board even fout en in 95% van de gevallen is de oorzaak dat leden onze huisregels niet lezen of gewoonweg niet respecteren.
Mijn stelregel is: Als er regels zijn, moet je ze ook handhaven anders kan ze ze net zo goed schrappen.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ingrijpen van de leden vind ik nou juist het bezwaarlijke.

De een zit van een mug al op de kast en de ander geeft van een olifant nog geen krimp.

 

Ik vraag me af hoe lang de beheerders het vol gaan houden om de onterechte van de terechte meldingen te onderscheiden.

 

Dan heb ik liever een select groepje dat de orde probeert te handhaven.

 

 

Citaat:
2. Er komen compacte, duidelijke voor iedereen leesbare en begrijpelijke huisregels, waar precies in staat wat op sat4all wel en niet mag en wat de eventuele sancties zijn.

Doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Dat ingrijpen van de leden vind ik nou juist het bezwaarlijke.
De een zit van een mug al op de kast en de ander geeft van een olifant nog geen krimp.

Ik vraag me af hoe lang de beheerders het vol gaan houden om de onterechte van de terechte meldingen te onderscheiden.

Dan heb ik liever een select groepje dat de orde probeert te handhaven.


Citaat:
2. Er komen compacte, duidelijke voor iedereen leesbare en begrijpelijke huisregels, waar precies in staat wat op sat4all wel en niet mag en wat de eventuele sancties zijn.

Doen.
Dan ben je net zo ver als nu want dat moet ook gecontroleerd worden

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...