Ga naar inhoud


-=[[ Sat4all ]]=- Zelfregulatie of niet? Alle leden stemmen a.u.b!


Ron

was deze waarschuwing terecht en dus conform de regels?  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Het probleem is dat een moderator niet moet soliciteren maar uitgezocht moet worden.

Als moderator moet je over een paar kwaliteiten beschikken:

1. Kennis van zaken

2. Heel veel tijd en de wil die te investeren

3. Leesbaar kunnen schrijven.

4. Niet bang zijn om inpopulaire maatregelen te nemen, ofwel sterk in je schoenen staan.

5. Bij voorkeur geen bindingen met de handel

6. Goed in omgang zijn met leden en andere moderators, ook na 8 jaar lang uitgescholden te zijn. wink

Helaas zijn er dan maar bitter weinig mensen "geschikt" en die moeten ook nog eens willen.

 

Ik geef overigens direct toe dat ik zeker op het gebied van punt 6 niet de meeste geschikte persoon ben, maar als jullie iemand weten die het beter kan en wil en dat allemaal zonder enige vorm van betaling, moet je me dat zeker even laten weten.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Het probleem is dat een moderator niet moet soliciteren maar uitgezocht moet worden.
Als moderator moet je over een paar kwaliteiten beschikken:
1. Kennis van zaken
2. Heel veel tijd en de wil die te investeren
3. Leesbaar kunnen schrijven.
4. Niet bang zijn om inpopulaire maatregelen te nemen, ofwel sterk in je schoenen staan.
5. Bij voorkeur geen bindingen met de handel
6. Goed in omgang zijn met leden en andere moderators, ook na 8 jaar lang uitgescholden te zijn. wink
Helaas zijn er dan maar bitter weinig mensen "geschikt" en die moeten ook nog eens willen.

Ik geef overigens direct toe dat ik zeker op het gebied van punt 6 niet de meeste geschikte persoon ben, maar als jullie iemand weten die het beter kan en wil en dat allemaal zonder enige vorm van betaling, moet je me dat zeker even laten weten.

Ron


Respect moet van 2 kanten komen Toxic en zoals je zelf zegt,punt 6 kun je best wel een beetje aan werken.

Want als er telkens een forumlid enige commentaar heeft wordt ie direct geband en dat kan niet!

Deze topic is nog maar 8 bladzijden lang en er zijn al een paar leden geband...beetje zelfreflectie kan geen kwaad me dunkt.

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor zelfregulatie maar wel met minder regels! Naar mijn ervaring kan het modereren zeker minder. Er wordt te snel ingegrepen en er zijn teveel regels en dat is de basis van een hoop frustratie bij leden.

 

Die vraag over die nintendo ds en toen die gesloten werd haalde ook het bloed onder mijn nagels vandaan. Op zo'n moment denk je: Wees blij dat mensen hier het bericht komen plaatsen en niet op een ander board. En dit is juist waar offtopic voor bedoeld is.

 

We leven in een vrij land, of in iedergeval dat laten we ons wijsmaken. Laten we dan op een forum een beetje vrijheid promoten. Ik kom hier voor mijn lol en niet om regeltjes te volgen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Want als er telkens een forumlid enige commentaar heeft wordt ie direct geband en dat kan niet!


Dat ligt er maar helemaal aan. Als iemand respectloos aan het stemmingmaken slaat dan pas ik (maar overigens ook alle andere moderators) de regels toe en zetten we iemand buiten of geven een waarschuwing. De leden die vandaag gebanned zijn, hadden al een of meerdere waarschuwingen en meestal wegens stemmingmakend of onbeschoft gedrag. Je kunt iemand ook op nette wijze laten weten dat je van mening verschilt. Dat wordt je ook niet buiten gezet.

Dit gaat overigens wel vreselijk off-topic. Dit topic gaat over zelfregulatie en of jullie voor- of tegenstander zijn. laten we ons daar weer eens even op concentreren.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik heb optie 3 gestemd:

Ik vind dat de huisregels en de wijze waarop de moderators de huisregels naleven wel prima zo. Van mij mag alles dus blijven zoals het nu is.

 

Allereerst vind ik het een goed geregeld board waarbij men elkaar ook met respect behandeld, enige uitzonderingen daargelaten, maar dat vindt je overal.

 

Maar ik vind dat de reclameregels niet altijd duidelijk zijn of liever gezegd er wel een (onbedoeld) grijs gebied is.

Zo staat mij een topic bij waarbij de HE?A-worsten uitgebreid worden besproken met de volledige naam van de eenheidsprijzen winkel. Maar de merknaam Unox was in mijn herinnering taboe terwijl dat een merk is zoals Philips, Topfield etc., en dus gewoon reclame voor gemaakt/genoemd mag worden zoals sommige mensen ook de Dreambox de hemel in prijzen.

 

Enige tijd later waren de worsten in de aanbieding bij een Duitse grutter en toen werden de namen weer gescrambled, niet alleen van de betreffende winkels maar ook van de fabrikanten.

 

Het is niet altijd te volgen maar goed dat kan gebeuren.

 

Maar tot mijn verbazing werd er op 20 november een topic gestart door een moderator met de titel: "Wie gaat er wel eens naar de sauna?" waarin hij zijn persoonlijke voorkeur bij naam en toenaam noemt "Saunadrome in Putten" en de reageerders daarop ook hun favoriete "winkel" noemen.

Ik snap dan niet helemaal goed meer wanneer iets wel of niet genoemd mag worden, ik had ook wel verwacht dat het topic gesloten zou worden maar dat gebeurde ook niet.

Gelukkig geldt ook bij de moderators: Homo sum, humani nihil a me alienum puto of in het Nederlands: Niets menselijks is mij vreemd

 

Dus lekker doorgaan zo met het board maar wel consequent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt : ik doe niet mee wink

het lijkt me geen leuke manier om je vrije tijd te vullen .

maar ik wil toch proberen ook creatief mee te denken :

kunnen sommige onderdelen misschien toch zelfregulerend werken door de leden een mogelijkheid te geven een zichtbaar "knipperlicht" aan te zetten als het item of de reacties niet passen ? Bij drie knipperlichten ( onder de vorm van een smiley (?) zou dan het onderwerp automatisch gesloten worden . Zo hoef je als moderator niet alles te lezen en je niet telkens moeten verantwoorden : het zijn de leden die dan de beslissing nemen .

Ik besef dat dit ook verkeerd kan gebruikt worden maar de perfectie bestaat nu eenmaal niet en het zou ook alleen maar gaan om een beperkt aantal onderdelen van het board zoals bv. het Off Topic .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pedro, er is nog nooit iemand gewaarschuwd voor het noemen van de naam van een sauna.

In principe geldt dat je geen links of verwijzingen naar winkels waar je als partikulier spulletjes kunt kopen mag plaatsen. Merknamen mochten altijd al. Dat is nooit "verboden" geweest.

Een beetje gezond verstand gebruiken is dan ook wel van belang.

Ik heb mijn moederbord gekocht bij een online winkel die begint met al en eindigt op ternate mag ook niet maar voor sommige mensen is dat heel erg moeilijk te begrijpen. Als ze daar dan een waarschuwing voor krijgen is het "huis" te klein en wordt je voor rotte vis uitgemaakt.

Zo gecompliceerd zijn de huisregels toch niet of wel?

Er schiet mij nu toevallig een geval te binnen waar iemand, net op sat4all geregistreerd, meteen zijn allereerste vraag over een Dreambox stelde in de trend van:

Ik heb vandaag mijn Dreambox gekocht bij de firma Dreamboxshop uit Alblasserdam. Nu werkt de canaldigitaal smartcard niet. Wat moet ik doen?

Dan lig je dus inderdaad meteen buiten.

1. je gaat net na het lezen en accepteren van de huisregels al meteen in de fout door uitgebreid reclame te maken.

2. Het feit dat je de dreambox bij "Dreamboxshop" te Alblasserdam gekocht hebt, heeft helemaal NUL toegevoegde waarde voor het stellen van de vraag.

Wij gaan er dan vanuit dat je dat opzettelijk doet en dan lig je dus inderdaad buiten.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat dit een kant op die niemand wil.

 

De enquête invullen, verder niet, dat lijkt mij wijs.

 

Laat iedereen verstandig zijn, laat dit niet escaleren,

het sop in de kool niet waard.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Maar dat is nu mijn "probleem" (wel geen probleem maar snappen doe ik het soms niet)

 

Ik mag niet zeggen dat de worst van de L*dl lekker is

van de Hema mag het wel en bij Saunadrome te Putten kan je zo lekker relaxen, dat is toch ook een soort van reclame?

 

Maar ik zal de veilige weg kiezen en geen zaken noemen, alleen merknamen, of gaat het om zaken die OOK Satspullen verkopen, dus zoals de L*dl maar de Hema niet?

 

Maar nogmaals, het board lekker laten zoals het nu is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eigenlijk best kneuzerig en makkelijk om met zijn allen nou Tox zo af te vallen.

 

Je hoeft het niet altijd met hem eens te zijn, maar als je je aan de regels houdt heb je ook geen "last" van hem.

En je wel of niet aan de regels houden daar kies je zelf bewust voor. Em als je de gequote mails die hij naar de kop geslingerd krijgt kan ik zijn frustratie ook goed begrijpen.

 

En fouten maken doet ie net zo goed als ieder ander. Ik neem aan dat hij ook maar een mens is.

 

Ik vraag me af wat al die zeveraars hier doen als ze door een agent langs de kant gezet worden. Gaan ze dan ook tegen die agent staan blaffen dat het een prutsert is die alleen maar goed is om snelheidsprenten te schrijven en dat het een te grote schijterd is om achter echte boeven aan te gaan?

 

Zoals Con al zegt, breng je stem uit en wacht het resultaat af.

 

 

En verder, wees blij dat ik geen mod ben want dan hadden er al veel meer bans de deur uitgegaan. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Ron..........

 

Shit man, ik voel me nu echt opgelaten dat IK dit allemaal teweeg heb gebracht, of althans via een posting van mij.....

 

Sluit aub de stemming nu, en laten jullie mods maar een afweging maken. Ik heb het idee dat ik nu totaal je weekend heb verpest.....

 

IK doe de puter nu maar uit.

 

Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik ben er ook eens een maandje afgegooit door Tox.

Kort lontje Tox, stijfkoppigheid mijn persoontje.

Maar nooit een mailtje naar Tox gedaan om m'n 'frustratie' af te reageren.

Grote jongen zijn, eigen blaren zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...