Ga naar inhoud


Schotel plaatsen aan schoorsteen verstandig?


sanderm

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb net aangemeld en weet niet of ik me ergens voorstellen moest, zoals wel eens gebruikelijk op sommige forums.

Mocht dit nog nodig zijn, dan hoor ik het graag.

 

Nou ben al even aan het zoeken geweest, maar heb niets kunnen vinden hier over eigenlijk.

Ik wil mijn schotel, en 98cm Funke, verplaatsen. De schotel staat nu bij mij achter huis naast mijn garage. Op een paar meter staan 2 bomen, waar de schotel precies tussendoor kan "kijken". Nu wil ik hem eigenlijk monteren aan de schoorsteen.

Nu was ik benieuwd of dit verstandig is.

En als dit dus mogelijk is, wat voor beugel moet ik hier voor gebruiken.

 

Groeten Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites


98 cm aan de schoorsteen ? dan moet je wel een zeer stevige schoorsteen hebben , dat schoteltje zal geconfronteerd worden met sterke windkracht , een gewone montage zal onvoldoende zijn , als je nu een goede ontvangst hebt zou ik hem gewoon laten staan , eventueel de bomen iets snoeien , zelf heb ik op mijn buitenverblijf de schotel ook onder de bomen staan en heb geen problemen ( en staat die lekker uit de wind )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: katwezel
98 cm aan de schoorsteen ? dan moet je wel een zeer stevige schoorsteen hebben , dat schoteltje zal geconfronteerd worden met sterke windkracht , een gewone montage zal onvoldoende zijn , als je nu een goede ontvangst hebt zou ik hem gewoon laten staan , eventueel de bomen iets snoeien , zelf heb ik op mijn buitenverblijf de schotel ook onder de bomen staan en heb geen problemen ( en staat die lekker uit de wind )


Ja dat is dus juist waar ik wel wat bang voor ben. De grote krachten die er op de schotel komen te staan.
Wat betreft de bomen snoeien... Dat kan alleen als mijn achterburen niet thuis zijn blush , want daar staan ze dus in de tuin.
Misschien moet ik toch eens kijken of ik hem dan verder nog naar achter kan verplaatsen. Moet dan alleen wel meer kabel aan gekoppeld worden. Weet niet of dat een groot probleem gaat opleveren.

Thnx iig voor de snelle reacties
Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom op dit forum alles gaat hier een beetje van zelf je vraagt en je krijgt antwoord op de meest uit lopende vragen oké, dit is misschien een op lossing voor op de schoorsteen.

 

Schoorsteen hoek beugel 32.5cm geschikt voor schotel bevestiging

post-33015-1318260551,6788_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je deze schoorsteenbeugel zou willen gebruiken, neem dan de uitvoering met een spanband, en niet deze, met spankabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is een hele schoorsteen omgesodemieterd door slechts een scannerantenne. De schoorsteen moet dus echt stevig zijn zeker als hij aan de rand van het dak zit en zo een hele schoorsteen nog eens de diepte in kan storten.

 

Bij mij was hij gelukkig op het dak omgevallen want anders was hij dwars door het dak van de buren gevallen want zo een schoorsteen weegt zomaar meer dan honderd kilo.

 

De kabel kan enorm lang zijn dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Mocht je dus de mogelijkheid hebben hem op een voet te plaatsen dan adviseer ik je dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schoorsteen staat in het midden van het dak, dus niet op de rand van het huis.

Punt is wel dat de vorige bewoner de schouw uit de kamer onder de schoorsteen heeft verwijderd. Ik denk dat ik dan toch maar afzie van montage op de schoorsteen.

Kan eens kijken of ik hem kan monteren op de gevel idd, of anders moet hij een metertje of 2 naar achter geplaatst worden.

Zit dus alleen met de kabel. Die moet dan, óf verlengt worden, óf vervangen.

Zal het daar wel eens over hebben met de heren monteurs.

 

Thnx allen, nogmaals voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste sanderm,

 

als je "dachstuhl montage satellitenschüssel" in je zoekmachine ingeeft

en op afbeeldingen zoekt kom je heel wat voorbeelden tegen hoe het ook nog kan.

 

als ik de onzin over schoorstenen hoor wordt het tijd dat ik een ander beroep ga kiezen

 

als ik echter jouw geval aanhoor/lees met het kanaal eronder weggebroken dan moet ik toch maar blijven werken in die sector.

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou hij werd ook al bang doen ze tegen hem zijden dat hun schoorsteen naar beneden was gekomen nu ziet hij zijn schoorsteen ook al naar beneden vallen nu wil hij de bomen ook al om zagen van de buren straks komt hij nog tv bij de rijdenrechter

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is niet dat ik bang ben dat mijn hele schoorsteen naar beneden komt. Probleem met dat ding is dus dat er op onze kant geen ondersteuning van onder af meer onder zit.

Ook zal ik de buren niet lastig vallen door de bomen weg te kappen hoor.

Ik heb gewoon gevraagd of het verstandig was, en er zijn inmiddels diverse mensen geweest die het mij afraden.

 

Wat ik dus eerder ook al zei... De schotel is nog wel een eindje naar achteren te plaatsen, dus dan is dat gewoon de korste klap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké een grapje hoort er bij een stukje naar acteren en kabel verlengen daar heb je niet zo veel werk van ik woon niet bij jou in de buurt anders kwam ik even helpen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...