Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Nieuwe firmware .104


Gast Pedro Newbie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Invertist
Sinds een dag of twee gebruik ik op proef weer mijn oude Matrix Revolutions CAM (met UCAS 3.1), en: geen zwart beeld meer gehad! Zou Inverta sinds de .104 niet meer lekker met de Aston om kunnen gaan?

Hmmmm 10 minuten nadat ik dat heb geschreven had ik weer zwart beeld. De Matrix is dus ook de oplossing niet: weer terug naar de Aston!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Homer

Hier begonnen aan een nieuw tijdperk!

homer


Welk tijdperk bedoel je, zonder wederhelft of zonder ontvanger?
Of werkt versie 104 zo goed dat je dit als een nieuw tijdperk ziet?
Vertel!

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Vertel!

Homer is overloper........
Zijn home is overgegaan op een hobbybox: zou de vrede daar gewaarborgd zijn (hij woont dicht bij jou!)??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Homer is overloper........
Zijn home is overgegaan op een hobbybox: zou de vrede daar gewaarborgd zijn (hij woont dicht bij jou!)??

Als ik z'n bericht lees is het daar nu serieus oorlog met een vastgelopen nieuwe ontvanger.

Nog een geluk da ik vanmorgen niet toehapte toen de verkoper die VU+ demonstreerde.

En nu ga ik dame Inverta eens heel zachtjes strelen, ze moet nog een tijdje dienst doen vandaar. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke
....En nu ga ik dame Inverta eens heel zachtjes strelen....

Pas op: ze is en blijft humeurig, je weet nooit hoe ze daar op reageert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tijdperk van nog gelukkig samen te zijn met boze madam :D, en ons nieuw ontvangertje de Vu+! Ligt nog in de kindercribbe van soft maar deze werkt voorlopig goed, natuurlijk kunnen we nog niet opnemen zoals het moet maar we wachten met volle moed op een verbetering! Het beeld is vindt ik persoonlijk mooier dan de lemon. De ontvanger zal zijn kunnen nog moeten bewijzen maar om op zo'n korte tijd de pli groep achter hem te krijgen betekend toch wel veel!

 

Natuurlijk nu nog de lemon ja Heb die 1 of 1,5 jaar en zal waarschijnlijk op de kast geplaatst worden! Of misschien de slaapkamer daar moeten we niet opnemen en zal de oude soft 096 er misschien opzetten, deze gaf toen geen problemen maar al de rest kan mijn bakje moeilijk slikken.

 

Ps was een leuke tijd voor de lemon maar mijn gezegde (andere en betere), zo help ik de economy ook een beetje door de zaken te lanten draaien :D

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke
Origineel bericht van: Invertist
Homer is overloper........
Zijn home is overgegaan op een hobbybox: zou de vrede daar gewaarborgd zijn (hij woont dicht bij jou!)??

Als ik z'n bericht lees is het daar nu serieus oorlog met een vastgelopen nieuwe ontvanger.

Nog een geluk da ik vanmorgen niet toehapte toen de verkoper die VU+ demonstreerde.

En nu ga ik dame Inverta eens heel zachtjes strelen, ze moet nog een tijdje dienst doen vandaar. :D


Hallo,

Klopt een vastloper gehad met de Vu+, Maar als ik wist wat ik nu weet was dit alles zo terug klaar en kijken maar! Inde winkel had de verkoper nog niet gecontroleerd of de hd wel gedetecteerd was in de menu, en de schotel instellingen waren ook nog niet goed doorgevoerd.

Daar ik de ontvanger juist geplaatst had en deze aangesloten had werkte deze maar op 1 tuner, ik eens aan het rond neuzen in de menu en plots een error! Dan kon ik er niets meer mee doen, maar nu is alles terug inorde en werkt nog naar behoren!

Natuurlijk zou ik wel willen dat ik kanalen kan opnemen als we niet thuis zijn, maar vermoed dat dit niet lang zal duren! Voorlopig ben ik blij want mij tnt en tvv kaartjes werken in deze onvanger en heb terug plaats bij in het meubel.

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt,Heel mooi beeld! hier op de Hd kanalen ist als je achter een venster zit en naar buiten kijkt!

 

Als ik die natuurlijk zo zie spelen zou je nie zeggen dat er bugs in zitten, natuurlijk is het voor ons enkel te doen om plaats temaken ik het meubel en dat de twee kaartjes werken in 1 ontvanger zodat mij vrouwke kan opnemen van tntsat.

 

Ps blijf maar volgen in ben penuts vergeleken met andere hier op het forum, daar kan je meer van leren hoor! smile

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het moedig van jullie om van een dichtgetimmerd apparaat over te stappen op een open maar ook nog nieuw product. Zo heb je alle kinderziektes straks in huis... net als destijds bij de Inverto.

 

Voor mij is het beter om een apparaat te hebben dat zich inmiddels een paar jaar bewezen heeft... scheelt me ergernis. Ik wil dat mijn spullen het betrouwbaar doen, zonder dat ik iedere week met firmware updates en ander gedoe in de weer moet.

 

Ik volg jullie ervaringen graag. Ben erg benieuwd hoe de VU zich houdt en hoe snel zowel hardware als firmware stabiel zijn.

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi
Ik vind het moedig van jullie ......

Klopt helemaal: dat zijn we ook...... crazy

Wat mij betreft is het een beetje een middenweg: alle drie de IDL's doen het nog, dus een noodzaak om snel over te stappen is er niet. Met name de 7k's blijven voorlopig nog gewoon als huiskamer PVR in gebruik (dat voor wat betreft het moedig zijn.......).

Ik was eigenlijke helemaal aan de DM 8000 toe, in de wetenschap dat het geruime tijd zou gaan duren voordat die als "gewone" huiskamer PVR zou kunnen gaan dienen: een periode waarin ik de nukken van Het Ding onder de knie zou moeten krijgen (en niet te vergeten mijn Linux-kennis aanzienlijk zou moeten opschroeven). Ik vond en vind de DM8000 echter veel te duur, en daarvoor is nu die Marusys MS850S een aardige oplossing.
En of ik er echt gelukkig van en mee word: we zien het wel. Het is in ieder geval een aardige machine om mee te spelen en wie weet wordt het nog eens wat smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het in grote lijnen met je reactie eens, maar wil het beeld graag iets nuanceren...

 

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: JosFop4Sat

....De doelgroep van de Linux-box is toch anders ingesteld,.....

Heel anders. Dit soort ontvangers is daarom eenvoudigweg niet te vergelijken met een "gewone" ontvanger.

Hij wordt keurig afgeleverd met fabrieksfirmware, waarin alles wel werkt (hoop ik) en is tevens voorzien van een (eenvoudige) handleiding waarin dit alles beschreven staat. Maar: niemand gebruikt die firmware, en dus blijft ook de handleiding maagdelijk.

Hij is wel degelijk te vergelijken. Wat je zegt over de firmware is waar, meestal. Maar, ook bij gesloten ontvangers zoals de Inverto vervang je vrijwel meteen de firmware voor de laatste versie. Dat komt ongeveer op hetzelfde neer, behalve dat het bij Linux ontvangers vaak makkelijker is om te doen.

 

Voor een normale gebruiker (zoals ik bijvoorbeeld) is het helemaal niet nodig om vaak firmware updates te doen. Stabiel is stabiel. Mijn moeder heeft een ontvanger die ik al bijna twee jaar niet heb geupdate. Hij doet wat hij moet doen, dus waarom aan dat ding gaan rommelen? Er is absoluut geen noodzaak om steeds het nieuwste van het nieuwste te draaien. en mijn moeder van 84 jaar heeft er geen verstand van. Ze gebruikt hem gewoon. Hoezo hobbyontvanger?

 

Het is niet zo dat je aan het hobbywerk hoeft mee te doen om een goede ontvanger te hebben.

 

Je kunt zo'n linux doos dus op dezelfde manier gebruiken als een gesloten ontvanger. Het feit dat je er meer mee kunt, maakt heb daarom nog niet onvergelijkbaar...

 

Origineel bericht van: Invertist

En aan de alternatieven wordt zoveel gesleuteld (dagelijkse updates) dat het niet te beschrijven valt. Bovendien: de doelgroep, de hobbyisten, lezen toch geen handleiding. Die doen gewoon. En als er eens iets niet begrepen wordt of fout gaat zijn er vele forums met veel deskundigen.

 

Vanuit het oogpunt van handleidingenschrijvers heb je gelijk. Dat lijkt me een klus die veel onderhoud vergt.

 

Aan de andere kant hebben we (en zeker ook in deze groep) regelmatig klachten over het tempo en de aandacht die waarmee de fabrikant van verschillende ontvangers (de Inverto hoort daar zeker bij) firmware updates verzorgen. Ze laten de bugs gewoon zitten of verzinnen in iedere versie weer nieuwe.

Dat probleem heb je met een actief onderhouden ontvanger bijna niet.

 

Kortom, als je een actief beheerde ontvanger gebruikt, maar niet perse gaat zitten hobbyen, dan heb je het beste van twee werelden.

 

Maar voor het schrijven van handleidingen blijft het lastig, veel versies. Mee eens.

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mifi, ik zal even helpen met nuanceren:

 

1- Over "vergelijkbaar zijn" heb je inderdaad gelijk: dit is een ingeslopen stijlfout. Je kunt juist wel zaken vergelijken die geheel verschillend zijn: en de uitkomst van die vergelijking zijn dus de verschillen. Bedoeld is natuurlijk dat het toch wel heel verschillende ontvangers zijn: voor de Inverto-achtigen heb je niet veel kennis nodig om ze aan de praat te krijgen als ze uit de doos komen: voor de DM-enVU+ achtigen is dat beslist wel nodig.

 

2- Er is toch wel een heel groot verschil tussen firmware updates van een "gesloten" apparaat (waarbij je dus per definitie geheel van de (nukken van de) fabrikant afhankelijk bent), en de updates voor ontvangers waarbij een (grote?) groep hobbyisten aan de slag is: in dit laatste wordt meestal veel sneller op wensen en fouten ingespeeld, zeker als er "concurrerende" ploegen aan het werk zijn.

 

3- Het is mijn bedoeling zeker dat de VU+ uiteindelijk een huiskamerontvanger wordt. Wat ik bedoelde aan te geven is, dat het nog wel geruime tijd zal duren voor het zo ver is, of je nu gebruik wilt maken van de fabrieksfirmware of die van anderen.

 

Origineel bericht van: vladimirke
Origineel bericht van: Invertist
..., en daarvoor is nu die Marusys MS850S een aardige oplossing.

Heb je nu het origineel (Marusys) of de gestickerde (VU+)?

Volgens mij zijn die identiek (afgezien van die sticker natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...