Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Nieuwe firmware .104


Gast Pedro Newbie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: JosFop4Sat

Ik ben benieuwd, ik zal ook eens gaan zoeken of er al plaatjes van het interieur te vinden zijn.

Pfoeeeh, dat vraagt om het oog van een vakman! Kom maar even langs, dan schroef ik hem vast open.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het grappige is dat lang voordat ik Inverta kocht al wist hoe ze er van binnen uit zag, op de hardwaretesten van Jarco.

De plaatjes zijn nog terug te vinden in onze aanvullende handleiding.

Er werd toen ook heel lovend gesproken en eerlijk is eerlijk, het was de uitdaging waard, geen eendagsvlieg dus en hopelijk wordt VU+ dat ook niet.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over elco's gesproken.. Het is wel opvallend dat er vrijwel nooit elco klachten over de IDL7000 zijn geweest....

 

Het kan dus wel..

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Over elco's gesproken.. Het is wel opvallend dat er vrijwel nooit elco klachten over de IDL7000 zijn geweest....

Ik kan me herinneren dat één van de eerste opmerkingen die we over de toen nog jeugdige dame maakten, was dat ze goed gebouwd was.........
Nostalgie smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Over elco's gesproken.. Het is wel opvallend dat er vrijwel nooit elco klachten over de IDL7000 zijn geweest....

Het kan dus wel..


Om die reden zou ik dus ook geen stap terug willen doen, ik wil van mijn beroep geen hobby maken. :D
Ik heb wel begrepen dat de Inverto kloon van Philips wel elcoklachten had, al lijkt dat onwaarschijnlijk.

Ik heb inmiddels wel de foto van het interieur gevonden, dus schroef 'm maar weer dicht Invertist.

Er zitten wel heeeeeel veel elco's in.

post-32124-1318260675,585_thumb.jpg

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

Ik ontvang mijn beelden via CD.

Als het EPG probleem niet aan de ontvanger ligt, waarom ontvangen heel veel "CD-klanten" dan wel goede EPG ? En voor zover ik heb begrepen zijn er ook veel Inverto 7000 gebruikers die goede EPG ontvangen, of is deze indruk onjuist ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Inverto 7000 presenteert wel degelijk de MHW-EPG.

Maar die "goede" EPG van CD geeft in het gunstigste geval info over maximaal de komende 48 uur, waarbij de uitgebreide programma info vaak niet, niet juist, of niet volledig wordt weergegeven. Een euvel waar CD (en TVV) al sinds mensenheugenis aan lijden.

Dat is dan ook de reden dat veel gebruikers op zoek zijn gegaan naar andere mogelijkheden om toch een fatsoenlijke EPG te kunnen gebruiken: er zijn daardoor ontvangers ontwikkeld die de EPG data uit andere bronnen halen (en dat werk inderdaad uitstekend).

 

PS: CD is heel recent (althans voor de NL-publieken) overgegaan naar de EIT EPG: voor bezitters van een niet door CD beperkte ontvanger kan dat eindelijk wel eens een goede EPG opleveren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad echt ongelofelijk... dat er machines worden verkocht met slecht gedimensioneerde voedingen en slechte componenten. Misplaatst winstbejag.

Het heeft me aan Dreambox steeds verbaasd dat je daar zoveel over leest en is een goede reden om niet de eerste versie van de hardware te kopen.

Laten we hopen dat de VU+ op dat punt beter is.

 

Aan de andere kant, de grootste bron van onbetrouwbaarheid is de firmware, zo hebben wij allen ondervonden. Het is echt ongelofelijk dat de verhalen over .104 gewoon weer hetzelfde zijn als altijd. Eigenlijk ben ik wel blij dat mijn Inverto een tijdje geleden kapot is gegaan... ik heb nu een ontvanger die het gewoon doet. Een jaar onafgebroken zonder gekke dingen, reboots, firmwareversies, gedoe met CAM's enz. enz..

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste versie hardware hoeft niet altijd slechter te zijn dan de opvolgende versies.

Vaak wordt op kleine schaal een product gemaakt in Europa en als alle kinderziektes eruit zijn verhuist de zaak naar China.

 

Een goed voorbeeld hiervan is de Senseo van Ph/DE. De eerste versie was degelijk gebouwd, mogelijk in Nederland, toen het een kaskraker werd, werd deze tot op de cent uitgekleed en in China gemaakt.

Het gevolg : een rammelbak, terugroepacties vanwege ondeugdelijk materiaal etc.

Het hoeft niet zo te zijn dat alles wat in China geproduceerd wordt per definitie slecht is, kwestie van goed de kwaliteit in de gaten houden als uitbesteder.

Dat heb ik helaas zelf ondervonden.

 

Dat ook de software uitbesteed was/is bij FTA kan mogelijk tot teleurstelling hebben geleid en op een gegeven moment is de koek op voor een bepaald product, al zal ik Inverta geen dood paard willen noemen, maar een merrie met oogkleppen, die wel eens zwart voor haar ogen wordt als ze niet goed geCAMd is.

Mogelijk is de hardware binnen de Inverta hier wel de oorzaak van, terwijl de software vaak de schuld krijgt.

Het USB-tekort werd ook lang op de software geschoven, inmiddels weten we beter.

 

@Invertist : Ik kan niet zien welke types gebruikt zijn, da's gissen omdat de foto niet scherp genoeg is.

De hoeveelheid zegt niet al teveel, je kunt er 2 kanten mee uit:

- Of ze hebben niet bezuinigd op de hoeveelheid vanwege de kwaliteitsverwachting, of ze hebben er zoveel geplaatst omdat ze toch goedkoop zijn.

Dat laatste in niet aannemelijk vanwege de hogere arbijdskosten, want de elco's op de foto worden met de hand geplaatst.

Niet alle elco's hoeven van het "betere" type te zijn, wel degene in het voedingsgedeelte.

Kun je voor de aardigheid als dit uitkomt, de dikke pot die links vlak bij de HDD eens bekijken of je er een merk of logo (op bijgaande foto is het logo van Samwha)

 

samw680.jpg

 

op kunt ontdekken? Vaak staan er naast de waarde (##µF/ ##V) ook nog de temperatuur en type letters vermeld.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
.....Kun je voor de aardigheid als dit uitkomt, de dikke pot die links vlak bij de HDD eens bekijken of je er een merk of logo (op bijgaande foto is het logo van Samwha)
op kunt ontdekken? Vaak staan er naast de waarde (##µF/ ##V) ook nog de temperatuur en type letters vermeld.

Ik zal eens zien of ik er even tijd voor heb.
Ik begrijp nu het onderschrift van een forumgenoot: "sinds ik een Dreambox heb, heb ik geen tijd meer om TV te kijken". Dit ondervind ik nu aan den lijve, al is het geeneens een DM!

@ Jos: anders moet je toch zelf maar even komen kijken wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Dat is dan ook de reden dat veel gebruikers op zoek zijn gegaan naar andere mogelijkheden om toch een fatsoenlijke EPG te kunnen gebruiken: er zijn daardoor ontvangers ontwikkeld die de EPG data uit andere bronnen halen (en dat werk inderdaad uitstekend).


Ondermeer om deze reden ben ik op zoek naar een goed alternatief voor de 7000. Vandaar ook mijn vraag of ik mijn unicable met 'unicable LNB' eventueel zou kunnen gebruiken op de Vu+Duo, of dat daar een andere LNB en een dubbele kabel voor nodig is om dezelfde mogelijkheden te hebben als met de Inverto 7000. Ik hoop dat jij me dat misschien kunt vertellen ?

Hartelijke groet,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gloort hoop: het blijkt dat Unicable in de fabriekssoftware wordt ondersteund, maar in de PLi niet. Dat betekent dat er een redelijke kans is, dat die ondersteuning er wel gaat komen.

We houden het in de gaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...