Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Nieuwe firmware .104


Gast Pedro Newbie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Murdock
Citaat:
Zoals ik hierboven al heb gemeld: ik ben een tijdje terug geweest naar de .103 en toen was dit probleem over. Moet ik misschien maar weer gaan doen.....


Graag.. laat je het resultaat weten?

Uiteraard: ik ben inmiddels ruim twee dagen terug bij de .103 en: geen zwart beeld meer gehad (Aston 2.23).
Ik ben dus alles bij elkaar 3 maal op de .104 geweest, en al die keren waren er problemen die er bij de .103 niet zijn. Het is bij mij dus reproduceerbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het rare is dat bij mij het omgekeerde het geval is, maar ik heb dan wel een andere CAM.

Zou er dan toch een afstemming op een bepaald type CAM hebben plaatsgevonden?

 

De programmeur van 103 had een Aston CAM. die van 104 een SmardTV. :D :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi
Zo langzamerhand is de firmware voor de Dreamboxen wel volwassen. Hobbywerk is helemaal niet nodig. Ik vraag me af wanneer dat voor zo'n nieuwe doos als de VU ook zo zal zijn. Misschien ook wel snel, want hij klinkt wel een beetje als een afgeleide van de Dreamboxen.

Na twee dagen spelen met de VU+ kan ik concluderen:
1- Het is een ontvanger die zeer beslist (ook) geschikt is voor "normaal" huiskamergebruik zonder gehobby;
2- Helemaal volwassen nog niet (er zijn enkele minder belangrijke functies die nog niet (goed) functioneren), maar in het huidige tempo gaat dat niet lang meer duren (PLi). Na slechts een dagje aarzelen heb ik Inverta spanningsloos gemaakt (na 4 jaar onder spanning gewerkt te hebben mag dat ook wel).

Al met al: een verrassende ervaring deze ontvanger te kunnen gebruiken (en (nog?) geen zwart scherm gehad)!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke
Hou op man, ik kan bijna niet wachten tot de Inverta een nieuw thuis heeft

Nee, ik houd nog niet op: het is de overgang van het leven met beperkingen naar een leven met veel vrijheid!
Maar om je te troosten: wacht nog even tot alles echt volwassen is. Ik denk niet dat het lang duurt, maar met pubers weet je het nooit crazy
En wordt Inverta nu wees? Dat kan je niet maken hoor cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Al met al: een verrassende ervaring deze ontvanger te kunnen gebruiken (en (nog?) geen zwart scherm gehad)!

Prettig he? Mijn ervaringen met PLi zijn ook erg goed.
Dit weekeinde had ik drie opnames lopen op twee transponders en keek ik ondertussen naar een programma van de harde schijf. Geen probleem. Aaaaahhhh....

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi
Prettig he?

Meer dan dat: een verademing! Onbegrijpelijk dat ik zoveel jaren in het keurslijf van een fabrikant heb kunnen lopen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor veel goede verhalen over de vu. Had vroeger een inverto. Best wel tevreden hierover, maar nu 1 tuner defect. Als vervanging een rebox 9000. Ben hier niet echt tevreden over meer vastlopers dan met de inverto. Neem veel engelse zenders op met ondertiteling. Hoe is dit bij de vu? Neemt hij de ondertiteling bij geprogrammeerde zenders altijd mee. Bijvoorbeeld tegelijkertijd itv en bbc, heeft hij dan ook de ondertitel;ing meegeneomen? De inverto deed dit perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Ben hier niet echt tevreden over: meer vastlopers dan met de Inverto.

Bij de VU nog maar één vastloper gehad, en dat was ook nog mijn eigen schuld.

Origineel bericht van: hhh
Neem veel Engelse zenders op met ondertiteling. Hoe is dit bij de vu? Neemt hij de ondertiteling bij geprogrammeerde zenders altijd mee. Bijvoorbeeld tegelijkertijd itv en bbc, heeft hij dan ook de ondertiteling meegenomen? De Inverto deed dit perfect.

Jazeker, en de weergave van ondertitels is aanzienlijk beter dan bij Inverta. En hij doet meer: de volledige teletekst van een uitzending wordt opgenomen en is afspeelbaar.
En nog veel meer......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om terug te komen op 104 :

Het verbaast mij dat wanneer er een probleem is, bijvoorbeeld als je de ontvanger opstart en er 2 opnames lopen, Inverta het vanzelf oplost. Dit duurt dan wel ongeveer 30 seconden, maar toch. Daarna zapt het weer als vanouds.

Tevens al er gewist is in de library en er eveneens wat opnames lopen, terug naar live en ........... effe wachte, beeld!

Ze flikt het toch maar weer hé?

 

Dat was met 103 toch wel anders.

 

Hoewel ik nog niet omga, maar .......

Mmmm, zitten er kwalitatief goede elco's in die VU+ ? wink

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste maanden werkt mijn Inverto 7000 behoorlijk stabiel op 1.4 214.103

Helaas beperkt de EPG zich hoofdzakelijk tot Nu en Straks.

( Het blijft mij verbazen dat gemiddeld eens in de twee weken de EPG, tenminste voor een paar uur, wel volledig wordt weergegeven.)

 

- neem ik terecht aan dat een update naar de laatste software geen EPG verbetering met zich mee kan brengen ?

 

En sorry voor deze off-topic vraag :

Nu verbind ik mijn LNB met de 7000 via een unicable.

- Kan de VU DUO+ daar ook mee werken, of moet er dan een splitter tussen, of zou ik een nieuwe LNB nodig hebben ?

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Om terug te komen op 104 :
Het verbaast mij dat wanneer er een probleem is, bijvoorbeeld als je de ontvanger opstart en er 2 opnames lopen, Inverta het vanzelf oplost. Dit duurt dan wel ongeveer 30 seconden, maar toch. Daarna zapt het weer als vanouds.

Mijn ervaring is toch anders: dit is een aloud probleem: als je dan gaat zappen loopt ze vast. Dit is met de .104 niet opgelost. Ik heb het dan wel specifiek over het geval dat zij als laatste in slaap is gevallen, terwijl er een zender op stond die niet compatibel is met de twee opnames.
Helaas.......

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Tevens al er gewist is in de library en er eveneens wat opnames lopen, terug naar live en ........... effe wachte, beeld!
Ze flikt het toch maar weer hé?
Dat was met 103 toch wel anders.

Ook hier weer een andere ervaring: met de .103 was dit geen probleem, met de .104 juist wel.
Helaas.......

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Hoewel ik nog niet omga, maar .......
Mmmm, zitten er kwalitatief goede elco's in die VU+ ? wink

Hoe kom ik daar achter?
Link naar reactie
Delen op andere sites

<off topic>

Er staat op de elco's meestal wel een merknaam en een type, vooral als het elco's van goede kwaliteit zijn.

Merknamen zijn o.a. Rubycon, Nichicon, Nippon Chemi-Con, Panasonic e.a. Meestal Japanse merken dus.

Onze Chinese vrienden willen deze graag namaken en stempelen er dan vage namen op die erop lijken, maar nooit de specs hebben die bij de applicatie horen.

De impedantie, de rimpelstroom en de temperatuur zorgen er dan voor dat zo'n onderdeeltje na een jaar al uitgeput is, bol gaat staan en nog erger, zijn elektrolyt verspreidt over de rest van de elektronica en het is gedaan met de ontvanger.

De VU duo komt meen ik uit Korea, dus er zullen mogelijk Samwha elco's gebruikt zijn, maar hopelijk hebben ze dan wel de betere types toegepast <voorbeeld> .

Ik ben benieuwd, ik zal ook eens gaan zoeken of er al plaatjes van het interieur te vinden zijn.

 

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: SatMann
.....pannenkoeken bakken kan helaas niet wink:D

Nu je het zegt: het apparaat wordt beslist niet warm. Ook weer een (VU)+puntje.

 

Da's zeker een pluspunt en waarschijnlijk vanwege de juiste componentkeuze.

 

<on topic>

 

Dat we dus andere belevingen hebben met .104 kan m.i. dus wel met het type CAM te maken hebben, al blijft het gekruk met de nieuwe Seca kaart en het gewissel met de codes een kritiek punt.

 

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...