Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Nieuwe firmware .104


Gast Pedro Newbie

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie

Ik ben er ook nog (wel eens) al post ik momenteel niet zo veel.

Ben ook nog op zoek naar de kat om uit de boom te kijken dus voorlopig doe ik het nog wel met lady Inverta.

 

Eerst maar eens afwachten wat het HD gebeuren bij CD gaat worden

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Al gaat Inverta inmiddels al bijna 4 jaar mee, de vorige ontvanger sneuvelde ook toen ik naar een PVR aan het lonken was. Het HD aanbod is voor mij ook een criterium, al zal ik dan ook de huiskamer CRT moeten vervangen wil het effect hebben. In de hobbysfeer 'ruik' ik al wel aan HD, al zie ik ook CD niet echt met 'iets moois in de lucht' komen. :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
al zal ik dan ook de huiskamer CRT moeten vervangen wil het effect hebben

 

Hier ben ik het niet mee eens. De kwaliteit van HD kanalen is ook op een SD beeldbuisje een stuk beter. Denk maar eens aan het bandbreedte verschil...

 

Wat betreft de VU+. Staar je daar niet erg blind op. Het is een hobby box die je zelf moet inrichten om er het maximale uit te halen, uit de doos kan deze ontvanger niet veel...

 

Houdt daar rekening mee voordat je een keuze maakt voor een andere tuner.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Begrijp mij niet verkeerd, de lemon was en is een goeie ontvanger ookal doet die soms raar! Dit zal wel met de ic modulle te maken hebben hoor maar toen ik die gekocht had wist ik dit ook niet dat deze dame soms raar deed!

 

Ook de verandering van seca2 naar seca3 heeft daar niet veel geod teweeg gebracht en dit bij meerdere ontvanger. Alleen kan ik nu niet meer testen hoe de lemon werkt met de astoncam want die heb ik verkocht!

 

Via de oude cam van tvv had ik veel zwarte schermen en heb die via tvv geruild voor de nieuwe versie cam met de wereldbol erop, dit heeft eigenlijk niet veel betering gebracht!

 

En heb ik mij erbij neer gelegd dat de lemon niet goed samenwerkt met de tvv modulle! Nu of die nieuwe ontvanger beter is misschien wel of niet maar da is dus een beetje gissen.

 

De wijziging naar een hd ontvanger was al een tijdje in mij kopke aant zweven. Nu de vrouw ook wil is het keuze snel gemaakt!

 

Ik had het probleem dat mijn tweede helft van franse afkomst is en heb tnt naar de lemon staan, met deze ontvanger is de bedoeling om: 1) meerdere opnames te kunnen maken, lemon is 1x kijken 2x opnemen, terwijl er nu al op het www gemeld wordt dat de Vu+ 7x kan opnemen en 1x kijken als ook werken de twee kaarten in deze doos, die je natuurlijk zelf moet instellen van soft of plugins en niet plug en play is zoals de dozen van tvv of cd.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marah

VU+? staat dit voor iets als En???a2 en iets met HD en Linux?
- Moeten de LNB's dan ook HD zijn?
- Is er dan een andere switch nodig?
- Kan die ook zoals de inverto 1x kijken en 2x opnemen?
- Is overzetten via USB sneller dan bij inverto?
- Als dit een volledige nieuwe twin-ontvanger is, hoe zeker bent u dan dat die beter is?

Nee, LNB's kunnen hetzelfde blijven en de switches ook. Maar de schotel moet wel goed afgesteld zijn, want dat is voor het HD signaal kritischer.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Wat betreft de VU+. Staar je daar niet erg blind op. Het is een hobby box die je zelf moet inrichten om er het maximale uit te halen, uit de doos kan deze ontvanger niet veel...

Precies: en als zodanig absoluut niet vergelijkbaar met een belegen SD-dame. De Inverto is echt bedoeld om op eenvoudige wijze eenmaal in te richten voor ongecompliceerd huiskamergebruik. Of de VU+ ook zo ver komt? In ieder geval niet binnen een paar dagen. Maar daar is die ook niet echt voor bedoeld.
En bovendien: je kunt (de mogelijkheden van) een ontvanger van nu natuurlijk niet helemaal eerlijk vergelijken met een apparaat dat 5 jaar geleden is ontworpen.

Volgens mij mag je de VU+ dus niet echt zien als een goede vervanger voor Inverta: daarvoor zal je nog even geduld moeten hebben tot FTA uit de kast komt (en dat doen ze wel, maar wanneer?).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Hé, zo stuur je wel iedereen weg. Ben ik straks hier nog alleen.......... wink

Ik zal je nog wel even blijven vergezellen met de inverto.
Voorlopig nog altijd tevreden maar moet wel zeggen dat ik niet zo heel veel opnames doe van kanalen die door tvvl uitgezonden worden. FTA kanalen op Nilesat en gecodeerde ART kanalen op hotbird verwerkt de PVR uitstekend.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Hé, zo stuur je wel iedereen weg. Ben ik straks hier nog alleen.......... wink


Ik ben er ook nog, al heb ik, voor wat storingen betreft, nooit veel gelegenheid gehad om hier te posten. Ik heb, vermoed ik, één van de weinige InvertO's, if you know what I mean... In Nederland gekocht.

Trouwens,Jos, wie gaat er meewerken aan die uitgebreide gebruiksaanwijzing van die fameuze VU+ ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Coliseo

Trouwens,Jos, wie gaat er meewerken aan die uitgebreide gebruiksaanwijzing van die fameuze VU+ ?


Ik zou het niet weten, volgens mij zou dat een heidens karwei zijn, tenzij je een splitsing zou maken mbt welke image erop draait.
En dan denk ik nog dat er zoveel wiseguys zijn die er veel kritiek op zouden hebben.
Bij de aanvullende handleiding van de Inverto zijn we vanuit onze eigen beleving en met hulp van de Duitse hobbyist aan de gang gegaan om vooral de beginnende Invertist (nee, ik bedoel niet Rob) :D van dienst te zijn.
De doelgroep van de Linux-box is toch anders ingesteld, maar misschien zit ik er naast.
Ik vraag me altijd wel af hoe het met de hardware gesteld is, vooral de gebruikte elco's e.d. Tegenwoordig wordt er veel namaak op de markt gebracht en dan gaat zo'n ontvanger nooit zo lang mee als inmiddels onze dame al doet.

Ik ben wel nieuwsgierig, maar voorlopig kan mijn Scena5 ook wel uit de voeten met HD.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Dreambox betreft... Er wordt op dit moment erg actief aan software gewerkt die beschikbaar is voor de meeste Dreamboxen: OpenPLi.

Dat is, zeg maar, een firmware distributie die al jaaaaren bestaat, maar de laatste tijd open source is geworden en nu heel actief wordt onderhouden.

 

En ik moet eerlijk zeggen dat het bere stabiel is en er erg goed uit ziet en heel makkelijk is te onderhouden.

 

Zo langzamerhand is de firmware voor de Dreamboxen wel volwassen. Hobbywerk is helemaal niet nodig. Ik vraag me af wanneer dat voor zo'n nieuwe doos als de VU ook zo zal zijn. Misschien ook wel snel, want hij klinkt wel een beetje als een afgeleide van de Dreamboxen.

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat

....De doelgroep van de Linux-box is toch anders ingesteld,.....

Heel anders. Dit soort ontvangers is daarom eenvoudigweg niet te vergelijken met een "gewone" ontvanger.
Hij wordt keurig afgeleverd met fabrieksfirmware, waarin alles wel werkt (hoop ik) en is tevens voorzien van een (eenvoudige) handleiding waarin dit alles beschreven staat. Maar: niemand gebruikt die firmware, en dus blijft ook de handleiding maagdelijk. En aan de alternatieven wordt zoveel gesleuteld (dagelijkse updates) dat het niet te beschrijven valt. Bovendien: de doelgroep, de hobbyisten, lezen toch geen handleiding. Die doen gewoon. En als er eens iets niet begrepen wordt of fout gaat zijn er vele forums met veel deskundigen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een dag of twee gebruik ik op proef weer mijn oude Matrix Revolutions CAM (met UCAS 3.1), en: geen zwart beeld meer gehad! Zou Inverta sinds de .104 niet meer lekker met de Aston om kunnen gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ervaringen (op mijn vader zijn Inverto) zijn dat wanneer je een matrix cam gebruikt (vooral de 3.1 versie) je 2 problemen hebt:

 

  • Canal Digitaal management update komt niet door
  • Wanneer je een opname afgespeeld hebt en daarna weer live wil gaan kijken blijft het beeld zwart/hakkelig

 

Hij werkt nu met de laatste generatie Canal Digitaal CI en werkt redelijk goed (ik hoor hem niet klagen).....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique

  • Canal Digitaal management update komt niet door
  • Wanneer je een opname afgespeeld hebt en daarna weer live wil gaan kijken blijft het beeld zwart/hakkelig

Die updates moet ik nog even afwachten. Dat laatste heb ik nu juist niet meer (was wel met de Aston en de laatste firmware.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...