Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Nieuwe firmware .104


Gast Pedro Newbie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Zijn er al onhebbelijkheden van onze dame in combinatie met deze fw ontdekt?

Ik heb tamelijk vaak last van een "zwart beeld": zowel na thuiskomst uit de bibliotheek als tijdens gewoon zappen. Ik heb hier al in geen tijden last van gehad, maar sinds de .104 er op staat, is het weer hommeles.
Ik gebruik de Aston met firmware 2.23 en de SECA 3 kaart.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik draai de 104 zonder problemen : ik merk geen verschil met de vorige versie in het dagelijks gebruik ( prima dus ) alleen dit : als ik vanuit time-shift naar epg ga dan heb ik het epg-scherm in een doorzichtige modus ( ik kan dus het onderliggend beeld nog zien ) , doe ik hetzelfde vanuit de gewone , rechtstreekse uitzending , dan is het onderliggend tv-beeld niet zichtbaar .

Nu is het best mogelijk dat dit altijd zo is geweest : ik heb nu pas het "systeem" ontdekt .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Gene 1225
.....als ik vanuit time-shift naar epg ga dan heb ik het epg-scherm in een doorzichtige modus ( ik kan dus het onderliggend beeld nog zien), doe ik hetzelfde vanuit de gewone, rechtstreekse uitzending, dan is het onderliggend tv-beeld niet zichtbaar.

De bekende truc is: EPG --> Bibliotheek --> Exit.
Dan heb je ook het live TV-beeld eronder.

Origineel bericht van: Invertist
Ik heb tamelijk vaak last van een "zwart beeld": zowel na thuiskomst uit de bibliotheek als tijdens gewoon zappen.

Sinds een paar dagen doet dit zich niet meer voor: moet nieuwe firmware ook warmdraaien of ingereden worden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de laatste jaren al vaker voorgekomen.

Ik verdenk de makers van de software er dan ook van dat ze selftuning gebruiken i.c.m. de CAM.

Op zichzelf mooi, maar het lijkt erop dat telkens na enkele weken dit tegen zichzelf gaat werken, dus nu even duimen.

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: JosFop4Sat
Ik verdenk de makers van de software er dan ook van dat ze selftuning gebruiken i.c.m. de CAM.

Leg eens uit: wat is dat?

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Op zichzelf mooi, maar het lijkt erop dat telkens na enkele weken dit tegen zichzelf gaat werken, dus nu even duimen.

Ik duim weer (da's wel heel lang geleden!).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Ik verdenk de makers van de software er dan ook van dat ze selftuning gebruiken i.c.m. de CAM.

Leg eens uit: wat is dat?

In het programma van de ontvanger zit een routine die de CAM aanroept om de sleutels te verkrijgen die bij een bepaalde opname of live uitzending horen. Hierbij hoort een timing, die per merk CAM kan verschillen. Daar zit helaas geen standaard in.
In het verleden gebeurde het dan ook weleens dat de software voor een bepaalde CAM niet goed werkte, omdat de timing vast lag in een parameter.
Als je nu het programma zo maakt dat de timing afhankelijk wordt en dit telkens opslaat in een parameter, dan stelt het programma zichzelf op deze manier in op de gebruikte randapparaten, in dit geval de CAM.
Als je nu een CAM plaatst in de Inverto, zie je bovenin het scherm dat deze geinitialiseerd wordt, m.i. wordt dan de timing getest en vastgelegd. Ik kan me nog herinneren dat dit in de eerste firmware versies (vóór 1.04) niet gebeurde met alle ellende als gevolg.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik een geluksvogel ben blush Zoals je weet had ik niet zolang geleden wat problemen, zenders inladen( CANALE 5 !!! ) Maar na een totale fabrieksreset loopt ze goed, en het zappen gaat ook snel nu.!! :D Maar nogmaals even afkloppen

gr. ger

Homecast hs 9000 cicd pvr 500gb -Triax 78-4x Lnb twin -2x Diseq -Astra 1-Astra 23-Astra 28-Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar behoor ik ook niet tot de geluksvogels.

Nadat ik in mei 2009 een week versie 1.4.214.102 met volledige fabrieksreset had geïnstalleerd, heb ik op 30/12 mij nogmaals gewaagd aan versie .104.

Wel op 02/01 ben ik, net zoals in mei, teruggekeerd naar de laatste versie 1.3 (212.001).

Problemen met 1.4.xxx:

- niet in standby te krijgen;

- klok loopt regelmatig vast (meestal om 05u00);

- spontane onvoorspelbare reboot;

- na in standby te krijgen blijft HD draaien zelfs na een paar reboots;

- onvoorspelbaarheid als het automatisch decoderen goed zal verlopen.

 

Triax 80cm, 2 LNB, SmarDTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of ik hier de firmwares mag plaatsen, want ik heb ze nu allemaal van de IDL7000S_V1_4_214_80 tot de IDL7000S_V1_4_214_104

 

Indien wel laat maar horen

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Ik heb hier nog heel oude (1.01): kan je zien wat er "vroeger" allemaal niet kon met de 7k!

En daarna via RS-232 weer updaten, want USB kende Inverta toen nog niet.

 

Maar zonder gekheid: je wilt toch niet terug baar minder mogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mij nog herinner had ik de 096 in de lemon en had al die problemen niet dus had ik die even gevraagd aan *******.

 

Voor alle zekerheid hou ik nu wel alle firmwares op een klein stickje.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...