Ga naar inhoud


Jammer dat leden niet meer reageren


djpetit

Aanbevolen berichten

Ook ik ben gestopt met klusjes voor anderen. Na mijn pensioen vroeg een collega of ik haar kon helpen. Ze stond er alleen voor met kleine kinderen en ik had nu immers tijd! Het varieerde van fietsen van de kinderen repareren tot een niet sluitend raam wegens verzakte scharnieren, extra tv aansluiting boven, wasmachine repareren en de computer weer goed krijgen. Fiets via internet gekocht afstellen. week later slot doorslijpen omdat de sleutels kwijt waren etc. Na een nieuwe lichtbak in de schuur vroeg ze wat ik wilde hebben. Na enig tegenstribbelen van mijn kant kwam dan het hoge woord er uit. Wat ik liever had, de uitschuifladder die haar ex voor schilderwerk gebruikt had of een stevige beurt. Ik zei dat ik voor een stevige ladder ging. Nooit meer iets gehoord. Wel van een andere collega dat ik voor flutklusjes een dure ladder had gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: gladys
Wat ik liever had, de uitschuifladder die haar ex voor schilderwerk gebruikt had of een stevige beurt. Ik zei dat ik voor een stevige ladder ging.


Je bent echt gepensioneerd hé!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil met sommige van jullie en mij is dat jullie iets terug verwachten. Ik zie mijn hulp als een goede daad en ik heb daar zelf genoeg aan.

 

Krijg ik een dankwoord dan is dat fijn. Bieden ze mij geld aan dan weiger ik dat maar vind het een mooi gebaar.

 

Krijg ik een presentje of kaartje dan is het ook leuk maar het is voor mij geen vereiste om behulpzaam te zijn.

 

Je moet jezelf de waardering geven en als je stopt met mensen helpen dan lijden daar ook de mensen onder die wel dankbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wel. Op zich een aardige vrouw van eind dertig. Geen appel of peer model maar meer de torso van een worstelaar. Daarop een vollemaansgezicht. Dan druk ik me vriendelijk uit. Een handdoek doet veel maar in een eerder bestaan heeft zij zich in en ziekenhuis aan de verkeerde naald geprikt. Als liefhebber van alcohol wil ik geen probleem met mijn lever.

 

Even terugkomend op de topicstarter. Mensen die heel makkelijk omgaan met diensten van anderen zijn bij mijn weten allemaal niet van mijn generatie. Ik ben nog uit de tijd dat de sleutel onder de deur van de achtermat lag. De schuurdeur stond 's nachts los. Dingen werden ondrhouden en zo nodig gerepareerd en niet weggegooid. Mijn vader werkte nog op 's zaterdag ochtened en 2 weken vakantie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Generatiekloof? Ik weet het niet. Als ik iemand help verwacht ik daar niets voor. Dat scheelt teleurstellingen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Het verschil met sommige van jullie en mij is dat jullie iets terug verwachten. Ik zie mijn hulp als een goede daad en ik heb daar zelf genoeg aan.


Ben ik met je eens.
Echter wanneer je kosten moet maken om eea gerepareerd te krijgen is het minder vanzelfsprekend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft volgens mij niets met generatiekloof te maken maar meer met een gebrek aan mentaliteit.

Ik kom uit de tijd dat er geen aardgas was, 's avonds met een kruik naar bed, 's morgens de ijskristallen op de ramen. Maar iedereen in de buurt kenden elkaar en zegden gedag. Als iemand iets wilde hebben dan spaarde die daar voor. Nu is het leef nu en betaal later. Als iets kapot is koop je nieuw of , makkelijker, vraagt iemand die het zou moeten weten/kunnen om het voor jou te repareren. Uiteraard voor niets. Als je weigert ben je voor hen waardeloos en kopen ze met geleend geld iets nieuws. O.K. ik chargeer iets, maar in de kern heb ik gelijk en dat heet geen generatiekloof maar verloedering. Dit ook als antwoord op de TS die verontwaardigd is dat iemand niets meer laat horen laat staan bedanken. Vroeger heette dat stank voor dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit
Ik heb een aantal leden al positief kunnen helpen. Ik heb hun cam voorzien van de juiste software zodat zij weer met veel plezier met hun nieuwe Seca3 kaart tv konden kijken.

Een tijdje terug heb ik ook voor een lid geprobeerd de cam te voorzien van nieuwe software, helaas was dit niet gelukt omdat de cam waarschijnlijk overleden was. Ik heb de cam teruggestuurd en vraag altijd aan iedereen of ze even een pm willen sturen of ze de cam weer ontvangen hebben.

Helaas moet ik van het laatste lid waarbij ik tot 2 keer toe heb gevraagd (via pm) of ze hem hebben ontvangen nog steeds bericht terug krijgen (ruim 1,5 maand geleden !).

Ik doe dit altijd geheel kosteloos en op zijn minst kun je dan een mail terug doen.

Zijn er meer leden die hierover kunnen meespreken en hier tegenaan lopen of ben ik uniek hierin ??

mvgr,

djpetit


Ja dat is niet netjes, om dan toch maar met de deur in huis te vallen: kan ik bij u/jou een matrixmodule over laten zetten naar UCAS 3.1.
Ik zal zeker reageren op uw PM.
Graag lees ik uw reactie.

Mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we elkaar vooral blijven helpen.

 

 

@Gladys,

Geboren en getogen in Amsterdam komt die warme kruik (in een ouwe sok) en het ijs op de binnenkant van de ruiten me erg

bekend voor. Met de kolenkachel kregen we de huiskamer nog net

warm. Ik heb me vaak verbrand aan die kachel!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk
Origineel bericht van: djpetit
Ik heb een aantal leden al positief kunnen helpen. Ik heb hun cam voorzien van de juiste software zodat zij weer met veel plezier met hun nieuwe Seca3 kaart tv konden kijken.

Een tijdje terug heb ik ook voor een lid geprobeerd de cam te voorzien van nieuwe software, helaas was dit niet gelukt omdat de cam waarschijnlijk overleden was. Ik heb de cam teruggestuurd en vraag altijd aan iedereen of ze even een pm willen sturen of ze de cam weer ontvangen hebben.

Helaas moet ik van het laatste lid waarbij ik tot 2 keer toe heb gevraagd (via pm) of ze hem hebben ontvangen nog steeds bericht terug krijgen (ruim 1,5 maand geleden !).

Ik doe dit altijd geheel kosteloos en op zijn minst kun je dan een mail terug doen.

Zijn er meer leden die hierover kunnen meespreken en hier tegenaan lopen of ben ik uniek hierin ??

mvgr,

djpetit


Ja dat is niet netjes, om dan toch maar met de deur in huis te vallen: kan ik bij u/jou een matrixmodule over laten zetten naar UCAS 3.1.
Ik zal zeker reageren op uw PM.
Graag lees ik uw reactie.

Mvg Wiljo


Wiljo,

tuurlijk geen probleem. Zoek me maar even op via de pm dan help ik je graag op weg.

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

ben blij dat er toch een aantal mensen enthousiast gereageerd hebben. Ik probeer mijn steentje daar waar mogelijk bij te dragen. En zit er dan wel eens een 'rotte appel' tussen dan heb ik misschien maar pech gehad. Ik vind ook niet dat de goede onder de kwade moeten lijden toch ??

 

 

mvgr,

 

djpetit

 

ps. en mochten er nog meer mensen problemen met hun cam hebben dan weten jullie me te vinden !!

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Het verschil met sommige van jullie en mij is dat jullie iets terug verwachten. Ik zie mijn hulp als een goede daad en ik heb daar zelf genoeg aan.

Krijg ik een dankwoord dan is dat fijn. Bieden ze mij geld aan dan weiger ik dat maar vind het een mooi gebaar.

Krijg ik een presentje of kaartje dan is het ook leuk maar het is voor mij geen vereiste om behulpzaam te zijn.

Je moet jezelf de waardering geven en als je stopt met mensen helpen dan lijden daar ook de mensen onder die wel dankbaar zijn.


Ik ben het met je eens, ik blijf ook gewoon de mensen helpen, en iedereen vraagt altijd wat ik er voor wil hebben. ik zeg standaard niets, of een enkele keer koop maar iets leuks voor mijn dochter. Niet alleen de voldoening om andere mensen te helpen maar ook dat de mensen het zo geweldig kunnen verkloten is voor mij steeds weer een leer moment, ik steek er altijd wel weer iets van op.

Ik heb er maar 1 "lastige klant" bij en dat is mijn vader smirk
Maar die heeft in het verleden al zoveel geschilderd en gedaan hier, dat die nog wel de nodige krediet heeft smile

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

of deze..

echt gebeurd, nauwelijks te geloven !

De vader van een "buurman"

Op een pc moest en zal windows xp komen.

je raad het al het moest weinig of liever niets kosten.

een oude koffiemolen, pentium 3 500 mhz 128 mb geheugen.

Na uren en uren eindelijk een beetje lopenende pc met Xp erop.

Na een paar weken, "goh wat gaat het toch langzaam".

Weer wat gratis uren ingestoken.

Dit ging een paar maanden goed.

Toen hij weer het nodige wilde instaleren zei ik tegen hem.

Dat gaat niet meer de pc is te oud.

Antwoord , ik heb geen geld voor een nieuwe.

Dat kan ik me nog indenken, maar als je dan toch 2 weken later met je reet op Curacao zit dan vraag ik me af waar ik mee bezig ben.

Het gaat me niks aan wat betreft de vakantie, maar met het computer onderhoud ben ik gestopt.

Wat denk je.

Een boze buurman, de zoon van, die vader nog bozer.

2 x mijn auto bekrast en 2 x autos van bezoekers bekrast.

Aangegeven bij de politie en wat denk je.

Niets aan te doen meneer. u moet met bewijzen komen.

Wie is ook alweer hier de politie ? oja U toch.

Voor mij is het allang klaar, geen familie ,vrienden of bekenden meer.

Ik heb geen last meer van die gasten , ik denk dat ze een ander slachtoffer hebben gestrikt..

 

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...