Ga naar inhoud


Jammer dat leden niet meer reageren


djpetit

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: SalimRMAF


Ik kreeg 10 Euro. blush



:DJa die ken ik ook , maar zeg dan vaak...waar ben jij nou eigenlijk goed in....bv.metselen, prima wil graag een schuurtje....wat kost dat......bij geen antwoord of het bekende ik heb eigenlijk nooit tijd...sorry maar deze windows is al eens aangemeld dus helaas toch maar ff een nieuwe kopen dat geld ook voor de bekende antivirus, word, works brandprogjes...enz

Als je erg handig bent of iets kan wat veel mensen niet kunnen word je gauw en vaak gevraagd, maar zodra je zelf eens iets wilt betaal je meestal gelijk de hoofdprijs.

Het al oude voort wat hoort wat is een vaag begrip aan het worden...als je al leest dat de topicstarter alleen vraagt om een mailtje .........als dat al teveel moeite is, waarom vraag je dan een ander iets voor jou te regelen?

Groetjes...........
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Con

Daarom is mijn advies, ga in zee met mensen die, laat ik zeggen
500 tot 1000 berichten heeft geplaatst, dan hoort dat figuur
een beetje bij de familie van Sat4all en geeft meer zekerheid.
Uiteraard geen garantie voor de toekomst maar meer zekerheid.
HG CC


euh...ahum...tsja... eek

ik moet hier toch opkomen voor de sat4all'ers die iets minder posten wink

herkenbaar topic en 'goed' te lezen dat we niet de enige zijn.

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik help alleen mijn naaste buren en mijn ouders; en die draaien allemaal Ubuntu. Ze zijn overigens ook niet experimenteel of veeleisend, heb er eerlijk gezegd geen omkijken naar. Toevallig vanmiddag nog de buurvrouw geholpen, die dacht dat ze hulp nodig had, bij het aansluiten van een USB drive, bleek het gewoon te werken..

 

Windows installaties onderhouden op computers van vrienden en familie is onbegonnen werk...zou een beetje ITer ook moeten weten. En illegale software installeren is -hoe goed ook bedoeld- volkomen onacceptabel en vandaag de dag onnodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie goed doet goed ontmoet. Daar ga ik van uit en dat ondervindt ik ook.

 

Er gaat geen dag voorbij dat ik geen apparatuur in huis heb dat gerepareerd moet worden, of geïnstalleerd of omgebouwd. Sommige mensen vinden dat allemaal de normaalste zaak ter wereld maar er zijn ook veel dankbare mensen. En voor die dankbare mensen blijf ik gewoon iedereen helpen.

 

Deze week heb ik al 5 Iphones in mijn handen gehad en al twee computers gerepareerd. Mensen vragen mij wat het kost en ik zeg altijd “niets”. Zo kreeg ik verleden week wel even een mooi doosje met een lekker luchtje cadeau. Ik krijg ook wel eens een kaartje met een dankwoord of een sms met een bericht hoe blij ze zijn dat alles weer werkt.

 

En ook al is dat misschien maar 20% van de mensen die zo reageert het is voor mij genoeg. Doet goed en ziet niet om.

 

Daarbij als iedereen echt een compliment zou moeten hebben voor zijn inzet dan zou je geen moderator meer over houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PaulCl

1) Software
Van mij wordt verwacht dat ik op het werk illegale kopieën maak van Windows en Office en dat ik die software op hun pc kom installeren. In de winkel zal die software (Windows + Office) zo ongeveer 500-600 euro kosten. Maar mijn familieleden en kennissen vinden dat ik mijn baan maar op het spel moet zetten om hun gratis software te leveren. Het zijn allemaal “nette” mensen die nooit een autoradio van 500 euro zouden jatten, maar het jatten van software vinden ze geen probleem. Dat doet toch iedereen? Ik moet toegeven dat ik vroeger ook geen heilig boontje was op dit gebied. Maar nu schaam ik me daarvoor en ik laat me niet in met illegale software. De software die op mijn pc staat is legaal. Ik ben een professionele IT’er en ik betaal gewoon voor mijn spullen.


In de jaren 1988-1995 heb ik een fotolitografisch annex reclameburo gehad. Ik had een postscript belichter met rip (Raster Image Processor). Gezien het eigen werk hadden we de gehele Adobe Postscript Fontfolio (Lettertypebestand (geen TTF) aangeschaft. Omgerekend een 150-600 Gulden per lettertype.
Hoeveel verzoeken we van drukkerijen, DTP-ers enz ik wel niet heb gehad om een "kopietje" te maken van de CD's is echt onbeschrijfelijk. Even 35.000 gulden dupliceren. Moet niet gekker worden......

Aangezien dit probleem in heel Grafimedia bekend was, hadden de heren DTP-ers al wel een oplossing gevonden. Gewoon het uitdraaiwerk leveren, meestal PDF bestand zonder embedded Postscriptfont of een Quark Xpress bestand zonder fonts. Natuurlijk was alles haastwerk en m'n RIP zorgde er wel voor dat het font erin gezet werdt.

Met de komst van de "zolderkamer" DTP-ers waren er al snel bijna alle fonts in omloop en door de lage prijs van deze heren voor compleet folderwerk inclusief scannen (Ik had een Crosfield 636 Drumscanner) was het al snel de stekker eruit. Er bestaat nu geen één fotolithografisch bedrijf meer. Alleen nog in de musea of Wikipedia.

De gehele techniek voor drukwerk is nu digitaal aan het worden dmv XMPie. Behalve het JATTEN van fonts, omdat dit natuurlijk een gewone zaak is. Het Kimble font (Killer Ants) kost $24 voor de regular en $24 voor de bold, wat samen $48 maakt. Ik maak daar geen probleem van.

En het is wat PaulCl zegt, "ja het is toch jouw werk en je hebt het toch ?".

Nou ik ben bang dat als ik mijn broer vraag om even voor mij een 50 A2 kopietjes te maken van de bekende Clark Belt poster of deze mooie, zijn baas hem accuut op straat zet.

Heb op dit forum al genoeg mensen geholpen en help ze nog steeds. Dit gebeurd wederzijds en af en toe ontschiet het wel eens aan een bedankje. Nou, ik ga me daar niet zo druk over maken......... tis maar hobby.

Bij mij moet er nu een schotel opgehangen worden en aangezien ik het niet doe, GUN ik het de lokale installateur die er zijn brood mee moet verdienen en 95 Euro vraagt. Kan ik wel gaan roepen op dit board, maar tussen gratis hulp en tussen grijze, zwarte handel en tussen witte handel zit voor mij wel wat verschil.
Gratis hulp is prima als je elkaar kunt helpen en langer kent of ook middels dit board bekender bent.
Witte handel is de manier als je het zelf niet doet(maar wel zou kunnen) ook al ben je bekender op het board.
Grijze en Zwarte handel zijn bij mij uit den boze.

(.......dus niet gaan mailen en pm-en, wordt dus opgehangen wink )


........... ach ja gratis hulp ....... heb aardig wat alcohol op met die luxscript decoders die ik ter plaatse deed "repareren" whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg zo wel eens van die telefoontjes van mensen waar ik al vijf, zes jaar niets meer van heb gehoord.

"Weet je nog wel, toen we het samen nog zo gezellig hadden, by the way mijn TV/radio/PC is kapot".

Als er feest is vergeten ze je, maar als er iets kapot is ben jij de eerste waar ze aan denken.

 

Maar het kan erger, als ze niet meteen aan je denken.

Kom je na een lange speurtocht in een apparaat er achter dat er onderdelen ontbreken dan wel op een rare manier zijn stuk gegaan, blijkt de buurman ook al eens te hebben gekeken.

Dat vertellen ze natuurlijk pas achteraf als je zojuist hebt vertelt dat het nou niet meer te maken valt.

 

Ik repareer tegenwoordig voor niemand meer.

Daar heb ik teveel ellende voor meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je mooi verwoord PaulCI.

 

Heel herkenbaar allemaal.

Zo heb ik eens afscheid genomen van "vrienden" .....

Weleens waar nog in de gulden tijd maar was wel de druppel.

Na het repareren van hun tv waarvoor ik 50 km )retourtje) moest rijden om materialen te kopen.

Materiaal kosten 11 en nog wat gulden.

Vroegen ze wat kost het?

Ik zeg doe maar een tientje waarvan ze duidelijk schrokken.

Ze waren toch vrienden..... inderdaad .............

 

Alles moet voor niks en gisteren klaar.

Was niet de eerste keer daar.

Ik was er mee klaar!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben intussen gestopt met het grootschalig oplossen en verhelpen van technische problemen bij Familie en vooral kennissen.

Doordat ik naast mijn algemene kennis over SAT ook een vrij brede belangstelling en ook redelijke kennis heb van Video- / Fotobewerking, Audio en Video, etc heb je al heel snel een grote vriendenkring.

Ik stelde tijdens mijn werkzaam leven mijn schaarse tijd bijna dag en nacht voor iedereen beschikbaar maar als je zelf hulp nodig had was nauwelijks iemand te vinden om te helpen, druk..druk..druk.

Ik stopte er circa één jaar geleden definitief mee op het moment dat een 'hele goede..!!!' kennis bij me kwam met een behoorlijke waslijst opdrachten (allerhande technische issues) en aan mij vroeg of ik dit voor hem kon oplossen.

Toen ik vroeg wanneer het hem schikte vroeg hij aan mij of ik er in de komende 2 weken eraan kon werken want dan was hij met vakantie en hoefde hij na zijn terugkomst geen apparatuur te missen.

Toen heb ik symbolisch de middenvinger opgestoken en heb hem een fijne vakantie toegewenst.

 

Inmiddels ben ik wel al weer wat meer voor derden bezig dan eigenlijk de bedoeling is maar als 'pensionata' heb je nu eenmaal wat meer tijd ter beschikking en het geeft toch ook wel weer wat voldoening om te helpen, ik zie het ook een beetje als vrijwilligerswerk.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn dat de wintermaanden blues?

 

wel en of niet reagerende forumleden zal me uiteindelijk niet bedroeven, de enige die door behulpzaam te zijn er uiteindelijk iets aan heeft, ben je zelf.

 

je bent hier niets verplicht, je bent aangeroepen of voelt je geroepen (ook binnen de anonimiteit van een forum)

 

enkel als je meent te kunnen helpen geef je antwoord en de keren dat men het apprecieert zal gewogen aan je eigen verwachtingspatroon; een goed gevoel opleveren.

 

je onthoudt immers eigenlijk alleen goede gevoelens

 

als je enkel slechte ervaringen en gevoelens onthoudt wordt het tijd dat je vragen stellen moet.

 

onthoudt dat je niet van iedereen een gelijkwaardige instelling aangaande hulp bieden en hulp krijgen kunt verwachten.

 

*** Je negeert dit lid ***

 

stel dat in en bekommer je niet meer om rare snuiters.

 

ciao

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook nog eens zo is: Jij zit toch in de IT? Dan kun je me vast helpen met....

 

Alsof er niets anders bestaat in de IT dan pc-werk...

 

Nee, ik ben daar inmiddels ook al lang van terug gekomen. Mijn verleden/begin in de IT zit ook in de pc-wereld (toen je een storing nog vaak met een schroevendraaier kon verhelpen), maar ik hoef niet meer zo nodig mijn vrije tijd te besteden aan situaties als hier beschreven.

 

Of je zou voor de gein eens moeten zeggen: Goed, ga jij mijn plafond sausen, doe ik in diezelfde tijd jouw pc... Worden de vragen volgens mij ineens een stuk minder.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diegenen die ik via sat4all heb geholpen (meestal bij mij thuis wat uitleg over de dreambox) hebben mij voldoende dank betuigd.

 

Diegenen die mij hebben geholpen, meestal soldeerwerk, van een voeding of een kapor snoertje van een koptelefoon heb ik naast dank wat extra's toegestopt, was niet nodig maar ik vond het wel een sympathiek gebaar. Bovendien hebben ze mij kosten bespaard.

 

En inderdaad: het gaat om sat4allers die hier wat langer zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Triest figuur.
Ik help ook niemand met zijn pc, maar je moeder toch wel ?

Dat was bij wijze van spreken. M'n moeder is 75, en zou een PC nog niet eens weten te starten.
Het gaat om de strekking van het verhaal.
Ik wil best helpen (zie mijn postings op deze site), maar de meeste mensen zien IT als een kunstje, niet als een vak.

"Jij doet toch iets met computers? Zou je willen helpen?"
Jawel: Hier is het nummer van de computershop in de buurt.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...