Ga naar inhoud


Jammer dat leden niet meer reageren


djpetit

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal leden al positief kunnen helpen. Ik heb hun cam voorzien van de juiste software zodat zij weer met veel plezier met hun nieuwe Seca3 kaart tv konden kijken.

 

Een tijdje terug heb ik ook voor een lid geprobeerd de cam te voorzien van nieuwe software, helaas was dit niet gelukt omdat de cam waarschijnlijk overleden was. Ik heb de cam teruggestuurd en vraag altijd aan iedereen of ze even een pm willen sturen of ze de cam weer ontvangen hebben.

 

Helaas moet ik van het laatste lid waarbij ik tot 2 keer toe heb gevraagd (via pm) of ze hem hebben ontvangen nog steeds bericht terug krijgen (ruim 1,5 maand geleden !).

 

Ik doe dit altijd geheel kosteloos en op zijn minst kun je dan een mail terug doen.

 

Zijn er meer leden die hierover kunnen meespreken en hier tegenaan lopen of ben ik uniek hierin ??

 

mvgr,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De dank van de leden welke je hebt geholpen, zullen je deze minder dankbare meneer snel doen vergeten, hoop ik.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat voor een aantal voor ons satelliet en het forum allebei hobby zijn.

 

Je krijgt hier echter ook steeds meer leden die hier komen omdat ze antwoorden op vragen zoeken of hulp met problemen.

 

Die zullen hier vaak alleen te vinden zijn in bovenstaande gevallen.

 

Als hobbyisten zijn we een handig hulpmiddel geworden voor degenen die alleen geinteresseerd zijn in TV kijken en daar toevallig satelliet voor nodig hebben / gekozen hebben.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik deel die ervaring en heb daarom ook maar besloten geen cammetjes of ontvangers meer te programmeren tenzij men langs wil komen...jammer maar helaas, ook ik deed het geheel belangeloos maar als je naderhand verwijten krijgt over een toch al stukke cam ed heb ik het wel ff gehad.

 

 

Groetjes.......

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
De dank van de leden welke je hebt geholpen, zullen je deze minder dankbare meneer snel doen vergeten, hoop ik.


Ik slaap er ook niet minder om hoor, maar vind het zo jammer. Verbaas me gewoon dat mensen zo zijn. Het kost toch niks om een email te sturen(afgezien van de stroom van je pc dan) ?

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit doet me een beetje denken aan het volgende verhaal, als je hierin PC door satelietontvanger vervangt kom je een heen eind smile

 

Ik ben een IT’er. Ongeveer twintig jaar ervaring met computers en netwerken, eerst als hobby, later als werk. Die kennis en ervaring heb ik met bloed zweet en tranen opgebouwd. Ik vind het nog steeds een fantastisch vak en hoop het nog lang te blijven doen.

 

Er zit echter een groot nadeel aan dit vakgebied: familie en kennissen weten ook dat ik wat van computers weet. De ervaring door de jaren heen heeft mij het volgende geleerd:

 

1) Software

Van mij wordt verwacht dat ik op het werk illegale kopieën maak van Windows en Office en dat ik die software op hun pc kom installeren. In de winkel zal die software (Windows + Office) zo ongeveer 500-600 euro kosten. Maar mijn familieleden en kennissen vinden dat ik mijn baan maar op het spel moet zetten om hun gratis software te leveren. Het zijn allemaal “nette” mensen die nooit een autoradio van 500 euro zouden jatten, maar het jatten van software vinden ze geen probleem. Dat doet toch iedereen? Ik moet toegeven dat ik vroeger ook geen heilig boontje was op dit gebied. Maar nu schaam ik me daarvoor en ik laat me niet in met illegale software. De software die op mijn pc staat is legaal. Ik ben een professionele IT’er en ik betaal gewoon voor mijn spullen.

 

2) Vrije tijd

Om de paar jaar vervangen bedrijven verouderde pc’s. Die pc’s kunnen de werknemers dan mee naar huis krijgen, gratis of voor een prikkie. Maar voordat dat gebeurt, wordt de harde schijf schoongeveegd. En daar zit de trotse eigenaar van de pc dan thuis te lachen in zijn vuistje. Wat is het toch een handige jongen: voor weinig geld zit ie daar thuis toch maar met een nog redelijke pc. Het is wel een Pentium III ! Er zit dan wel geen cd-rom speler in en er staat geen software op (en waar zijn de drivers?). Maar ach, daar hebben we toch die handige computer-nerd in de familie voor? En ik wil ook op internet, moet ik dan de telefoonkabel in de pc prikken? Nee, dan heb je een modem nodig van zo’n 30 tot 40 euro. En dan zie je hem denken: shit, gaat het toch nog geld kosten. En die cd speler? Handige jongen als ie is, heeft hij een oude cd-rom speler (uiteraard gratis) op de kop getikt. En dat is dan zo’n ultratraag ding dat op zijn laatste benen loopt. Installeren vanuit die oude zooi kost uren. Maar ja, wat geeft het, computers zijn niet alleen mijn werk. Het is ook mijn hobby en ze kunnen me er midden in de nacht voor wakker maken. Ik besteed met liefde drie vrije avonden om jouw ouwe zooi aan de praat te krijgen met illegale software en je het internet op te helpen. Oh, trouwens excuses dat ik niet de Nederlandstalige versie heb van die software. Dat is inderdaad erg lastig voor je.

 

3) Geld

Van mijn baas krijg ik een heel aardig salaris voor mijn computerkennis. Ik krijg zelfs een auto er bij. Dus het lijkt er toch wel op dat IT een echt vak is. Maar voor familieleden doe je het natuurlijk gratis. Ook voor de timmerman in de familie die voor elke spijker die hij bij jou in de muur slaat geld wil zien, doe je het natuurlijk gratis. Is timmerman een echt vak en IT’er niet dan? Ik snap het even niet. Och verrek: hij timmert natuurlijk niet voor zijn hobby, maar computers zijn wel mijn hobby. Even vergeten.

 

4) Helpdesk

Je kunt met een computer een hele tijd zonder problemen werken. Maar er gaat wel eens iets mis. Je wilt ook wel eens iets anders: een nieuwe printer of een digitale fotocamera. Dan is het wel handig om een helpdesk in de familie te hebben. Wat wel lastig is: die helpdesk wil soms niet meteen dezelfde avond langskomen! Wat is dat nou voor een service! En ik moet vanavond die foto van mijn vakantie mailen.

 

Heb ik dan helemaal niks over voor familie en vrienden? Valt wel mee vind ik zelf. Als er een nieuwe pc gekocht wordt, inclusief Windows, dan ben ik niet te beroerd om bijvoorbeeld wat freeware te downloaden en te installeren (bijvoorbeeld OpenOffice, een firewall, een antivirus pakket). Maar het is toch moeilijk een grens te trekken: wat doe je wel en wat niet? Bovendien krijg je dan weer wrijving als je de een wel helpt en de ander niet. Het is een spel dat je niet kunt winnen. Als je zegt: ik doe niets aan je computer, dan vindt men dat al gauw flauw. Als je het wel doet, dan is het einde zoek. Men denkt dan tot in het oneindige een beroep op je tijd te kunnen doen. Als je iemand met een nieuwe pc op weg helpt, maar na een paar avonden ermee stopt, dan wordt dat ook niet gewaardeerd. De hulp die je al gegeven hebt is dan in een klap vergeten, men is alleen nog maar gefrustreerd en licht geïrriteerd.

 

Ik heb besloten dat het het beste is om helemaal niets te doen aan pc’s van vrienden en kennissen. Op verjaardagen moet je alert zijn als iemand over pc’s begint. Met name op opmerkingen als: “installeer jij ook computers”. Dan weet ik al hoe laat het is.

 

Ondanks de vele (slechte) ervaringen die ik heb, blijft het toch razend moeilijk om keihard “nee” te zeggen. Voor je het weet, trap je er weer in. En dan moet je weer gaan bellen dat je het toch maar niet doet. Daar scoor je geen punten mee.

 

Kortom, het sleutelen aan bevriende pc’s is wat mij betreft één van de rotste dingen van het IT-vak.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook daar kan ik over meespreken Paul ! Ik zit dan welliswaar niet in de IT, maar vind het toch ook leuk om met pc's en software te 'knutselen' voor familie, vrienden en kenissen. En daarvoor word ik dan ook regelmatig gevraagd.....niet zo extreem als bij jou maar toch. Maar zolang ik dat leuk vind blijf ik dat ook doen. Maar soms dat ook bij sommige mensen verkeerd als je eens een keer niet gelijk tijd (of zin) hebt !

 

mvgr,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze ervaring komt mij ook bekend voor, en de 'strijd' is inderdaad niet te winnen. Je moet maar eens een uurtarief noemen, begin eens met een tientje per uur.

 

De timmerman, de schilder, stucadoor en tuinman...er zijn er maar weinig die het tegenwoordig nog voor niets doen. Kennelijk vinden we het allemaal nog normaal dat er kosteloos door de IT'er in de privé situatie geklust wordt. Het begint bij onszelf...dus net zoals met de tuinman en de schilder, je uurtarief noemen. Tja...en dat is niet makkelijk cool

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de rubriek te koop wordt gesteld dat je eerst 20 of 25

serieuze berichten moet hebben geplaatst, ik begrijp inmiddels

wel waarom, ik voel me ookdaar belazerd min of meer door één

persoon die al jaren hier "komt" en nét 20 berichtjes op zijn

naam had staan sinds 2006.

 

Daarom is mijn advies, ga in zee met mensen die, laat ik zeggen

500 tot 1000 berichten heeft geplaatst, dan hoort dat figuur

een beetje bij de familie van Sat4all en geeft meer zekerheid.

Uiteraard geen garantie voor de toekomst maar meer zekerheid.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs bij m'n moeder zal ik geen PC onderhoud doen of software installeren.

Het verhaal van PaulCl is verweven in mijn leven.

Ik ben d'r 10 jaar geleden mee opgehouden. Mensen bellen je bij nacht en ontij, want ik was toch "de expert" die het allemaal werkend had opgeleverd...

En als ze voor de zoveelste keer de hele boel (met inderdaad vaak antieke hardware) weer hebben verziekt, dan mag ik weer eek

 

Ik moet de melkboer ook gewoon betalen voor de melk en yoghurt, dus..

 

vGnp

 

 

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een zeer helder verhaal herken dat wel, ben ook redelijk handig met veel dingen dus merk je gauw dat mensen graag en veel van je vragen, voor wat de hobby betreft ben ik graag bereid voor anderen kosteloos iets te doen.

maar wat mijn vakgebied betreft ik ben van huis uit meubelstoffeerder en heb voor erg kleine bedrijfjes en zeer grote fabrieken gewerkt maar in al die tijd heb ik het altijd kunnen vermijden iets voor vage kennissen of dito familie te doen.

 

Als mij in deze iets gevraagd word roep ik altijd en dat werkt echt, maandagmorgen bij het openen van mijn baas zijn bedrijf ben je de eerste....of schikt dat niet?

 

Dan komt vaak de ware aard boven en blijkt het om een koopje te moeten gaan.

 

Groetjes...........

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de nodige IT-kennis: zo maak ik af en toe voor bekenden (gratis) en onbekenden (via-via/betaald) een PC.

 

De druppel was toen ik 3 uur lang bezig was om een PC te formatteren/installeren. Ondertussen zei degene dat ie niet veel geld had, maar wel een Dreambox willen kopen, en een leuke LCD TV aan de muur hebben..

 

Ik kreeg 10 Euro. blush

 

Ik wilde bijna vragen of ik zijn jongedame er ook bijkreeg, maar het was duidelijk voor mij: Nooit meer langs mensen. cool

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...