Ga naar inhoud


[Rebox RE9000] Vraag over gebruik EPG met v.81


Jürgen

Aanbevolen berichten

Volgens mijn dealer zou sinds v.81 een mogelijkheid beschikbaar zijn om de EPG automatisch op een in te stellen tijdstip binnen te halen.

Ik kan deze optie echter niet vinden.

Als ik nu `s-morgens de EPG binnenhaal door op de EPG knop te drukken dan blijft die een aantal uren beschikbaar maar druk ik `s-middags weer op de EPG knop dan wordt de EPG weer opnieuw binnengehaald.

Op zich geen al te groot probleem maar het duurt altijd weer even voordat de EPG scan is voltooid.

In het menu staan er onder UI-Instellingen wel een tweetal opties om de EPG in te stellen maar geen welke mijn dealer bedoeld.

Ik heb de optie voor 'EPG tijdbalk' op 4 uur staan den de optie 'Start MHW-EPG Auto..' op Aan.

De maximale in te stellen waarde van 4 uur lijkt mij een beetje zinloos want je wilt de EPG toch meer dan 4 uur per dag ter beschikking hebben of heeft deze instelling een andere functie?

Met de nieuwe optie schijn je een tijdstip op te kunnen geven wanneer de EPG wordt opgehaald.

 

Hebben jullie dezelfde ervaring?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met mijn Rebox hetzelfde... Ik kan geen instelling vinden dat EPG automatisch wordt binnengehaald. Wat gebeurt is na drukken op EPG dat de Rebox de EPG binnehaalt. Verder bij de snelle kanalenlijst komt de EPG informatie automatisch achter het kanaal te staan (alleen 'now' informatie). EPG is zeker niet feilloos maar of het nu aan de ontvanger ligt?

 

'Ik heb de optie voor 'EPG tijdbalk' op 4 uur staan'

Deze optie geeft de lengte van de EPG balk (de balk links onder) aan wanneer je op 'info' drukt. Met jouw instelling zie je dan hoever het programma is op een schaal van 4 uur. Ik heb deze op twee uur staan.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, bij mij ook geen instellingen te vinden om EPG aut. op te halen.Wat mij wel is opgevallen, is dat de EPG info verloren gaat bij het uitschakelen van de box (standby).Maar wel afhankelijk van de instelling 'Standby Power' in het A/V uitgang instelling menu.

Rebox RE-9000 HD PVR-FW v1.08.22

Visiosat G3 - SmartTitanium Twin - Inverto Black Ultra Twin - Alps Twin LNB - Aston 1.07 CI

Topfield 5000 CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dbh4321
Ja klopt, bij mij ook geen instellingen te vinden om EPG aut. op te halen.Wat mij wel is opgevallen, is dat de EPG info verloren gaat bij het uitschakelen van de box (standby).Maar wel afhankelijk van de instelling 'Standby Power' in het A/V uitgang instelling menu.


Hoe bedoel je: afhankelijk van instelling? Zou je dat nader kunnen uitleggen want ik ben wel nieuwsgierig.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt in het menu "A/V uitgang instelling" de optie Standby Power, en die kan je op "Aan" of "Uit" zetten.

Als je deze optie op "Aan" hebt staan, wil dit zeggen dat de box in een diepe standby gaat als je de box uit zet via de afstands bediening of toets vooraan op box (box aan = ongeveer 33Watt, box uit = ong. 1Watt)

Het duurt dan ook langer als je hem daarna terug aanzet, vermits hij volledig moet booten, en je bent de EPG info kwijt.

 

Maar als je de optie "Standby Power" op "UIT" zet dan speelt hij blijkbaar de EPG info niet kwijt en boot de box op in ong. 5 sec. , maar het verbruik in standby is dan wel ong. 15Watt ipv 1Watt.

Rebox RE-9000 HD PVR-FW v1.08.22

Visiosat G3 - SmartTitanium Twin - Inverto Black Ultra Twin - Alps Twin LNB - Aston 1.07 CI

Topfield 5000 CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. De gebruiksaanwijzing van de Rebox blinkt niet altijd uit in duidelijkheid...

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dbh4321
Graag gedaan, en ja, het wordt hoognodig dat ze eens een nieuwe handleiding online plaatsen!

Dit vroeg ik ook al aan mijn dealer, hij zei dat die wel zou komen maar er veranderen op dit moment nog teveel zaken dat het nu weinig zinvol is om een handleiding uit te brengen en daar zit wat in.
Dus voorlopig moeten we het nog wel doen met de ervaringen van de RE-9000 gebruikers.
Overigens nog bedankt voor de uitleg over de optie 'Standby' want dat wist ik ook nog niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dbh4321
Als je deze optie op "Aan" hebt staan, wil dit zeggen dat de box in een diepe standby gaat als je de box uit zet via de afstands bediening of toets vooraan op box (box aan = ongeveer 33Watt, box uit = ong. 1Watt)
Het duurt dan ook langer als je hem daarna terug aanzet, vermits hij volledig moet booten, en je bent de EPG info kwijt.

Maar als je de optie "Standby Power" op "UIT" zet dan speelt hij blijkbaar de EPG info niet kwijt en boot de box op in ong. 5 sec. , maar het verbruik in standby is dan wel ong. 15Watt ipv 1Watt.

Bedankt voor de uitleg en de opmerking dat het kwijtraken van de EPG data afhankelijk is van de instelling 'Standby Power' aan of uit.
Alleen heb je de vermelding van de instelling omgedraaid.
Bij 'Standby Power' op AAN blijft de EPG intact en de ontvanger valt in een 'zachte' slaap. Dit kun je zien doordat de tijd in de display zichtbaar blijft.
Bij 'Standby Power' op UIT valt de ontvanger in een 'diepe' slaap en raakt de EPG de data kwijt.
E.e.a. zou kunnen betekenen dat de EPG data in het geheugen wordt opgeslagen i.p.v. op de interne HDD.
Op de HDD kan ik overigens ook geen gegevens vinden die op EPG data zou kunnen wijzen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dbh4321
je hebt in het menu "A/V uitgang instelling" de optie Standby Power, en die kan je op "Aan" of "Uit" zetten.
Als je deze optie op "Aan" hebt staan, wil dit zeggen dat de box in een diepe standby gaat als je de box uit zet via de afstands bediening of toets vooraan op box (box aan = ongeveer 33Watt, box uit = ong. 1Watt)
Het duurt dan ook langer als je hem daarna terug aanzet, vermits hij volledig moet booten, en je bent de EPG info kwijt.

Maar als je de optie "Standby Power" op "UIT" zet dan speelt hij blijkbaar de EPG info niet kwijt en boot de box op in ong. 5 sec. , maar het verbruik in standby is dan wel ong. 15Watt ipv 1Watt.


Dat is wel een dure optie. 15 watt op jaarbasis kost je al gauw 26 euro!

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Dat is wel een dure optie. 15 watt op jaarbasis kost je al gauw 26 euro!

Helemaal mee eens en daarom staat die optie bij mij voorlopig ook op UIT (dus maar 1 Watt verbruik), dan maar even de EPG telkens opnieuw binnenhalen als het apparaat uit de 'diepe' slaap wordt gehaald.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dbh4321
maar het verbruik in standby is dan wel ong. 15Watt ipv 1Watt.

Overigens heb ik het stroomverbruik nog even gemeten:

In bedrijf: 30,2W
Standby AAN: 17,4W
Standby UIT: < 1W (alleen het rode lampje brandt)

Mijn meter (afwijking max. 1W) geeft bij Standby UIT de waarde NUL weer dus veronderstel ik dat het verbruik minder is dan 1W.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: dbh4321
maar het verbruik in standby is dan wel ong. 15Watt ipv 1Watt.

Overigens heb ik het stroomverbruik nog even gemeten:

In bedrijf: 30,2W
Standby AAN: 17,4W
Standby UIT: < 1W (alleen het rode lampje brandt)

Mijn meter (afwijking max. 1W) geeft bij Standby UIT de waarde NUL weer dus veronderstel ik dat het verbruik minder is dan 1W.



Ik heb ook zo'n meter en heb uitgevonden dat mijn maxdigital 225 zo'n 25 watt gebruikt in standby. Die staat dus nu standaard uit, want het is alleen maar voor op de slaapkamer. Opnemen doe ik er niet meer mee.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...