Ga naar inhoud


rebox 9000 of TF7710


Gast marianna

Aanbevolen berichten

Ik heb een TF 5510 twin pvr ca.3jr. waar ik heel tevreden mee ben. ik overweeg om een hd decoder te gaan kopen.

Ik ben zeer tevreden met mijn TF5510 daarom denk ik aan een TF7710hd twin pvr,maar de rebox 9000 hd twin pvr lijkt me zeker zo goed.

Zijn er mensen met ervaringen van deze 2,en wat is wijsheid Topfield of rebox.

Nu hoorde ik ook dat de Tf 7710 nergens geleverd kan worden??

 

vr.gr M

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het beste is naar een dealer te gaan en ze beide te bekijken. Je kunt dan zelf beslissen welke je handig en goed vindt. Elke ontvanger heeft wel minpunten en pluspunten. Lees ook op dit en andere forums. Je kunt ook specs vergelijken op de websites van de leveranciers.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me bij het vorige bericht aan.

Op dit forum staat m.n. over de Topfield TF77xxHDPVR nogal wat beschreven, zie o.a. <DEZE> kilometerlange thread.

Ik heb weliswaar 2 jaar een TF7700HDPVR gebruikt en ben nu naar de Rebox RE-9000 overgestapt en dat heb ik niet voor niets gedaan.

Een voorkeur uitspreken voor een bepaald merk / type wordt je hier niet altijd in dank afgenomen want dan prijs je het merk / type gelijk de hemel in.

Ook ik zou je willen aanraden dat je eerst de vele berichten hierover objectief bekijkt en dan je keuze maakt.

Één ding mag duidelijk zijn, de perfecte HD ontvanger moet nog gemaakt worden en verder is de goedkeuring van een ontvanger afhankelijk van je persoonlijke eisen en verwachtingen.

Zijn die redelijk laag dan is de keuze vrij groot, is de verwachting en de eisen hoog dan wens ik je veel sterkte met de te maken keuze.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cyberson
Reebox


Hmmm... Waarom? Dat geeft de topic starter misschien informatie waar hij wat mee kan.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Origineel bericht van: cyberson
Reebox


Hmmm... Waarom? Dat geeft de topic starter misschien informatie waar hij wat mee kan.

Hmmmm... de reactie van cyberson begrijp ik al helemaal niet en de daarop volgende reactie ook niet maar dat zal wel aan mij liggen.
Ben toch wel nieuwsgierig wat de reactie moet inhouden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn reactie vraagt om een uitleg waarom cyberson de rebox aanbeveelt. Alleen roepen 'reebox' geeft nou niet echt informatie en dus heb je er niets aan. Een uitleg waarom dit wordt geroepen kan de topic starter helpen bij zijn keuze.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook, heb sinds enkele weken een 9000 en hij bevalt goed.

We moeten wel bedenken dat hij nog niet bugvrij is; hij is nou zo'n beetje op het stabiliteitsniveau van de 7700 op dit moment, maar deie is dik 2 jaar onder ons!

En de decodeerproblemen enz. enz. van de Topfield zijn nog steeds niet verholpen en zullen dat ook niet worden: de firmware-updates worden schaarser en schaarser...

De updatefrequentie van de Rebox is i.i.g. veel hoger!

Jammer dat een dedicated forum ontbreekt, ook het Duitse Octagon 1018 forum wordt nou niet echt fanatiek bezocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
De updatefrequentie van de Rebox is i.i.g. veel hoger!
Jammer dat een dedicated forum ontbreekt, ook het Duitse Octagon 1018 forum wordt nou niet echt fanatiek bezocht.

Ik sluit mij hierbij volledig bij aan.
Voorlopig zijn er bij de RE-9000 al in betrekkelijk korte tijd meer problemen opgelost dan bij de TF77xx in de afgelopen 2 jaar.
Rebox en de dealers geven dan ook wel toe dat de RE-9000 nog volop in ontwikkeling is en dat er met man en macht aan gewerkt wordt om de bugs en eisen z.s.m. weg te werken.
V.w.b. het dedicated forum heb je wel een beetje gelijk maar in deze fase heb ik meer aan een importeur die zeer frequent nieuwe relevante FW ter beschikking stelt dan aan een forum waarop vooral negatieve reacties worden gespuid want wees eerlijk, het levert behalve irritaties niets op.
Al die negatieve reacties, en dat waren er nogal wat, hebben er ook uiteindelijk niet toe geleid dat Topfield een goed functionerende 77xx serie heeft kunnen opleveren en ook waarschijnlijk nooit zal opleveren.
Tot nu toe heb ik toch nog steeds het vertrouwen in de importeur alleen moeten we hen enige tijd gunnen.
En nu nog maar hopen dat de basis uiteindelijk goed komt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens...het is in principe een fijne box met verbluffend effectieve CD decodering, zelfs zonder CAM.

Alleen heb ik toch wat problemen die opnemen en normale bediening vrijwel onmogelijk maken.

En de changelog van de binnenkort verschijnende fw (1018) duidt er niet op dat mijn problemen worden aangepakt...

 

1. Heb meerdere sticks geprobeerd, maar het fdu bestand voor de zenderdata wordt of niet opgeslagen of is 0 kB. De balk loopt (na reboot) keurig vol maar er gebeurt kennelijk niks.

Eergisteren nog wel (geloof ik...) maar toen wilde noch DrEditHD 1.0 noch 1.1 het openen.

En Setedit Demo zag alleen Astra1, maar misschien was dat een demofunctie?

 

2. Heb op T1 een rotorantenne, en nou is het rare dat Astra3 zenders alleen de tweede keer worden gevonden!

Kies ik b.v. TV Gelderland dan volgt een foutmelding, kies ik dan een andere A3 gaat het goed, daarna weer TV Gelderland ook!

A1, A2 en Hotbird altijd OK.

 

Ik snap hier niks van, kan iemand me wat verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenderlijst naar usb gaat moeilijk hier meestal 2X opslaan dan werkt het en kun ik hem bewerken met seteditfdu-hd, de file kan dan wel in de box teruggezet worden Bij systeeminformatie staat dataversie fdu V1.3. is dit gewijzigd met de laatste Fw update?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man


2. Heb op T1 een rotorantenne, en nou is het rare dat Astra3 zenders alleen de tweede keer worden gevonden!
Kies ik b.v. TV Gelderland dan volgt een foutmelding, kies ik dan een andere A3 gaat het goed, daarna weer TV Gelderland ook!
A1, A2 en Hotbird altijd OK.

Ik snap hier niks van, kan iemand me wat verder helpen?


Ik heb exact hetzelfde gehad. Heb niet kunnen ontdekken waarom het alleen bij de Astra 3 fout ging, maar het is wel knap irritant omdat er steeds meer interessant HD aanbod op zit....

Rotor vervangen door multifeed oplossing gaf voor mij de oplossing.

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jan500
Zenderlijst naar usb gaat moeilijk hier meestal 2X opslaan dan werkt het en kun ik hem bewerken met seteditfdu-hd, de file kan dan wel in de box teruggezet worden Bij systeeminformatie staat dataversie fdu V1.3. is dit gewijzigd met de laatste Fw update?


Het formaat is geupdate. Er is overigens wel een nieuwe tool beschikbaar via het octagon forum.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...