Ga naar inhoud


krasjes verwijderen touchscreen telefoon


dreamlover8000

Aanbevolen berichten


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: _Ron
CIF en JIF is exact hetzelfde. UNA is vrijwel hetzelfde spul. Het zijn allemaal schuurmiddelen en dus niet geschikt als polijstmiddel.

polijst middelen zijn allemaal schuur middelen! alleen de grofheid van de korrel bepaalt de toepassing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wordt ie helemaal mooi.

Een plijstmiddel en een schuurmiddel mogen dan in de basis wel ongeveer hetzelfde doen, maar met een schuurmiddel moet je niet gaan polijsten en met een polijstmiddel gaan schuren heeft erg weinig zin.

Maar als jij gelijk wil hebben, krijg je van mij gelijk hoor wink

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen hebben we daar niet voor niets 2 verschillende woorden voor. Schuren is de grove voorbewerking voor je gaat polijsten.

 

Als ik een schuurmiddel zie, dan ga ik het zeker niet gebruiken om te polijsten. Daar heb je namelijk een veeel fijnere korrel voor nodig.

 

Maar google eens op polijstservice, dan vind je diverse links met waardevolle info.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat-elite

polijst middelen zijn allemaal schuur middelen! alleen de grofheid van de korrel bepaalt de toepassing

Schuurmiddel is een heel ander iets dan polijstmiddel, Maar ik geef het op

tegen zoveel eigenwijzigheid is een normaal mens niet opgewassen, dus je heb gelijk hoor.

Ik geef de TS nog wel deze hint mee >>> Google is je vriend <<<

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies,wij gebruiken op de zaak in de draaierij en bankwerkerij ook `Brasso`koperpoets.

Om dof kunststof weer glanzend te krijgen.

Moet ook op touchscreens werken.

Ik gebruik zelf screenprotectors voor mijn HTC.

Kosten geen drol op de gebruikelijke veilingsite.

 

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik polijst wel vaker half edelstenen (lapidary) en daardoor heb ik wat geleerd door schade en schande.

 

Het slechtste is idd jif of cif, de korrel is daar gewoon te groot voor.

 

Vooral op een touchscreen kan dat funest zijn dus niet doen!

 

Normaal gebruik ik een speciale polijst pasta maar koper of zilverpoets laat me steentjes ook goed glimmen. Je zou ook tandpasta kunnen proberen.

 

Het allerbelangrijkste is echter waarmee je gaat polijsten,niet te hard wrijven en een flinke portie geduld. Vooral het laatste is belangrijk.

Wrijf je te hard dan word het kunstof warm en smelt waardoor je nog meer vlekken krijgt. Dan is het einde verhaal.

Gebruik je een jute zak dan komen nog meer krassen.

 

Maar we weten niet hoe diep de krassen zitten en dat is wel belangrijk.

Je gaat immers van grof naar fijn.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: madhunter
Ik zou inderdaad zilverpoets adviseren. Heb er goeie ervaring mee op plexiglas.

Met hartelijke groeten,

Johan


Plexiglas heeft weer heel andere materiaal eigenschappen dan een touchscreen. Je moet een touchscreen ook altijd voorzichtig behandelen. Dus zilverpoets lijkt me niet geschikt.

Ik weet van sommige operators ( bij mij op de melkfabriek ) dat men met een schroevendraaier een touchscreen bedient. Het touchscreen is dan na verloop van tijd onbruikbaar geworden en moet dan worden vervangen ( denk dan aan ca 2000 tot 3000 euro aan kosten )

Op vele fora wordt DISPLEX aangeraden. Dit middel wordt er speciaal voor gemaakt. Echter diepe krassen zijn niet te verwijderen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...