Ga naar inhoud


panasonic tv lcd/plasma


YUGI

Aanbevolen berichten

ik kan geen keuze maken tussen 2 tv`s van panasonic 1 lcd 94cm en een plasma 102 cm dit zijn de 2 type`s allebei sattuner aan boord.we zitten ongeveer 3,5 a 4 meter van de tv.als er meer info moet komen hoor ik het wel.

 

panasonic tx-l37v10e 94 cm lcd

panasonic tx-p42v10e 102 cm plasma.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welk beeld vindt je mooier?

 

Voor mij zou de keus een plasma zijn, heb 2 lcd tv's gehad en alle twee weer weg gedaan heb nu bijna een jaar een plasma en die gaat niet weg.

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou gewoon voor plasma gaan. De eerste 200/300 zal het beeld wat onrustig zijn, daarna wordt het beeld steeds mooier ( komt omdat de plasma cellen zeer actief zijn in het begin)

 

Kleuren van een plasma vindt ik mooier dan lcd, vooral bij donkere beelden laat lcd het afweten wat kleur echtheid betreft.

 

Dat plasma niet helder cq fel van beeld kan zijn vindt ik ook onzin, bij mijn plasma staat het contrast op 70% stand normaal, als hij op 100% staat is het beeld veel te vel, en als hij op dynamisch staat hoef je geen licht meer aan te doen in de woonkamer :D

 

Inbranden heb ik hier geen last van, en komt denk ik ook niet meer voor als je de tv normaal gebruikt.

 

Maar goed ieder voor zich, de één wil lcd de ander plasma.

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verleden heeft bewezen, dat het beste systeem niet noodzakelijk het meest verkocht wordt.

 

Denk maar aan Betamax - VHS - V2000.

 

Onder 43" is er geen plasma, dus daar is het marktaandeel 0.

 

Bij de Home theatre freaks is het aandeel grootbeeld plasma nagenoeg 100%.

 

Tenslotte betaalde je nog niet zolang geleden voor een Pio plasma 3x de lcd prijs.

 

Ik heb in huis een Pioneer plasma, voor het echte kijkwerk, en in de keuken en kantoor een lcd voor dagelijks gebruik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de meerderheid voor LCD kiest betekent niet automatisch dat het ook het best is.

 

Ook in de tijd van de eerste generatie LCD's die werkelijk bagger waren in vergelijking met de plasma's uit die tijd, werden er toch volop LCD's verkocht.

 

Veel mensen zijn gewoon niet zo heel erg kritisch. Ze willen een grootbeeld scherm, maar hebben het geld niet (over) voor een plasma. Het idee dat ze ook meedoen aan de hype van een grooooooote TV is dan belangrijker dan de beeldkwaliteit.

 

Inmiddels heeft LCD een enorme inhaalslag gemaakt, maar ik vind persoonlijk dat ze nog steeds niet het all round nivo van een plasma hebben. Maar er zijn ook mensen die op andere zaken letten en daarom een LCD mooier vinden.

 

Maar het belangrijkste argument voor veel mensen om LCD te kopen is dat veel van die onwetende consumenten de onzinverhalen geloven die de verkopers vertellen:

plasma's branden in, plasma's zijn energieslurpers, plasma gaat eruit dus service in de toekomst wordt een probleem etc. etc.

Wat ik al niet allemaal voor nonsens heb gehoord sick

 

En de handelaren zullen zich gelukkig prijzen met de wetenschap dat de meeste consumenten onwetend zijn. Ze weten alleen dat ze niet "te veel" willen betalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote verschil tussen lcd en plasma is het contrast in het beeld. Als je hdtv kijkt is het net of je drie dimensionaal kijkt. Lcd tv geeft een vlak beeld. Ik zou ook gaan voor een zo groot mogelijk beeld tenminste dat is mijn ervaring.

Toen ik mijn tv uitpakte schrok ik mij rot zo groot was het ding maar ik ben blij dat ik naar die mij voor gingen heb geluisterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met HD beeld kan je ook behoorlijk groot gaan, alleen omdat we voorlopig nog een hoop SD voor onze kiezen krijgen is het wel prettig als dat er ook een beetje uitziet.

 

En dat was in ieder geval voor mij reden tot een compromis.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Ik wil je wel zeggen dat sd ook een stuk beter is,als op een lcd tv.
Maar ja dat is mijn mening.


Een vriend van me heeft een 42 inch plasma van Hitachi. Toch moest ik bekennen dat ik het beeld van mijn 32 inch LCD wat scherper vond en beter voor bewegend beeld (vanwege 100 hz)

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...