Ga naar inhoud


DVD-recorder Panasonic DMR-EM5750 vraag over mogelijkheden


Jürgen

Aanbevolen berichten

Met de feestdagen was ik bij goede kennissen in Berlijn en daar kwam de volgende vraag aan de orde die ik niet onmiddellijk en zeker niet volledig kon beantwoorden.

De DVD-recorder Panasonic DMR-EM5750 was tot voor kort nog op kabel aangesloten en functioneerde daar perfect.

Na een verhuizing was geen kabel meer beschikbaar en is men overgegaan naar SAT ontvangst via een SAT Tuner.

Volgens mijn logische beredenering zou het moeten lukken om deze DVD-recorder ook op de SAT receiver aan te kunnen sluiten en dan het gekozen programma op te kunnen nemen, het lukte mij echter voor geen meter.

De SAT receiver heeft 2 Scart aansluitingen, één voor de TV en de andere voor een video recorder.

Verder is er een Plasma TV ter beschikking met 4 Scart aansluitingen die eventueel doorgelust kunnen worden. Helaas was op dit moment geen gebruiksaanwijzing voor de TV beschikbaar.

 

Nu zijn de volgende verbindingen gelegd,

Van SAT receiver (Scart-TV) naar TV Scart 1

Van SAT receiver (Scart-VCR) naar DVD-recorder Scart 1

Van DVD-recorder Scart 2 naar TV Scart 2

 

Zowel de SAT receiver als de DVD-recorder zijn via Scart 1 respectievelijk Scart 2 op de TV zichtbaar.

 

Nu mijn meest belangrijke vraag:

Is het reëel om te denken dat een DVD-recorder die wellicht bedoeld is om op de kabel aan te sluiten ook i.c.m. een SAT receiver zou moeten werken?

Dus m.a.w., kun je programma`s vanuit de SAT receiver al dan niet via de TV op de DVD-recorder opnemen?

In feite is de DVD-recorder immers volledig ingesteld om via een van de kabel afkomstige TV-Guide programma`s te kiezen die dan worden opgenomen

 

Als er meer gegevens nodig zijn dan hoor ik die nog wel van jullie.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
Origineel bericht van: Jürgen

De SAT receiver heeft 2 Scart aansluitingen, één voor de TV en de andere voor een video recorder.
'

Jürgen, wat voor sat. ontvanger was het?

En weet je zeker, dat de tweede scartaansluiting voor een video recorder was?

Die 2e scart kan namelijk ook voor de aansluiting van een decoder bedoeld geweest zijn, indien het om een ouder type sat. ontvanger gaat.

Je had even de scartaansluiuting, die normaal naar de tv gaat op de dvd recorder kunnen aansluiten, om te kijken, of het dan wel werkte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Wisi OR 50D SAT ontvanger en de 2e Scart aansluiting is wel terdege voor een VCR bedoeld.

Ik heb ook inderdaad de TV-Scart direct op de DVD-recorder aangesloten maar zonder een beter resultaat.

Ik denk dat Sjaak gelijk heeft en dat het niet mogelijk is om een DVD-recorder die voor Kabel bedoeld is i.c.m. een SAT receiver te gebruiken.

Ik vraag me namelijk af hoe de DVD-recorder het signaal van de SAT receiver moet herkennen om op te kunnen nemen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke ingang heb je gekozen toen je een testopname maakte?

AV-1 of AV-2 of als je de ingang aan de voorzijde neemt: FRONT

Of misschien stond er een instelling in het menu niet goed, als bijvoorbeeld de AV-2 op SuperVHS signaal staat dan krijg je een slechte zwart/wit opname. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik het nergens over een Testopname gehad.

Mijn vraag is nog steeds of ik de TV beelden die afkomstig zijn van een SAT receiver hoe dan ook met deze DVD-recorder kan opnemen?

Hoe langer ik daarover nadenk lijkt mij dit een onmogelijkheid maar je weet maar nooit.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zeker , echter meestal enkel de fta's , de anderen zijn SOMS copy beveiligd ( net zoals je geen koop-dvd op het harde schijf van de decoder kunt zetten ), soms zijn er wel uitzendingen waarbij de copy beveiliging is uitgeschakeld , dus proberen maar , ik neem zelf regelmatig van sat naar decoder op met een panasonic en heb nog geen probleem gehad

( SAT>SCART>DVD/HD RECODER)

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt goed maar dan weet ik nog niet hoe dit te werk gaat.

Zoals je in mijn openingsbericht kunt lezen heb ik de verbinding ook zo via Scart gemaakt.

Maar voor zo ver ik me nog kan herinneren kom ik in het Menu 'Opnemen' alleen een mogelijkheid tegen om via Guide + een programma te kiezen om op te nemen.

In geen enkel ander Menu vond ik een optie om van een externe bron op te nemen.

Overigens worden er enkel FTA zenders opgenomen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: katwezel
ja zeker , echter meestal enkel de fta's , de anderen zijn SOMS copy beveiligd ( net zoals je geen koop-dvd op het harde schijf van de decoder kunt zetten ), soms zijn er wel uitzendingen waarbij de copy beveiliging is uitgeschakeld , dus proberen maar , ik neem zelf regelmatig van sat naar decoder op met een panasonic en heb nog geen probleem gehad
( SAT>SCART>DVD/HD RECODER)

Maar jij hebt vast een "normale" hdd recorder, Jurgen heeft een kabel ontvanger met ingebouwde hdd recorder en die gebruikt een signaal "stream" van de kabel. Bij een satellietontvanger met ingebouwde hdd werkt dit ook zo, dus opnemen met deze panasonic kabel ontvanger kun je wel vergeten crazy


Yep , dacht dat het over een normale recorder ging ( omdat dit in de topic stond ) en niet over een decoder , daarom vind ik niets bij panasonic over deze decoder

happy 2010 ( nog steeds aan het drinken / de flessen moeten leeg )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: katwezel

Yep , dacht dat het over een normale recorder ging ( omdat dit in de topic stond ) en niet over een decoder , daarom vind ik niets bij panasonic over deze decoder

Ja, daarin was ik misschien niet helemaal duidelijk maar ik weet ook niet helemaal zeker of het genoemde type nu een normale DVD recorder is of niet.
Ik weet in elk geval dat toen deze op de kabel was aangesloten alles prima functioneerde.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan nergens iets terugvinden over die DMR-EM5750

Weet je zeker, dat het dit type was?

 

Het is in kennelijk geen kabelontvanger.

 

Ik heb hier van Pioneer ook een Harddisk/dvd recorder met ingebouwde kabel ontvanger..

Daarmee kan je gewoon op de scart of andere ingang een signaal aanbieden, en dan van een externe bron opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tv zet je op het av kanaal van de dvd, Je zet de sat ontvanger op een gewenste zender. Daarna zet je de dvd recorder op de av waar de sat op aangesloten zit. dus av1 of av2. Op de tv moet nu het beeld verschijnen dat de dvd weergeeft. ( dus in dit geval de sat)

 

Wil je nu een timeropname maken, dan moet je in het menu handmatig een timer instellen en hierin dus av1 of av2 invullen.

 

Guide + werkt op deze manier niet omdat dit via de kabel voorheen meegezonden werd.

 

succes.

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Weet je zeker, dat het dit type was?

Volgens mij wel maar ik heb opgeschreven wat ik mondeling heb doorgekregen.
Ik zal dit binnenkort nog eens bij mijn Duitse kennis opvragen.
Voorlopig allen bedankt voor de gegeven input.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...