Ga naar inhoud


Keuze nieuwe receiver... help me!


Gast Dward

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dat was ook mijn eerste reactie, totdat ik me wat heb ingelezen over deze ontvanger.

Het is meer een multimedia player, en dan heeft 1080p wel zin, voor de overige sources, die deze "ontvanger" kan weergeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ceesv,

mijn eerste reactie was gekoppeld aan de woorden "ongecodeerd" opnemen

en vandaar dat ik D_liver zijn aanvulling/kritiek inzake twintuner ook niet belangrijk vind

mede omdat ik enkel aangeef dat Dward de specificaties per model en type toch zelf moet vergelijken.

 

en het gaat niet erom, elke receiver HIER te gaan beschrijven en beoordelen...

dat staat al menigmaal in de desbetreffende subfora per reciever model

 

ciao

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain

Misschien dat een apparaat ,uitsluitend gericht op upscaling,

van 5000 euro een redelijke job doet bij 720P/1080I/1080P

upscaling,zo'n WD ding van 80 euro met 1080P upscaling is

flauwekul(om het maar eventjes extreem neer te zetten).

 

Experts raden aan om uitsluitend van bijvoorbeeld 576I naar

576P of 1080I naar 1080P te upscalen en dat dan te doen op

een apparaat wat dat redelijk goed kan,dus geen HDsatelliet-

ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De 1080P optie zal bedoeld zijn voor de ingebouwde media player.

Via wifi, internet, harddisk etc. zal er genoeg 1080p content voorhanden zijn.

 

Voor de weergave van satelliet HD programma's heeft de p optie inderdaad weinig zin.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al jaren bezitter van een DMM7000s en die heeft altijd keurig gewerkt. Doet alles wat ik wil. Dankzij de updates van het systeem dus toen en nu een topper.... Dat gezegd hebbende ben ik nu wel als de dood om een nieuwe te gaan kopen. Ook ik zal op den duur aan een nieuwe moeten vanwege de HD ondersteuning (High Definition TV dus). Ik wacht tot mijn Sony breedbeeld TV de geest geeft...Dan zal ik dus over moeten naar HDTV en dus ook een bijpassende receiver a la Dreambox.. Lees me suf op diverse fora en kom tot de ontdekking dat al die zogenaamde topmerken werkelijk barsten van de fouten (die misschien wel/ niet in de toekomst eventueel ooit opgelost gaan worden). Zelfs dozen van de reguliere aanbieders (ik noem geen namen) maken niet waar waar ze voor verkocht worden.. Dan nog de nog slechtere technische kwaliteit van de apparatuur als ik dat vergelijk met de kwaliteit van 5 jaar geleden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hellohelloagain
Misschien dat een apparaat ,uitsluitend gericht op upscaling,
van 5000 euro een redelijke job doet bij 720P/1080I/1080P
upscaling,zo'n WD ding van 80 euro met 1080P upscaling is
flauwekul(om het maar eventjes extreem neer te zetten).

Experts raden aan om uitsluitend van bijvoorbeeld 576I naar
576P of 1080I naar 1080P te upscalen en dat dan te doen op
een apparaat wat dat redelijk goed kan,dus geen HDsatelliet-
ontvanger.


Van 576i naar 576p en van 1080i naar 1080p heet niet upscalen!
Dat heet deinterlacen, oftewel van een interlaced signaal een progressive signaal maken.
En heb je de WD van €80,- al eens gezien?
Je zult verbaasd zijn wat voor een beeldkwaliteit die heeft.

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku,

 

op fora worden natuurlijk probleem gevallen besproken

logisch dat je daar weinig leest over hoe goed en stabiel je receiver is

 

bovendien zijn forumleden gekke mensen die van alles testen en hobbyen wat er maar in hun opkomt... en deze hobbyisten hebben meer gesprekstof dan de doorsnee gebruiker

waar geschaafd wordt vallen spanen

voorbeeld:

zus met veel initiatief > 1jaar dreambox altijd wel wat verkeerd (10e image)

broer zonder knutselbehoefte > 4jaar dreambox loopt prima (4e image)

 

dus :D

 

ciao

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain
Origineel bericht van: pch

an 576i naar 576p en van 1080i naar 1080p heet niet upscalen!
Dat heet deinterlacen, oftewel van een interlaced signaal een progressive signaal maken.
Oke,en een 1080P fullHD zet alles om naar progressive,toch?

En heb je de WD van €80,- al eens gezien?
Je zult verbaasd zijn wat voor een beeldkwaliteit die heeft.
Gr. Paul.


Ik heb de WD maar ik heb ook een playstation 3 en een fullHD,het kan best zijn dat de WD
een goeie beeldkwaliteit heeft maar het is ver verwijderd van native 1080P op de PS3.
Als er een apparaat te koop staat en er staat ergens 1080P terwijl het geen native 1080P is
en qua prestatie ook niet in de buurt komt dan vind ik dat misleiding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast objectiefje

Mijn reden om de 1080p te kiezen is om voorbereid te zijn wanneer HD- uitzendingen naar 1080p gaan, maar dat zal dan ongetwijfeld 10+ jaar duren?

 

 

Is het met de huidige hardware ook wel mogelijk om 1080p te ontvangen via de schotel? Of komen er tegen die tijd weer andere tuners? (zoals het nu met DVB-S en BVB-S2 gebeurt?)

 

 

Als ik zo de reacties bekijk heeft 1080p totaal geen voordelen wanneer de box voor 99% als ontvanger wordt gebruikt en voor slechts 1% als mediabox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain
Origineel bericht van: objectiefje
Mijn reden om de 1080p te kiezen is om voorbereid te zijn wanneer HD- uitzendingen naar 1080p gaan, maar dat zal dan ongetwijfeld 10+ jaar duren?


De mensen die er over gaan vinden 1080I voldoende,dus dat zal wel zo blijven tenzij er massale
protesten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • Moderator

Het moet niet gekker worden, eerst het topic kapen, en het daarna willen dichtgooien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...