Ga naar inhoud


Triax 60 CM met 4 LNB's


chefke

Aanbevolen berichten

Allen, na druk zoeken op deze site zie ik niet direct 'mijn' situatie terug. Kan iemand aangeven of dit kan:

 

Triax 60CM --> moet een nieuwe rail komen met 3 houders (kan dit?)

2 LNB's voor 13 & 28 graden

1 Duoblok voor 19 & 23,5 graden

 

TV 1: via Disecq 4 satellieten.

TV 2: Via Duoblok 2 satellieten.

 

Verder de vraag wat wijsheid is tav de LNB's; 1 of 2 db?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daar is je schotel te klein voor. Probeer het eens met 78 cm, dan heb je meer kans van slagen.

 

Vergeet niet een uncommitted diseqc switch ( 2 in 1 ) aan te kopen, en ook dat de ontvanger, welke de 4 satelieten ontvangt, diseqc 1.1 ondersteunt.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chefke
Allen, na druk zoeken op deze site zie ik niet direct 'mijn' situatie terug. Kan iemand aangeven of dit kan:

Triax 60CM --> moet een nieuwe rail komen met 3 houders (kan dit?)
2 LNB's voor 13 & 28 graden
1 Duoblok voor 19 & 23,5 graden

TV 1: via Disecq 4 satellieten.
TV 2: Via Duoblok 2 satellieten.

Verder de vraag wat wijsheid is tav de LNB's; 1 of 2 db?

Alvast bedankt voor jullie reactie!


Als je de 4 satellieten op een 60cm schotel wil plaatsen, gaat dat niet lukken.
Je kunt beter als je dat natuurlijk ziet zitten een duoLNB 19/23.5 oost oop jouw 60cm schotel plaatsen voor tv 2.
En vd 4 satellieten een minimaal 78 cm of nog beter 80cm schotel (Tiax/Visiosatbisatschotel voor 13/19/23.5/28 oost) of groter de keus is aan jou. (singel/twinLNB?) met diseqcswitch 1 of twee afhankelijk of je twin of singelLNBS neemt.
Zie ook (deze site dus)
Of natuurlijk alle de door jouw te ontvangen satellieten op een grote schotel plaatsen met twinlnbs. (nieuw of tweedehands kopen) dat is aan jou.

Bij de LNBS kun je denken aan ALPS, SMART etc zie ********

succes mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal misschien wel gaan maar het signaal is dan echt op het randje aangezien op een kleinere wok (ook 60cm) de brandpunten van de diverse sats te dicht bij elkaar zitten. Ik heb het destijds op mijn 60cm triax geprobeerd en na zeer korte tijd toch maar een 78cm gekocht en daar werkte het prima op.

 

Ga je groter dan 88cm dan wordt het weer lastiger omdat de invalshoek dan te groot wordt, ik heb mijn hotbird lnb niet meer overgezet op mijn triax TD110.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net te doen. Op de boot heb ik een 'no name' schotel van 60cm met 4 koppen. 28, 19, 13 en 5. Zelfs op de 5 heb ik signaal. Het houdt daar weliswaar niet over, maar toch. Door het formaat is het zoals te verwachten, redelijk kritisch bij minder goed weer.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is nu het signaal op de 19 en 23 uitstekend. Ik heb gemerkt dat dit ook deels aan de reciever ligt overigens. Mijn verwachting is dat het dan ook wel goed moet komen. Wellicht probeer ik het (kosten zijn niet al te hoog) en aangezien ik in een flat woon vind ik zelf die grote schotels niet echt een verrijking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmmiddels is alles binnen. Volop ontvangst op de 28,2E, dus dit is al winst. Echter, ik krijg de instellingen maar niet goed voor de duo lnb. Heeft iemand hier een goede uitleg voor? Ik heb een Dreambox en een Azbox en in beide vind ik het niet terug. De opstelling is als volgt:

 

lnb 1: Hotbird - Poort 1

lnb 2: Astra 1 - Poort 2 (Duo LNB)

lnb 3: Astra 3 - Poort 2 (Duo LNB)

lnb 4: Astra 2 - Poort 3

 

De ontvangst van de Hotbird moet ik nog aan werken, maar dat maakt voor nu even niet uit. Voornaamste is als ik 2 t/m 4 werkend heb.

 

Alvast bedankt voor jullie info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo moet het lukken zo als de instelling nu staan zo moet het ook in het menu staan van de ontvanger

 

lnb 1: Hotbird - Poort 1

lnb 2: Astra 1 - Poort 2 (twin LNB)

lnb 3: Astra 3 - Poort 3 (twin LNB)

lnb 4: Astra 2 - Poort 4

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duoblok moet op diseqc 1 (astra 19.2 )en 2 (astra 23.5 )staan !!

En als je die splitter er nog niet tussen hebt gaan maar 3 posities werken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chefke
Inmmiddels is alles binnen. Volop ontvangst op de 28,2E, dus dit is al winst. Echter, ik krijg de instellingen maar niet goed voor de duo lnb. Heeft iemand hier een goede uitleg voor? Ik heb een Dreambox en een Azbox en in beide vind ik het niet terug. De opstelling is als volgt:

lnb 1: Hotbird - Poort 1
lnb 2: Astra 1 - Poort 2 (Duo LNB)
lnb 3: Astra 3 - Poort 2 (Duo LNB)
lnb 4: Astra 2 - Poort 3

De ontvangst van de Hotbird moet ik nog aan werken, maar dat maakt voor nu even niet uit. Voornaamste is als ik 2 t/m 4 werkend heb.

Alvast bedankt voor jullie info!


Een DUO LNB is al voorzien van DiSEqC 1.0/2.0, dus kun je deze niet nogmaals doorschakelen met een dezelfde DiSEqC 1.0/2.0 (4/1),je moet echter een 1.1 DiSEqC tussen plaatsen of je zult de DUO LNB vervangen door 2 losse LNB's.

Als ik je opstelling tenminste goed heb begrepen,
ik hoop dat dit helpt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me af welke ontvanger je gebruikt , en bij het terug lezen zie ik dat het een dreambox is .

Voor deze (mits de 4/1 switch type "uncommitted" is) hoef je geen splitter te gebruiken en kan het met de juiste instellingen .

Welke 4/1 switch heb je ?

Ga systematisch te werk !!

Sluit het duobloc (twin type ? neem ik aan ) weer direkt aan zonder de switch en kijk met welke insteling het werkt .

Sluit de andere lnb's ook een keer direkt aan en kijk of je beeld hebt op de bijbehorend satellieten . (Als je die direkt op de ontvanger aansluit , hoef je geen diseqc instelling te doen )

Daarna de switch er tussen , één poort van het duobloc (19.2 / 23.5º )op poort 1 van de switch .

13º op poort 3 en 28.2º op poort 4

 

Als de switch werkelijk uncommitted is denk ik dat je dan de dreambox zo in moet stellen :

 

19.2 - AA

23.5 - BA

13 - AB

28.2 - BB

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...