Ga naar inhoud


Triax 60 CM met 4 LNB's


chefke

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die kan e.v. aan dezelfde 4/1 switch via een 2e splitter aan poort 3 en 4 (of een brugje in switch solderen .

Een Monoblock kiest met commando "sat (diseqc) 3" dezelfde kop als met "sat 1" (sat 4 = sat 2)

Getest met de Nokia 9500 , met de dreambox moet ik nog proberen

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
Die kan e.v. aan dezelfde 4/1 switch via een 2e splitter aan poort 3 en 4 (of een brugje in switch solderen .
Een Monoblock kiest met commando "sat (diseqc) 3" dezelfde kop als met "sat 1" (sat 4 = sat 2)
Getest met de Nokia 9500 , met de dreambox moet ik nog proberen


Je refereert naar splitters, nu heb ik goed gelezen maar kan niet goed terugvinden welke splitters je bedoelt. Ik ben namelijk niet van plan om zelf te gaan solderen (te weinig kennis en goed gereedschap). Aangezien de huidige tuners zeer gevoelig zijn, ben ik bang om zelf hieraan te gaan sleutelen met mijn kennis.

Mijn vraag is dan ook welke splitter heb ik nodig? Dan haal ik die bij de speciaalzaak zoals aangegeven in jouw andere post. Mijn weekend heb ik dan weer gevuld.

Is deze bijvoorbeeld geschikt:
Fracarro signaal splitter 1 in 2 uit
Hoge kwaliteit van Fracarro voor splitten van het signaal tussen 5 en 2400 Mhz. Ideaal voor satellietgebruik.



Weer bedankt! laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de eerste pagina staat een Linkje

 

De splitter moet volledige DC doorgang hebben anders krijgen de lnb's geen spanning .

Of die jij hiet noemt dat heeft , weet ik niet .

je kunt ook zo'n F-connector T stuk gebruiken .

post-368-1318260645,8341_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chefke , bedenk wel , dit is een oplossing uit de oude doos .

Bedacht voor ontvangers met beperkte diseqC mogelijkheden .

De Dreambox kan eerst een Uncommitted 2/1 switch goed zetten en daarna de duoblokken .

Dit is qua bekabeling eenvoudiger en als je toch iets (splitters) moet kopen , koop dan een Uncommitted 2/1 switch .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
De Dreambox kan eerst een Uncommitted 2/1 switch goed zetten en daarna de duoblokken.
Dit is qua bekabeling eenvoudiger en als je toch iets (splitters) moet kopen , koop dan een Uncommitted 2/1 switch .


Sorry voor mijn gebrekkige HW kennis, maar kan ik hier nu uit afleiden dat ik niet perse iets hoef aan te schaffen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Chefke , gezien alle onzekere factoren zou ik even wachten met iets te kopen .

Je wilt proberen beide duoblocs te gebruiken voor die 4 satellieten ,(wat waarschijnlijk niet gaat lukken)

Monteer er dan één in je schotel .

De rechtse kop (in de schotel kijkend) in de klem , de "losse" kop ± 1 cm hoger kantelen ((experimenteren)

Stel de dreambox in op "2 satellieten via Diseqc A/B"

23.5 word AA en 28.2 word AB

Stel de schotel zo af dat die beide satellieten maximaal te ontvangen zijn .

Lukt dit (of niet ), dan stel je de dreambox opnieuw in met 13º op Diseqc AA en 19.2º op AB

Draai je schotel naar het westen (misschien moet ie ook iets omhoog) todat je daar beeld hebt op beide satellieten .

 

als dat lukt praten we verder .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het is me gelukt om 4 sats uit te richten. Dit is echter niet zonder slag of stoot gegaan.

 

Het volgende probleem doemde op:

De 4/1 switch was kapot. Deze heb ik om kunnen ruilen zonder problemen. Vervolgens vroeg ik naar splitter (zoals aangegeven). Deze blijken 40Euro te kosten. Toen bleek het kosten technisch interessanter om 2 LNB's erbij te kopen. Deze uitgericht op de switch gezet en binnen een uur op alle zenders beeld.

 

Jullie erg veel bedankt voor jullie hulp en succes met de hobby!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...