Ga naar inhoud


Belgische ervaringen met VOIP via GSM ?


odul

Aanbevolen berichten

Wie in België heeft er ervaring met voip via gsm? Welke toestellen komen in aanmerking? Via een sip nummer toegewezen , en is dit dan ook vanaf het buitenland te gebruiken ? Totaal niet vertrouwd met deze materie , maar zou eventueel willen instappen ...Gratis of via abonnement ?

Dank voor uw reacties.

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je kunt lowcaller.com proberen.

 

Dit is een onderdeel van Betamax. Dit kun je op nagenoeg ieder toestel installeren. (Samsumg, Nokia, HTC etc.)

 

Als je bij één van de Betamax providers (voipbuster, voipcheap, 12 voip, etc. etc. etc.) je eigen aanmeldt en je valideert met de GSM dan worden de kosten voor het bellen aan je voipaccount doorbelast.

 

Het programma detecteert waar je heen gaat bellen. Is het nationaal, dan bel je gewoon direct via je GSM Provider. Wanneer het internationaal is, dan leidt Lowcaller je gesprek om naar een binnenlands vast nummer (deze kosten betaal je gewoon aan je (gsm)provider en via dit vaste nummer word het nummer dat je ingetoetst hebt gebeld. De kosten hievoor worden dus van je VOIP tegoed afgeschreven.

 

Het voordeel is, dat je geen gedonder hebt met geblokkeerde poorten etc. Het werkt gewoon.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons op het werk hebben ze ook voip geinstaleerd en valt toch af en toe weg, klinkt blokkerig en ndan plots hoor je je gespreksparner niet meer of omgekeerd!

 

Had dit ook willen plaatsen bij mij thuis maar ik wacht nog wel wat!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de vele reacties. Ik overweeg een nokia N79 ... De antwoorden zal ik nog eens goed moeten doorlezen. Zo te zien zijn er een boel providers . Vergelijken van de voorwaarden zal wel heel moeilijk zijn. Ik heb weer stof om wat ervaring op te doen.

groeten

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan weliswaar niet over 'Belgische ervaringen' spreken maar volgens mij zullen deze niet veel van de Nederlandse afwijken.

Een aantal maanden geleden heb ik eerst met een Nokia E51 en later met de E52 een aantal testen gedaan om via de verschillende providers (software) met VOIP te bellen.

Het resultaat was zeer wisselend maar ook niet echt bruikbaar. Buiten de spitsuren (08.30 - 10.00 / 16.30 -19.00 uur) ging het redelijk maar er vielen toch wel heel wat gaten in de gesprekken en de personen waarmee ik belde ondervonden dit toch wel als hinderlijk.

Ik ben er althans mee gestopt en gebruik nu alleen nog Skype via de laptop.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen belgische ervaringen, maar wel Nederlandse, Noorse en Zweedse...

Ik heb een Nokia E51, en heb geen aparte software geinstalleerd op het apparaat, maar gewoon de standaard software van Nokia gebruikt. Ik heb het getest met een account van Budgetphone, DUS.net en Justvoip. De gesprekken zijn gevoerd via WIFI, dus niet met de Callthrough functie van justvoip bijvoorbeeld, ook niet via 3G of GPRS.

 

Het resultaat is belabberd slecht!! Het gesprek valt regelmatig weg, is onduidelijk, kortom, zo kan je niet telefoneren. Hetzelfde gesprek, met mijn Siemens C470IP telefoon is daarentegen Glashelder. Ik meld dit laatste maar om te bewijzen dat het niet aan de internet verbinding ligt of aan de door mij gekozen voip providers.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat voip in nederland of belgie via gsm niet veel uitmaakt,had voorheen fring op mijn nokia E65 bellen via wifi prima alleen wel wat tijd vertraging

Nu heb ik de HTC HD2 met agephone en dat werkt goed heb zowel verbindingen getest met wifi en G3 ,de kwaliteit is redelijk

wel even opletten welke codecs het voip programma hanteert

mijn voip provider is justvoip

bel regelmatig europa rond en dan is dit toch wel fijn voordelig(gierige nederlander smilesmile )

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de feedback.

Ondertussen kan ik de nokia N79 zelfs al niet meer krijgen ( was een stunt van allo telecom , 199 euro inplv 399)Het siemens toestel was mijn eerste idee, maar daar ben je natuurlijk niks mee in het buitenland.

groeten

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dat is kort door de bocht.

In Nederland kan je met budgetphone of met voipbuster prima bellen met een GSM en dan met name de N95 en N80.

Die hebben een eigen sip client en die werkt super.

Uiteraard wel via WiFi want het 3G netwerk is simpelweg niet betrouwbaar genoeg voor voip en dan moet je dus inderdaad genoegen nemen met de nodige storingen.

Ik ben ruim een jaar geleden aangestoken door het voip virus en mijn bevindingen zijn dat je alle besparingen als gemiddelde particulier net zo hard weer uitgeeft aan de hardware wink

In slechts een heel klein aantal van de gevallen (familie in het buitenland of zo) kan voip een besparing opleveren.

Gewoon een KPN lijn met een carrier select prijsstunter er op, is netto goedkoper en betrouwbaarder.

Voip is "nieuw", voip is leuk, voip is anders, voip is vaak flexibeler, maar lang niet altijd goedkoper.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
mijn bevindingen zijn dat je alle besparingen als gemiddelde particulier net zo hard weer uitgeeft aan de hardware wink
In slechts een heel klein aantal van de gevallen (familie in het buitenland of zo) kan voip een besparing opleveren.
Gewoon een KPN lijn met een carrier select prijsstunter er op, is netto goedkoper en betrouwbaarder.
Voip is "nieuw", voip is leuk, voip is anders, voip is vaak flexibeler, maar lang niet altijd goedkoper.

Ron

Ron, dat ben ik niet met je eens... Voor een normale KPN lijn, waarop je carrier select kan bellen, ben je minimaal 17 euro per maand kwijt. Voor een normaal NL telefoonnummer uit je woonplaats ben je bij budgetphone 10 euro per jaar kwijt + 5 euro beltegoed, wat ook een jaar geldig is. (heb je nodig om o.a. gratis nummers te kunnen bellen. Daarnaast bel je in principe uit via een betamax provider die je het best uitkomt volgens je belgedrag...
De hardware... ikga er vanuiit dat je internet hebt, en ook een router. Dan moet je een dect-telefoon kopen voor IP, en een van de betere telefoons die er beschikbaar zijn is de Siemens C470IP. deze telefoon is te koop voor 70-90 euro... En klaar ben je.
Je betaalt het eerste jaar dus 10+5+90 euro = 105 euro. Dit is incl 5 euro gesprekstegoed... bel je uit via justvoip oid dan komen daar je gesprekskosten uiteraard ook bij, al zijn die superlaag.
Je kpn abo kost je jaarlijks 204 euro... en dan reken ik nog niet eens het kopen van een telefoon erbij...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...