Ga naar inhoud


Nieuwe Software voor TF5300K PVR


EdjeKroketje

Aanbevolen berichten

Op dinsdag 19 januari brengt de KPN een update uit voor de Personal Recorder TF5300K.

Deze Software Update wordt met het Digitenne signaal meegezonden. Je krijgt op je scherm een melding dat er een Software Update beschikbaar is en je hoeft alleen maar de instructies op je scherm te volgen om te upgraden naar Softwareversie 1.58.

 

Wat is er verbeterd in deze versie:

Verbeterde harddisk routines waardoor:

• RUN errors niet meer voorkomen.

• Het apparaat niet meer spontaan vastloopt tijdens terugspoelen van een uitzending.

• Korte onderbrekingen die zich soms voordeden tijdens afspelen van een opname.

• De zgn. 0MB opnames niet meer voorkomen.

 

Software verbeteringen waardoor:

• Het soms spontaan vastlopen van de ontvanger bij slechte ontvangst is verholpen.

• De PVR niet meer vastloopt op het Duitse bouquet waar onder andere CNN en VIVA in zitten.

• De rode balk met daarin het verzoek om de ontvanger te resetten niet meer voorkomt als de PVR een ander netwerk heeft gezien.

• Bij verstoringen van de ontvangst de klant met 1 druk op de knop de kwaliteit kan zien van de uitzending waar hij naar kijkt (Sat knop) en eventueel zijn antenne kan herpositioneren.

• Geplande opnames worden tijdens zomer- /wintertijd omschakeling aangepast aan nieuwe tijd.

 

Verder is er een antenne wizard toegevoegd. Dit is vooral handig bij een eerste installatie van Digitenne bij nieuwe klanten die nog niet bekend zijn met Digitenne.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

klinkt mooi, maar ik schakel hem die dag niet in, wacht wel af hoe anderen de sw update ervaren, zal niet de eerste keer zijn dat er weer een bug in zit en dat de bestaande sw toch beter blijkt te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet 'm er meteen op.

Het lijkt de laatste tijd er op dat we de 0Mb opnames

kwijt waren. Ook de EPGtijdopnames werken goed.

Afkloppen, maar de nieuwe firmware lijkt me een grote verbetering.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel goed nieuws! Ook de verbeteringen ten aanzien van de Duitse niet-Digitenne kanalen vind ik een absoluut te prijzen actie! Helaas zit ik nu wel een beetje met een dilemma, ik wil de update er graag opzetten maar de recorder heeft sinds tijden niet zolang perfect gedraaid zonder alle kanalen eruit te gooien. Omdat dit volgens mijn medegebruikster komt doordat ik er niet meer mee zit te experimenteren (durf niet meer), moet ik de lastige beslissing nemen om de goede werking opnieuw in "gevaar" te brengen. Omdat ik de enige ben met een recorder die de kanalenlijst wist, en meldt dat de geprogrammeerde (spook) timeropname niet gestart kan worden, weet ik niet of dit probleem met de update ook is verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenderlijst die spontaan leeg is, dat ik mij in de zomer herfst, ook 2 keer gebeurd. Heb nooit kunnen achterhalen wat er nu precies gebeurt is wat dat getriggerd heeft. Ik heb de nieuwere software al wat langer uit kunnen testen en ben niet meer tegen dit specifieke probleem aangelopen. Overigens heb ik het vermoeden dat het veroorzaakt werd door ontvangst van een kanaal met een zeer slechte kwaliteit. In het verleden werden dan ook vaak geplande opnames gestart omdat er iets met de tijd mis ging. Ook dit is opgelost, maar helemaal zeker weet je het nooit.

 

Als ik jou was zou ik het er gewoon opzetten. Mocht het toch niet werken dan downgraden we hem toch weer wink Want ik ben zelf ook wel benieuwd hoe dat bij jou uit gaat pakken.

 

Welke versie heb je nu trouwens? 1.45 staat nu nog live en sinds Q2 worden de apparaten geleverd met 1.48 maar daar is nooit een SSU voor geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad 1.45 en zet de nieuwe er zeker wel direct op, ik verwacht zelf geen nieuwe problemen. Het is wel bijzonder dat het nu, pas na 2 jaar, al zolang goed gaat, ik denk dat het apparaat uit angst voor de komende update zich nu een tijd van de beste kant laat zien. Please, do not update me! Je krijgt echt last van bijgelovigheid bij onvoorspelbaar software gedrag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist hier de nieuwe versie geinstalleerd en geen problemen ondervonden. Hopelijk zijn we nu van de vastlopers verlost.

 

Origineel bericht van: smoke
ik krijg de nieuwe versie er niet op.hij geeft de foute code E-13

 

Waarschijnlijk is je ontvangstsignaal te zwak en moet je de antenne even opnieuw positioneren.

 

Citaat:
Als u tijdens het inlezen van nieuwe software voor de Topfield PVR de code (E13) ontvangt, kan de antenne de software niet optimaal vinden. U handelt zoals hieronder beschreven:

 

* Plaats de antenne dichter bij het raam

* Druk op [EXIT] op de afstandsbediening van uw TV-ontvanger

* Schakel de TV-ontvanger uit en weer aan

* Zet de tuner op kanaal 21 (CNN)

* Probeer nogmaals de software te laden.

Henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...