Ga naar inhoud


Nieuwe Software voor TF5300K PVR


EdjeKroketje

Aanbevolen berichten

Tsja, ik had ook eerst kunnen vragen... De antenne uitricht functie had ik al willen proberen, ik dacht dat het een andere toets bovenaan was, het schoteltje. Benieuwd ben ik wel, ik vind het balkje onderin ook altijd mooi om even snel te zien wat het hoogfrequent weer(bericht) is. Dat kan kabel toch niet bieden. Dat de provincie invoer inderdaad gebruikt wordt om de scansnelheid op te voeren leek mij al handig. Is het nu geen probleem als in 2012 de kanalen boven 60 worden gewisseld?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Compjotter

Ik had ook de melding E-13. Via CNN geprobeerd maar dat hielp niet. Uiteindelijk de ontvanger terug gezet naar Fabrieksinstelling en meteen daarna opnieuw de update gestart. Hierna ging de ontvanger aan het werk. Eerst bezig met aftellen en daarna kwam hij terecht bij End.

Kortom de firmware is geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OFDM
Dat de provincie invoer inderdaad gebruikt wordt om de scansnelheid op te voeren leek mij al handig. Is het nu geen probleem als in 2012 de kanalen boven 60 worden gewisseld?

Eigenlijk is het opvoeren van de scansnelheid niet zo belangrijk omdat het in principe een éénmalige actie hoort te zijn. Wel is door de provinciekeuze de eerste installatie voor klanten die onbekend zijn met Digitenne cq. het apparaat, de eerste installatie en de keuze voor een plaats van de antenne enorm verbeterd.

Volgens mij krijgen die ambtenaren dat nooit voor elkaar 2012. En inderdaad levert dat voor Groningen (K66) een probleempje op tegen die tijd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Edje (en natuurlijk alle anderen hier): vannacht is mijn TF5300 toch weer 'vastgelopen', althans niet aan gegaan voor een geprogrammeerde opname. Daar kwam ik vanmiddag pas achter omdat de opname van Sesamstraat ook niet was begonnen. Toen ik de Topfield zelf aanzette startte die alsnog de twee opnamen. Ik had gehoopt dat de softwareupdate dit probleem had verholpen. Er is wel een workaround: zo nu en dan (bijvoorbeeld elke week) een minuutje van de spanning afhalen, maar eigenlijk zou dit niet mogen voorkomen, toch?

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al is gecontroleerd hoe je tijdsinstellingen staan?

Alles moet op automatisch.

Wat ik zelf wel eens heb gezien als je snel iets wilt programmeren en je zapt naar het kanaal, dat soms nog niet de volledige EPG binnen is. Ik kan me voorstellen dat in zo'n situatie de opname mis kan gaan.

 

Voor in de toekomst: Als je iets ingesteld hebt kan je ook de tijden controleren via een menu dat opnemen heet. Daar staat je lijst van ingeprogrammeerde opnames. Staan daar de tijden wel goed?

 

Het was overigens geen bug van het apparaat. Ik ben zelf ook een fervent gebruiker van het apparaat met iedere dag meerdere opnames, en die gaan nooit fout, tenzij ik weer is moest hobbyen met dat ding.

 

ben benieuwd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Heb je al is gecontroleerd hoe je tijdsinstellingen staan?
Alles moet op automatisch.

Check!

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Wat ik zelf wel eens heb gezien als je snel iets wilt programmeren en je zapt naar het kanaal, dat soms nog niet de volledige EPG binnen is. Ik kan me voorstellen dat in zo'n situatie de opname mis kan gaan.

Voor in de toekomst: Als je iets ingesteld hebt kan je ook de tijden controleren via een menu dat opnemen heet. Daar staat je lijst van ingeprogrammeerde opnames. Staan daar de tijden wel goed?

Ja, stond allemaal goed in timerinstellingen. Sesamstraat is trouwens een herhalende opname (ma-vr ofwel WD).

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Het was overigens geen bug van het apparaat. Ik ben zelf ook een fervent gebruiker van het apparaat met iedere dag meerdere opnames, en die gaan nooit fout, tenzij ik weer is moest hobbyen met dat ding.

Het gebeurt mij eens in de zoveel tijd, helaas vaak tijdens vakanties zodat ik dan een hoop mis. Ik zie dergelijke instabiliteit overigens wel degelijk als een bug.

Origineel bericht van: EdjeKroketje
ben benieuwd..

Nog iets: de softwareupdate zou ook de onderbrekingen op de harde schijf opgelost hebben. Net Jupiler League gekeken en daar zaten toch echt een paar glitches in. Het lijkt wel iets minder dan voorheen, maar toch. Bij live kijken (wat ik vanwege de vele reclames zelden doe bij commerciële zenders) heb ik daar totaal geen last van. Het publieke bouquet heeft betere foutcorrectie en geeft ook nooit glitches.

Misschien zou er trouwens ook eens iemand kunnen kijken naar de vele spelfouten in de menu's: samenstellingen schrijf je in het Nederlands aaneen. Dus timer instellingen moet timerinstellingen worden enzovoorts.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nog een vraag: zijn het opnames die met de nieuwe software gemaakt zijn?

De onderbrekingen waar ik het eerder over had zijn onderbrekingen van 3-5 seconden, die zijn weg.

 

Wat betreft die foute timer opnamen denk ik toch meer aan een exemplarische fout. Misschien dat anderen zich ook kunnen melden als die ook met grote regelmaat gemiste opnames hebben. Ik herken dit in ieder geval niet uit de huidige software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een recent verleden stonden de opnames correct in de opname-lijst! Toch werden een aantal opnames niet gemaakt en bleken

de tijden veranderd te zijn. Meestal programmeerden we via de

EPG, maar als we zeker wilden zijn dat de opname correct

gemaakt, moesten we via de menukeuze opnemen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
In een recent verleden stonden de opnames correct in de opname-lijst! Toch werden een aantal opnames niet gemaakt en bleken
de tijden veranderd te zijn. Meestal programmeerden we via de
EPG, maar als we zeker wilden zijn dat de opname correct
gemaakt, moesten we via de menukeuze opnemen.


Zou je eens willen kijken hoe dat dan met die 1.58 software is want ik herken dit niet.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik via de EPG een programma op wil nemen van een zender waar ik dan nog niet ben geweest, en de EPG dus nog niet volledig binnen is, Ik eerst een seconde of 10-15 wacht met naar de EPG gaan.
Als ik in de EPG zit en ik zie dang dat die steeds bijgewerkt wordt dan durf ik op dat moment niet een opname te programmeren via de EPG. Mijn gevoel zegt dat het dan wel is niet goed zou kunnen gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Een nog een vraag: zijn het opnames die met de nieuwe software gemaakt zijn?
De onderbrekingen waar ik het eerder over had zijn onderbrekingen van 3-5 seconden, die zijn weg.

Van afgelopen vrijdag dus met 1.58

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Wat betreft die foute timer opnamen denk ik toch meer aan een exemplarische fout. Misschien dat anderen zich ook kunnen melden als die ook met grote regelmaat gemiste opnames hebben. Ik herken dit in ieder geval niet uit de huidige software.

OK, FYI: het is ook weel een 80GB PVR uit september 2006

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...