Ga naar inhoud


Nieuwe Software voor TF5300K PVR


EdjeKroketje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor E-13 problemen ga je als volgt te werk:

 

Controleer eerst of je op CNN een ongestoorde ontvangst hebt en als dat niet zo is, verplaats je de antenne zodanig dat het wel goed is.

 

Herstel via het installatie menu de fabrieksinstellingen.

Via zenders zoeken laat je de ontvanger de kanalen weer inscannen.

 

Als je even naar een zender hebt gekeken dan ga je in het installatie menu naar Software Update.

 

Nu kan je hem wel binnen halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook E13 meldingen. En dat is vreemd want de kwaliteit is hier onbedenkelijk. Maar voordat ik de ontvanger heb gereset kwam ik op een ander idee. De antenne installatie wordt hier ingeschakeld vanuit de 5 volt van iedere ontvanger: diode power pass splitters. Omdat ik op zolder de LED kan zien (dus niet bij de TF) die brandt wanneer er 5 volt binnenkomt, heb ik de ontvangers op zolder ook aangezet. Het is hier zo dat er geen RF van betekenis op de ontvanger binnenkomt wanneer de antenne installatie uitstaat. Resultaat direct starten met downloaden. Nu is mijn brandende vraag of de TF nog wel 5 volt afgeeft wanneer het downloaden start. Als ik deze uitkomst van tevoren wist had ik eerst op zolder gecheckt of de LED wel brandde tijdens het zoeken. Ik vind dit heel vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind het een verward verhaal, maar uit wat ik begrijp had je toch je TF5300 even beneden los kunnen koppelen en direct op de antenne op zolder aan kunnen sluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien probeer ik een te lang verhaal te kort te beschrijven. Het klopt dat ik de TF inderdaad naar zolder had kunnen verplaatsen maar dat is veel meer werk. Ik heb gewoon de kortste route genomen omdat ik de update snel wilde hebben. Nu kan ik de film niet meer terugdraaien maar Edje Kroketje zal er vast wel iets over kunnen zeggen. In ieder geval is de update nu succesvol geinstalleerd. De gekozen methode voor het installeren van de kanalen via provincie is erg duidelijk. Helaas moest ik met een trucje gaan werken want ik heb geen mogelijkheid gezien alleen de NL zenders automatisch te scannen en daarna de Duitse handmatig. Ik was gewend aan Duitse zenders op eigen volgorde vanaf 1000 (geen favorieten). Nu dus eerst een kleine antenne aansluiten voor de Digitenne zenders only, vervolgens de boel weer aan de antennes voor de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat snap ik niet, ik laat de TF scannen en dan komen na de NL zenders de belgische er automatisch achteraan, hoef ik niets handmatigs aan te doen, daarna moet ik ze wel in een voor mij makkelijke volgorde zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik iets gemist? Kun je de volgorde van de 1000+ nummers veranderen dan? De nummers blijven toch toegewezen aan de volgorde van scannen? Ik dacht dat je alleen met favorieten een eigen volgorde kan maken. Voorheen (oude software) was het gemakkelijkste om gewoon de kanalen in de goede volgorde met de hand te scannen, dan hoefde er ook niet meer gewijzigd te worden. Als ik dat er ook nog bij had moeten doen was het een waanzinnige operatie geworden iedere keer weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PVR hoort wel degelijk spanning af te geven tijdens het downloaden. Dat doet hij ook anders waren er veel meer problemen. Het zal best kunnen zijn dat in sommige gevallen er geen 5V uit komt en dat dit de E-13 klacht veroorzaakt.

Voor alsnog zijn alle E-13 problemen op te lossen door een reset naar fabrieksinstellingen.

 

Ik ben het probleem zelf niet tegen gekomen maar is wel een onderzoekje waard. U hoort nog..

 

De kanalen, ook boven de 1000 kan je volgens mij niet in een andere volgorde zetten. Ik denk dat niet iedereen zo zwaar tilt aan de kanaalvolgorde en dat dat ermee bedoelt wordt. Of misschien praat deze heer wel over favorieten. Hier kan je wel je eigen volgorde maken.

 

Je kunt ook de digitenne kanalen handmatig invoeren, dat is sneller dan een scan.

 

Hoe is het met de Duitse kanalen, kan je nu wel Viva kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het aanzetten van de voeding vanuit een andere ontvanger niets had opgeleverd had ik inderdaad een reset gegeven. Ik heb niet gezien dat de Digitenne kanalen ook handmatig ingevoerd kunnen worden. Na het resetten komt de machine direct in het provincie keuze scherm en na het selecteren start de automatische scan. Of moet ik die dan afbreken?

Met de Duitse kanalen is het zeker helemaal perfect, Viva is terug van weggeweest. Ook heb ik nu wat andere zwakke kanalen erbij gezet, o.a. TV Flevoland. Ik ben heel benieuwd of dat nu goed blijft gaan, geduld hebben. De zendervolgorde (met of zonder favorietenlijst) van de Duitse zenders is een luxe probleem. Voor de reguliere gebruiker telt de gemakkelijke installatie zwaarder. Daarbij had ik ook de indruk dat de automatische scan er veel sneller over deed dan voorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te horen.

 

Je kan de antenne wizard afbreken door, uit mijn hoofd, op menu te drukken. Je kan dan de oude manier van scannen kiezen, waaronder handmatig.

 

Probeer ook eens de optie door tijdens het TV kijken (en als er geen opname loopt) op de Sat toets links onderaan te drukken. Bedenk wel dat de ontvanger is bedoeld voor Digitenne met behulp van een binnen antenne die je redelijk makkelijk kan verplaatsen.

 

Bij de snelle scan van de antenne wizard en automatische scan is het zoeken naar Low Priority kanalen verwijderd. Daardoor is die inderdaad 2 keer zo snel. Jij merkt ook alles he wink

Overigens leest de antennewizard op het geselecteerde regio kanaal de NIT uit gaat alleen die kanalen scannen die ook daadwerkelijk door Digitenne gebruikt worden. Als je goed meekijkt dan zie je ook dat die eerst NTS1 doet, dan 2 en 3 en als laatste de regio's. Kanalen die dubbel gebruikt worden die slaat die over als die al gescand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@OFDM

was vergeten erbij te zetten dat ik van de ingescande kanalen een voor mij handige favorietenlijst samenstel en die gebruik ik dan om te kijken, komt er een kanaal bij dan scan ik die in en voeg die toe aan mijn fav lijst, eerste keer even wat moeite maar daarna heb je er plezier van.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...