Ga naar inhoud


Ventilator in voeding FSP400-60mdn maakt meer lawaai


Funfreak

Aanbevolen berichten

Het geluid dat de ventilator in mijn 3 jaar oude M*dion PC maakt, neemt toe.

Is de ventilator eenvoudig te reinigen en de lagers te smeren of kan ik er beter een nieuwe inbouwen?

Het is volgens mij een 12cm ventilator.

 

Als ik een nieuwe inbouw, welke kan ik dan het beste nemen (moet zeer stil zijn en toch voldoende koelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Funfreak
Het geluid dat de ventilator in mijn 3 jaar oude M*dion PC maakt, neemt toe.
Is de ventilator eenvoudig te reinigen en de lagers te smeren of kan ik er beter een nieuwe inbouwen?
Het is volgens mij een 12cm ventilator.

Als ik een nieuwe inbouw, welke kan ik dan het beste nemen (moet zeer stil zijn en toch voldoende koelen)


beetje weinig info... Ventilator van wat? Gewoon in je kast of in de voeding? In ieder geval kosten ze bijna niets. Voor een tientje ongeveer heb je een goede die stil is en voorzien van kogellagers.

Scythe is een erg goed merk. niet te duur, koelen goed en zijn stil

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou ook kunnen overwegen de complete voeding te vervangen.

 

Na drie jaar (intensief?) gebruik willen die wel eens gaan uitvallen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik jou was zou ik de ventilator er uit hallen en naar een computer winkel gaan die kan je wel vertelen welke de beste is, de lagers smeren is een tijdelijke op lossing of een andere voeding kan ook nog ,en als je van internet een wilt bestelen zoek je een met laagste db je hebt een ventilator van

30db en ook wel van 6db er zijn vele soorten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even snel gekeken bij een grote pc boer in de buurt van R'dam maar 1 van deze 2 dan?

 

Citaat:
Scythe Slip Stream 1600

Geluidsontwikkeling: 33 dB(A)

Luchtverplaatsing: 149,7 m³/h ( 88,11 cfm )

 

Waarom heb (denk) je aan bv. aan deze (luchtverplaatsing) in je pc niet genoeg?

 

Citaat:
be quiet! Silent Wings USC

Geluidsontwikkeling: 17 dB(A)

Luchtverplaatsing: 85,5 m³/h ( 50,3 cfm )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Funfreak
Hoe belangrijk is de CFM waarde?


Het is de luchtverplaatsing... Hoe hoger hoe beter hij koelt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warmte wat er niet is hoef je ook niet af te voeren! Dus als je systeem met minder luchtverplaatsing het goed aan kan waarom zou je dan iets erin hangen wat meer lucht verplaatst dan nodig is en veel herrie voor "niks" maakt.

 

Net als in gebouwen, je past de installatie aan de grote en verwachte warmte en voor een gebouw met 1 verdieping is een kleinere installatie nodig dan 1 met 3 (maar dat is wel te begrijpen dacht ik zo).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De scyte heeft ongeveer dezelfde luchtverplaatsing maar is 7db stiller. 7 db verschil is enorm veel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...