Ga naar inhoud


[Vu+ duo] startersvragen


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Merkedesch
Origineel bericht van: D_liver
Origineel bericht van: SatMann
wat ik vernam is dat dit perfect werkt.


JA en ik lees anders misschien dat een gebruiker dat hier kan beamen



Ja dat werkt prima.meerdere opnames met een doorlus van B naar A.

Gr.Merkedesch



Origineel bericht van: Sosa
Ja dat werkt


Doorlussen (loopthrough) en dan op verschillende transponders/satelieten opnemen en kijken,? volgens mij is dat technisch onmodelijk dus ik noem nu ff gewoon 2 kanalen:

Opnemen discovery op 19,2 oost en kijken naar NGC HD op 23,5 oost dit met CCcam, werkt dat?

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Thomas2000
Twin opnames kan ik niet testen, er ligt nog 1 coax.

Sorry, maar met één coax kan je dat natuurlijk prima testen: daarmee zijn (b.v.) alle Nederlandse zenders keurig door beide tuners te ontvangen.


Met 1 coax kan je geen 2 verschillende transponders of satelieten bekijken, welke ontvanger je daarvoor ook probeert.

Enige nadeel wat ik vond was dat de box geen waarschuwing gaf bij het verlaten van de transponder, waardoor de opname onderbroken werd.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thomas2000
Met 1 coax kan je geen 2 verschillende transponders of satelieten bekijken, welke ontvanger je daarvoor ook probeert.

Hier is toch wel even sprake van een misverstand.
Een tuner kan slechts naar één transponder "kijken"; op een transponder bevinden zich (meestal) meerdere kanalen (multiplex). De tuner stuurt de LNB aan, zodat die naar één frequentieband kijkt (hoog of laag) en naar één polarisatierichting (horizontaal of verticaal). Dat zelfde signaal staat ook op de loopthrough van die tuner, en dat ontvangt dus de tweede tuner als die is doorgelust. Die tweede tuner kan dus alle kanalen ontvangen die in dezelfde frequentieband zitten als het kanaal waar tuner één op is afgestemd en die dezelfde polarisatie hebben.

De Nederlandse zenders zitten allemaal in dezelfde band en hebben dezelfde polarisatie: bij een doorlus kan tuner twee dus alle Nederlandse zenders ontvangen als tuner één op een Nederlandse zender staat afgestemd.

En uiteraard kan de tweede tuner alleen kijken naar transponders van dezelfde satelliet.......

Naar hoeveel kanalen elke tuner kan kijken, is afhankelijk van de hard-en software. Veel twintuners kunnen slechts twee kanalen opnemen (plus één bekijken), sommige kunnen er veel meer aan.

In de praktijk blijkt dus ook, dat je zelfde met slechts één coax toch een aardige vrijheid hebt (al kan het natuurlijk veel beter). Elke twintuner ontvanger bewijst dat.

Origineel bericht van: Thomas2000
Enige nadeel wat ik vond was dat de box geen waarschuwing gaf bij het verlaten van de transponder, waardoor de opname onderbroken werd.

Er gaat in de firmware dus duidelijk iets mis: dit had gewoon goed moeten gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thomas2000
Ik zie dat je een Inverto hebt en dan zul je wel gebruik maken van Unicable.

Ik gebruik geen Unicable, maar gewone universele LNB's. Er zijn trouwens veel ontvangers die Unicable ondersteunen.

Origineel bericht van: Thomas2000
Volgens mij kan de Vu+ dat niet en heb je dus ook die functie niet.

Welke functie? De VU+ ondersteunt doorlussen gewoon (zelfs netjes via een interne doorlus).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb ik nog geen antwoordt???:

 

Vergeet dat doorlussen, stel ik heb 2 coaxen naar binnen, op alle 2 heb ik een disecq 4/1 switch. Astra2/Astra3/Astra1/Hotbird.

 

Beide tuners dus apart aangesloten.

 

Kan ik nu Discovery op de Astra1 opnemen en Discovery HD op de Astra3 bekijken gelijktijdig met gebruik maken van CCcam welke intern connect naar mijn eigen thuisserver.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: D_liver
Nou heb ik nog geen antwoordt???:

Vergeet dat doorlussen, stel ik heb 2 coaxen naar binnen, op alle 2 heb ik een disecq 4/1 switch. Astra2/Astra3/Astra1/Hotbird.

Beide tuners dus apart aangesloten.

Kan ik nu Discovery op de Astra1 opnemen en Discovery HD op de Astra3 bekijken gelijktijdig met gebruik maken van CCcam welke intern connect naar mijn eigen thuisserver.



JA.


Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad,

 

als je bv 4 twin lnb's hebt, dan heb je voor elke tuner 4 sat's die je kan bekijken of opnemen.

 

dus tuner A : kijk je naar BBC HD op 23.5 E

op tuner B : neem je iets op van VTM op 19.2E

 

dus eigenlijk moet je iedere tuner zien als een "aparte" ontvanger die elk zijn eigen lbn's (disecq aanstuurt)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Thomas2000
Ik zie dat je een Inverto hebt en dan zul je wel gebruik maken van Unicable.

Ik gebruik geen Unicable, maar gewone universele LNB's. Er zijn trouwens veel ontvangers die Unicable ondersteunen.

Origineel bericht van: Thomas2000
Volgens mij kan de Vu+ dat niet en heb je dus ook die functie niet.

Welke functie? De VU+ ondersteunt doorlussen gewoon (zelfs netjes via een interne doorlus).


Idd, je hebt gelijk. Ik heb net geprobeert van meerdere tp's op te nemen en te kijken, ging goed.

Waarom het de vorige keer niet werkte weet ik niet, maar de vorige update vertoonde een vastloper tijdens het configureren, misschien eens een schone image proberen.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Origineel bericht van: Thomas2000
Enige nadeel wat ik vond was dat de box geen waarschuwing gaf bij het verlaten van de transponder, waardoor de opname onderbroken werd.

Er gaat in de firmware dus duidelijk iets mis: dit had gewoon goed moeten gaan.


ik denk eerder dat de gebruiker vergeten was in te stellen dat het om loopthrough ging.
Als de ontvanger denkt dat hij 2 coaxen heeft krijg je uiteraard geen waarschuwing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Invertist

Origineel bericht van: Thomas2000
Enige nadeel wat ik vond was dat de box geen waarschuwing gaf bij het verlaten van de transponder, waardoor de opname onderbroken werd.

Er gaat in de firmware dus duidelijk iets mis: dit had gewoon goed moeten gaan.


ik denk eerder dat de gebruiker vergeten was in te stellen dat het om loopthrough ging.
Als de ontvanger denkt dat hij 2 coaxen heeft krijg je uiteraard geen waarschuwing.


Nee, de machine stond op doorgelust. Toen ik net heb gekeken werden de niet bereikbare zenders netjes donkergrijs. Ik heb nu de 2e coax aangelegd en tuner b op zelfde als tuner a ingesteld. Toen Discovery en Discovery HD opgenomen en dat werkte goed.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...