Ga naar inhoud


[Vu+ duo] startersvragen


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Discovery en discovery HD zitten op andere satellieten dus dan heb je altijd 2 coax nodig.

 

Als je 1 coax kabel hebt dan kan je op 1 satelliet 2 verschillende transponders 5 kanalen opnemen en daarvan 1 kijken.

Wel moet de transponder dezelfde polaritatie (H/V) en band frequentiegebied gebruiken (Low 10.7-11.7 GHz of High 11.7-12.75 GHz)

 

Voorbeeld zelfde Polariteit en band:

Ned1 = 12515H Astra1 (Polariteit:H band: High)

rtl5 = 12343H Astra1 (Polariteit:H band: High)

 

Je kan ned1 en rtl5 opnemen en 1 ervan kijken. Tevens kan je nog 3 andere kanalen opnemen welke bevinden in transponder 12515H en 12343H

 

Voorbeeld verschillende polariteit:

Ned1 = 12515H Astra1 (Polariteit:H band: High)

MTV NL= 11973V Astra1 (Polariteit:V band: High)

 

Polariteit is anders. Je kan alleen Ned1 of MTV NL opnemen. Welk je opneemt kan je ook bekijken.

 

Voorbeeld verschillende satelliet:

Discovery= 12343H Astra1 (Pol:H band: High)

Discovery HD= 11856V Astra3 (Pol:V band: Low)

 

Je kan maar 1 satelliet ontvangen. Dus je kan niet op 2 verschillende satelliet kijken met 1 coax.

 

Mocht je 2 coax kabels gebruiken dan kan je gebruik maken van 2 aparte tuners. Met elk tuner kan je 1 transponder ontvangen. Het maakt dan niet uit als satelliet, polariteit en band anders is.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: LINKEY
Mocht je 2 coax kabels gebruiken dan kan je gebruik maken van 2 aparte tuners.

Dat is, na je duidelijke verhaal, even wat ongelukkig geformuleerd: ook met de doorlus gebruik je twee aparte tuners.

Origineel bericht van: LINKEY
Met elk tuner kan je 1 transponder ontvangen. Het maakt dan niet uit als satelliet, polariteit en band anders is.

Dat staat als een paal boven water: ik heb ook nooit anders beweerd dan dat je dan de grootste vrijheid hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok maar hoeveel programma's kan ik dan tegelijk opnemen van de 2e ontvanger die in de twinontvanger zit?

 

 

Kortom hoeveel programa's kan ik in totaal opnemen van beide ontvangers in de twinontvanger met coaxkabels?

Lees net op een ander forum dat ik 5 programma's tegelijkertijd kan opnemen kan iemand hier dat bevestigen?

 

Maar goed stel ik kijk dus naar astra 1 en neem op van astra 3 sstat mijn ontvanger dan doorgelusd of werkt hij dan als 2e ontvanger bij een gewone losse twin lnb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger heeft 2 tuners.

Het maakt niet uit welke tuners je gebruikt. Met de stand van nu kan je 5 kanalen opnemen waarvan je er 1tje kijkt.

Welke tuner je gebruikt voor opname maakt niet uit.

 

voorbeeld

Je kan nu 4 kanalen op tuner2 opnemen en 1 opnemen en kijken op tuner1

andere variant

Je kan 2 kanalen op tuner2 opnemen en 3 op tuner1 waarvan je er eentje kijkt.

 

Je kan gewoon 5 opnames maken.

 

Wil je op 2 verchillende satelliet iets opnemen dan heb je 2 coax kabels nodig en natuurlijk een installatie buiten zodat je meerdere satellieten kan ontvangen. Gezien wat je wilt heb je een duo60 twin lnb nodig. (astra1/ astra3)

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het toch allemaal afhankelijk is welke zenders je tergelijk kunt opnemen.

 

ik ben er zeker van dat dit niet kan :

opnemen op 23E bbc hd

opnemen op 19E vtm

opnemen op 19E ned1

 

en dat zijn er nu maar 3 te samen.

je moet gewoon kijken a :

welke transponder en zijn ze gelijk.

ik weet bv dat vtm, 2BE,VT4 samen zitten op een transponder.

die drie tesamen kan je volgens mij opnemen.

maar zodra er van de 3 eentje buiten valt, zal het niet lukken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
ik denk dat het toch allemaal afhankelijk is welke zenders je tegelijk kunt opnemen.

Uiteraard, en als je even wat hoger in dit topic kijkt, zie je tweemaal duidelijk uitgelegd wat de mogelijkheden van een tuner zijn.
Een tuner staat afgestemd op één transponder en kan alle kanalen daarvan ontvangen. Hetzelfde geldt uiteraard voor de andere tuner.
Dus: met de VU+ kan je gelijktijdig van maximaal twee verschillende transponders maximaal 5 zenders opnemen plus eentje bekijken.
Hoe verschillend de transponders mogen zijn (wel/niet zelfde band, zelfde polariteit, zelfde satelliet) hangt van je antenneconfiguratie en bekabeling af.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: SatMann
ik denk dat het toch allemaal afhankelijk is welke zenders je tegelijk kunt opnemen.

Uiteraard, en als je even wat hoger in dit topic kijkt, zie je tweemaal duidelijk uitgelegd wat de mogelijkheden van een tuner zijn.
Een tuner staat afgestemd op één transponder en kan alle kanalen daarvan ontvangen. Hetzelfde geldt uiteraard voor de andere tuner.
Dus: met de VU+ kan je gelijktijdig van maximaal twee verschillende transponders maximaal 5 zenders opnemen plus eentje bekijken.
Hoe verschillend de transponders mogen zijn (wel/niet zelfde band, zelfde polariteit, zelfde satelliet) hangt van je antenneconfiguratie en bekabeling af.



Ja en wederom geen starters vraag meer.

Zou je meerdere kanalen willen opnemen en je tuner blikjes zijn allebei apart aangesloten met een coax(2 dus)!!

Kijk dan even op kingofsat.net of jouw schema daar inpast???

En anders probeer het gewoon even!!!

Belangrijkste punt is eigenlijk??

De VU+ kan meerdere opnames tegelijk opnemen.

Gr.Merkedesch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens jullie hebben het mis en het staat ergens beschreven.

Per sat heb je hoge band en lage band, horizontale en verticale polariteit.

Zolang je binnen dezelfde band en polariteit blijft zal het lukken tot max. 3 voor tuner 1 en 2 voor de 2de.

 

Het is in ieder geval ongeloofelijk wat deze VU doet en hoe snel hij zapt.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Jongens jullie hebben het mis en het staat ergens beschreven.
Per sat heb je hoge band en lage band, horizontale en verticale polariteit.
Zolang je binnen dezelfde band en polariteit blijft zal het lukken tot max. 3 voor tuner 1 en 2 voor de 2de.

Ik weet niet op wie je nu doelt, maar wat je zegt staat uitgebreid meermaals hierboven beschreven.........!

Overigens zijn die banden niet per satelliet maar per transponder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heb je het dus niet gesnapt.

Het zijn 4 banden en je kan maar naar een sat tegelijk kijken, dat is ook de reden waarom quad LNB's in gemeenschappelijke installaties gebruikt worden.

En ja ik kan van verschillende transponders opnemen met één LNB.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Overigens heb je het dus niet gesnapt.
Het zijn 4 banden en je kan maar naar een sat tegelijk kijken, dat is ook de reden waarom quad LNB's in gemeenschappelijke installaties gebruikt worden.

Mocht dit aan mij zijn geadresseerd: wat snap ik dan niet?

Die quad-LNB's zijn bedoeld om alla gebruikers in een gemeenschappelijke omgeving alle vrijheid te geven. Maar dit voegt toch niets toe aan de gegeven antwoorden?

Overigens zijn we volgens mij het hoofdstuk "startersvragen" hiermee wel gepasseerd!

Overigens: dat er sprake is van twee frequentiebanden ligt niet aan de transponders: die zenden gewoon in het gehele spectrum uit. Het is een afstembeperking van satellietontvangers wat geleid heeft tot twee banden in de LNB (en waardoor een deel van het afstemmen verplaatst is naar de LNB). De transponders zenden wel expliciet verticaal en horizontaal gepolariseerd uit, waardoor elke frequentie tweemaal gebruikt kan worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Overigens heb je het dus niet gesnapt.
Het zijn 4 banden en je kan maar naar een sat tegelijk kijken, dat is ook de reden waarom quad LNB's in gemeenschappelijke installaties gebruikt worden.


In een GOS kun je toch maar beter quattro LNB's gebruiken :D

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
Origineel bericht van: Roobert
Overigens heb je het dus niet gesnapt.
Het zijn 4 banden en je kan maar naar een sat tegelijk kijken, dat is ook de reden waarom quad LNB's in gemeenschappelijke installaties gebruikt worden.


In een GOS kun je toch maar beter quattro LNB's gebruiken :D

Helemaal gelijk: daar heb ik even overheen gelezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden het hier over gelijktijdige opname dacht ik, ik leg je dus uit dat je op dezelfde band en polariteit moet zijn om gelijktijdig te kunnen opnemen en die transponder heeft er bij de VU niets mee te maken.

Het staat al ergens beschreven en ik heb het al gedaan en jij blijft maar over die transponder zeuren.

En ja dat is een echte beginnersvraag waar ik graag het JUISTE antwoord op geef omdat de meeste decoders effektief dezelfde transponder vereissen.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Wij hadden het hier over gelijktijdige opname dacht ik, ik leg je dus uit dat je op dezelfde band en polariteit moet zijn om gelijktijdig te kunnen opnemen .....

Exact: en dat is dus precies wat in dit topic al een aantal malen duidelijk is uitgelegd. Even lezen wat anderen hebben geschreven alvorens te antwoorden kan echt geen kwaad.

Origineel bericht van: Roobert
.....omdat de meeste decoders effectief dezelfde transponder vereisen.

En dat is dus volstrekt onjuist: bij de meeste (zo niet bij alle) twintuners kan bij een doorlus de andere tuner vrijelijk beschikken over alle transponders die in hetzelfde polarisatievlak en in dezelfde frequentieband liggen als waar de eerste tuner op is afgestemd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...