Ga naar inhoud


[Vu+ duo] startersvragen


Gast SatMann

Aanbevolen berichten


  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Bert_nl
Ik zit in dubio of ik deze ontvanger moet kopen ter vervanging van mijn DM7000.
Echter is het voor mij ook van belang dat ik iso en vob bestanden kan afspelen zoals op de DM7000. Vandaar mijn vraag gaat dit intussen wel al goed???


Gr,
Bert


Nee, nog niet, wordt hard aan gewerkt.

VU+ Duo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
Schijf terug in je computer. Opstarten vanaf een windows xp/vista/7 cd (of iets anders waar je je harde schijf mee kan formatteren) en tijdens de installatie je partitie(s) verwijderen van de desbetreffende harde schijf.



Thx,

hij werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spike_b
Origineel bericht van: Bert_nl
Ik zit in dubio of ik deze ontvanger moet kopen ter vervanging van mijn DM7000.
Echter is het voor mij ook van belang dat ik iso en vob bestanden kan afspelen zoals op de DM7000. Vandaar mijn vraag gaat dit intussen wel al goed?

Nee, nog niet, wordt hard aan gewerkt.

Volgens mij kan he er gerust van uitgaan dat dit gaat werken. De PLi-image voor de VU+ is nog zeer jong (en eigenlijk pas in beta): dit soort secondaire functionaliteit zal waarschijnlijk niet de allerhoogste prioriteit hebben gekregen.

Maar als je ziet wat er in zo'n korte tijd allemaal wel voor elkaar is!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
dit soort secondaire functionaliteit zal waarschijnlijk niet de allerhoogste prioriteit hebben gekregen.

Maar als je ziet wat er in zo'n korte tijd allemaal wel voor elkaar is!


Ik ben het met je eens dat er goed aan de weg getimmerd word. smile
Echter zit er voor mijn gevoel niet zo een groot verschil tussen de bestanden die aangemaakt worden tijdens een opname (ts bestand) en een vob bestand.

De tijd zal het ons leren, mijn dm7000 doet het nog goed, en ik heb niet direct een andere ontvanger nodig. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bert_nl
Echter zit er voor mijn gevoel niet zo een groot verschil tussen de bestanden die aangemaakt worden tijdens een opname (ts bestand) en een vob bestand.

Reden temeer om de toekomst vol vertrouwen tegemoet te zien wink

Origineel bericht van: Bert_nl
De tijd zal het ons leren, mijn dm7000 doet het nog goed, en ik heb niet direct een andere ontvanger nodig. cool

Nou, een meer comfortabele positie kan je je niet indenken :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist


Origineel bericht van: guykers

1) Heeft deze reciever de mogelijkheid van Picture in Picture
(kijken naar een opname, w88 op een live uitzending)
2) Heeft deze box problemen met warmte
3) Kunnen de opnames goed extern benaderd worden (zoals bij de DM 800)door een windows pc
4) mounten met een DM 800, is dat mogelijk
5) Werkt de fritzbox plugin
6) wvttk


1- Nee (hardware beperking)
2- Nee, de box blijft, ook bij intensief gebruik, helemaal koel (staat al een paar maal op dit forum wink
Wel is het zo dat de fan niet temperatuur gestuurd is, altijd draait en goed hoorbaar is.
3- Ja, zowel via de Windows verkenner als via FTP. Ook streamen van live TV en opnames gaat probleemloos.
4- Weet ik niet uit eigen ervaring maar als ik andere gebruikers mag napraten: ja.


bij punt 1
Ik bedoel softwarematige PiP, zoals dat schijnbaar kan met de DB8000
Want niet iedere lcd/plasma heeft deze functionaliteit.
(ben mij tevens aan het beraden voor een 40 inch, ter vervanging van een crt)

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murphy


Dit is een veel voorkomend probleem.
Je moet de audio via de tv laten lopen, dit is omdat de tv het beeld en geluid synchroniseerd.
Ik heb dit prbleem bij meerdere mensen opgelost door e audio dus via de tv te sturen en dan de tv audio uit(optisch in mijn geval) naar de versterker. Dan is het geluid al netjes gesyncht en heb je geen probleem meer.
Tenminste zo was bij mij het geval, en bij mijn vader ook.


M.V.G.

French

Enorm bedankt voor deze geweldige tip !
Ik ga er meteen mee aan de slag

Aanvulling :
Beste French, jouw tip heeft mij afgeholpen van een kleine maar zeer aanwezige irritatie. Nogmaals enorm bedankt !
Voor zover ik kan waarnemen, worden ondanks de omleiding via de TV, de 5.1 / 7.1 surround signalen volledig doorgegeven ( via S/PDIF) )aan de A/V versterker.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murphy
.......de 5.1 / 7.1 surround signalen volledig doorgegeven ( via S/PDIF) )aan de A/V versterker.

7.1 op de satelliet? Op welk kanaal?
Wil even zeker stelen dat dit zo is: er zijn al heel veel "valse" meldingen geweest, omdat veel versterkers ook een 5.1 symbool weergeven als ze Dolby Surround maken van gewoon stereo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ik je heb kunnen helpen Murphy,

;)veel luister plezier met je goede audio :D

...

 

Enorm bedankt voor deze geweldige tip !

Ik ga er meteen mee aan de slag

 

Aanvulling :

Beste French, jouw tip heeft mij afgeholpen van een kleine maar zeer aanwezige irritatie. Nogmaals enorm bedankt !

Voor zover ik kan waarnemen, worden ondanks de omleiding via de TV, de 5.1 / 7.1 surround signalen volledig doorgegeven ( via S/PDIF) )aan de A/V versterker.

 

 

Rebox 8000hd,

maximum E85 Dish,

3X alp, 13E-28,2E-23,5E

1Xtwin alp, 19,2E

venton diwo-418e 4/1,

LG-50ps8000 plasma,

LG-HB954PB HT-set!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: LINKEY
De ontvanger heeft 2 tuners.
Het maakt niet uit welke tuners je gebruikt. Met de stand van nu kan je 5 kanalen opnemen waarvan je er 1tje kijkt.
Welke tuner je gebruikt voor opname maakt niet uit.

voorbeeld
Je kan nu 4 kanalen op tuner2 opnemen en 1 opnemen en kijken op tuner1
andere variant
Je kan 2 kanalen op tuner2 opnemen en 3 op tuner1 waarvan je er eentje kijkt.

Je kan gewoon 5 opnames maken.

Wil je op 2 verchillende satelliet iets opnemen dan heb je 2 coax kabels nodig en natuurlijk een installatie buiten zodat je meerdere satellieten kan ontvangen. Gezien wat je wilt heb je een duo60 twin lnb nodig. (astra1/ astra3)


Stel ik ik kijk naar BVN via astra 1 12574 H 22000 5/6 op twin lnb op twintuner ontvanger a kan ik dan met dezelfde twintuner op ontvanger b tegelijkertijd op astra 2 10773 H 22000 5/6 BBC 1 t/m 4 opnemen. En hoe met ik de ontvanger dan instellen? om dit mogelijk te maken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een twintuner heeft 2 tuners, dus zijn het 2 ontvangers.

Heb je dan 2 LNB's of een LNB met 2 uitgangen dan zijn deze onafhankelijk van mekaar.

Maar wat jij hebt is waarschijnlijk een dubbele LNB (2 satelieten) met 1 uitgang.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog niet maar binnenkort wel vandaar deze vraag heb dan een twin tuner met twin lnb's per satelliet 1 twin lnb dus voor beide ontvangers van de twintuner.

Kort uitgelegd komt het dus zo er op neer trek 2 kabels naar beide ontvangers van de twintuner via de twin lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...