Ga naar inhoud


[Vu+ duo] startersvragen


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

ik heb de box al wat meer getest voor gewone gebruikers hier volgt alles :

 

tv kijken = ok (op alle zenders !)

opnemen = ok

opnemen via timer = ok

opnemen via autotimer = ok

opnemen op tuner A en B terzelfde tijde = ok

afspelen opnames = ok

epg rytec milo = ok

timeshift = ok

cccam = ok (intern getest enkel)

 

dus.

de gewone tv kijker heeft hier een box voor weinig geld dit bovenstaande allemaal doet. Door mij zelf getest.

ooh ja, zelfs 2X HD op 2 verschillende sats programma's opnemen terzelfde tijde werkt ook prima.

 

et voila

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je bent me net voor: ik wilde juist gaan vermelden dat deze jeugdige ontvanger meer volwassen is dan menig ontvanger die al 2 jaar op de markt is!

 

Natuurlijk: er zijn nog wat dingetjes die het nog niet (helemaal) doen, maar gezien de vaart die in de ontwikkeling zit is het gerechtvaardigd te zeggen dat het goed komt.

 

Dit is de eerste ontvanger die ik tegenkom waar ik niet gelijk een waslijst aan kritiek op heb: de dingetjes die ik tegenkom zijn op de eerste plaats kleinigheidjes, en op de tweede plaats meer een kwestie van smaak dan van niet goed zijn.

 

Ik heb het wel over de ontvanger met de PLi-image: hulde aan deze enthousiaste, hard werkende groep ontwikkelaars!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: rolandb
Antwoord verderop gevonden. Kennelijk (nog) geen 4:2:2...


ik denk ook niet dat ze hard zullen lopen om deze optie werkend te krijgen!!Als dat ook uberhaupt mogelijk zou zijn???

Volgens mij is deze vraag ook gesteld bij Max op het forum en daar is volgens mij ook dit antwoord op gegeven.

De VU+ DUO is een "basis"HD ontvanger twin tuner uitgevoerd.Dat is volgens mij de uitgangs postie bij Max.


Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 2 jaar een Inverto 7000m en wil graag een nieuwe ontvanger met HDMI en HD-mogelijkheden. Deze ontvanger lijkt de beste bang for buck te hebben, maar voor een complete Linux-noob is het allemaal een beetje 'schemerachtig', ik hoop dat 1 van jullie mij wat meer informatie kan geven over het volgende:

 

1) Ik lees allerlei verhalen over cccam en dat je dat nodig hebt om tv te kijken. Ik heb nu een Aston Dual CI module voor mijn Inverto waar de CD-kaart in kan. Klopt het dat cccam vergelijkbaar is met een CI module, maar dan softwarematig? Heb ik nog een Aston Dual module nodig icm de Vu+ duo, of kan ik de kaart gewoon in een kaartslot stoppen en dan cccam installeren en tv kijken?

 

2) Aangezien ik ook een home cinema set wil kopen vroeg ik me af of dit beestje toevallig ook non-HD zenders kan upscalen naar 1080p? Als hij dit kan, dan hoef ik hiervoor geen rekening te houden bij de aanschaf van een home cinema set. Of loop ik nu te hard van stapel en is dit echt niet mogelijk?

 

3) Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren en ben ook niet a-technisch, maar is het voor een ervaren Windows gebruiker makkelijk om deze ontvanger bij te werken en nieuwe zaken te installeren? Of is hiervoor echt kennis van Linux noodzakelijk?

 

Ik hoop dat iemand mij een zetje in de juiste weg kan geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FEJC

1) Ik lees allerlei verhalen over cccam en dat je dat nodig hebt om tv te kijken. Ik heb nu een Aston Dual CI module voor mijn Inverto waar de CD-kaart in kan. Klopt het dat cccam vergelijkbaar is met een CI module, maar dan softwarematig? Heb ik nog een Aston Dual module nodig icm de Vu+ duo, of kan ik de kaart gewoon in een kaartslot stoppen en dan cccam installeren en tv kijken?

CCam installeert de ontvanger voor je via een druk op de AB: daarna is de ingebouwde kaartlezer geschikt voor o.a. de NL-CD kaart.
Je gebt dus geen CAM nodig. Sterker nog: het is onverstandig die te gebruiken. Met de kaartlezer worden opnames (max 5 tegelijk) ongecodeerd opgeslagen, bij gebruik van een CAM niet.

Origineel bericht van: FEJC

2) Aangezien ik ook een home cinema set wil kopen vroeg ik me af of dit beestje toevallig ook non-HD zenders kan upscalen naar 1080p?

Als de beste. En zeker beter dan menig AV-receiver.

Origineel bericht van: FEJC

3) Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren en ben ook niet a-technisch, maar is het voor een ervaren Windows gebruiker makkelijk om deze ontvanger bij te werken en nieuwe zaken te installeren? Of is hiervoor echt kennis van Linux noodzakelijk?

Kijk even hier . Een beetje rondneuzen op forums doet soms een wereld open gaan!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FEJC
Je hebt me over de streep getrokken!

Veel plezier met de box. Wanneer komt die? En vergeet niet je ervaringen even te delen.
En sorry voor mijn verkeerde antwoord op jouw vraag over 1080p: ik had 1080i gelezen. Maar uiteindelijk maakt dat niet uit, bovendien zijn moderne TV's ook prima in staat niet-opgeschaalde content prima te verwerken.
Ik ben momenteel aan het experimenteren met de autoresolutie plug in: daarmee kan je, per content-formaat, bepalen of de box moet opschalen en zo ja tot welke waarde, of dat content 1 : 1 wordt doorgegeven. Conclusie: zowel de box als mijn TV doen dat prima.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat eigenlijk nog in de prille orientatie-fase, maar die was korter dan verwacht smile Het zal echter nog een maandje of 2 duren, maar ik zal zeker mijn ervaringen delen tegen die tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer aangenaam te lezen dat de doorlus functie van de tuners meer mogelijkheden biedt dan ik verwacht.

 

wil graag mijn db7000 welke op een Technisat Multytenne(single) is aangesloten gaan vervangen voor de vu+ duo.

 

Is het mogelijk om de doorlus functie te gebruiken met een vu+ duo en de Multytenne(single)

 

Wellicht heeft iemand van jullie deze opstelling in gebruik.

 

Ik neem aan dat wanneer ik bijv wat op zou nemen van ned 1 de multitenne switch de 19east kop aanspreekt.. en dat dan de doorgelusde 2e tuner alleen nog de 19east kan aanspreken maar wel alle kanalen die de 19east aanbiedt ???

 

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets minder nog dan de gehele 19e satelliet:

 

Tuner A stelt de LNB in op een frequentie-band (hoog of laag), en een polarisatie. Er wordt een frequentie gekozen en daarop zijn een aantal streams aanwezig.

 

Tuner B krijgt dan ook diezelfde freq-band en polarisatie te zien, maar kan vervolgens daarbinnen afstemmen op een andere frequentie, en dus andere streams binnenhalen.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henkie v
Is het mogelijk om de doorlus functie te gebruiken met een vu+ duo en de Multytenne(single)

Kijk eens hier voor een korte en duidelijke uitleg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...