Ga naar inhoud


[Vu+ duo] startersvragen


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Eindelijk heb je het door.

En ik heb het niet over een twin tuner in mijn transponder geschiedenis, of heb jij dat in mijn uitleg gelezen?

Ik had het bvb over de DM7000 die ik heb, maar had er geen ontvanger bij vermeld omdat het bvb op de TD enz. ook zo is.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Roobert
Eindelijk heb je het door.

Leg eens uit: ik ben in dit topic niet achter iets nieuws gekomen, dus waar heb je het over?
Wel zie ik dat steeds weer hetzelfde wordt gezegd, dus......

Weet je wat: stop maar, want dit heeft niets met (de gestelde) beginnersvragen te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik heb mij vergist want je begint terug in een andere thread met die transponder en daardoor breng je de mensen in verwaring.

Ik zou voorstellen dat een van de mods dit afsluit want het helpt niet de begineling.

Sorry hiervoor, mijn bedoeling was (zoals altijd) te helpen.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het nu met de VU+ kwa 'gewoon' tv kijken en opnemen?

 

Is het ding inmiddels stabiel zodat de normale functies werken zonder rariteiten, vastlopers, systemcrashes of iets dergelijks?

 

is hij het waard een satellietontvanger genoemd te worden en geen knutselclub, hobbybox of wat dan ook.

Neerzetten, installeren, en dan gewoon wekenlang tv kijken zonder noodscenarios, updates of ander ingrijpen is haalbaar?

alles blijft werken, dag in dag uit, zonder cold reboots etc?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
Hoe is het nu met de VU+ kwa 'gewoon' tv kijken en opnemen?

Is het ding inmiddels stabiel zodat de normale functies werken zonder rariteiten, vastlopers, systemcrashes of iets dergelijks?

is hij het waard een satellietontvanger genoemd te worden en geen knutselclub, hobbybox of wat dan ook.
Neerzetten, installeren, en dan gewoon wekenlang tv kijken zonder noodscenarios, updates of ander ingrijpen is haalbaar?
alles blijft werken, dag in dag uit, zonder cold reboots etc?


Ja, zeker weten, maar als je alleen TV wilt kijken zijn er wel goedkopere oplossingen...

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
Ja, zeker weten, maar als je alleen TV wilt kijken zijn er wel goedkopere oplossingen...


Ik kan de vraag van stefan.wolfrum best begrijpen. Ik denk er ook over om een VU+ in huis te halen en voorlopig enkel "gewoon" tv te kijken. In een later stadium, als de software iets meer ontwikkeld is, wil ik dan verder kijken wat de mogelijkheden zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
De software is al veel verder ontwikkeld dan jullie denken.

Dat weet jij als bezitter maar wij als geïnteresseerden verlaten ons momenteel op jullie oordeel en moeten op die basis beslissen of de knijp opengaat of niet.
Komt daar nog bovenop dat ik al helemaal geen ervaring heb met dit soort ontvangers.
Dan is het vaak filteren wat je als mogelijke bezitter belangrijk vind.
Link naar reactie
Delen op andere sites

punt is dat ik alleen tv wil kijken, maar wel wil zien wat ik wil zien, als je begrijpt wat ik bedoel.

 

en dat is tntsat hd en cds hd. + een twintuner voor het opnemen. dat is alles.

 

maar dat blijkt voor de meeste teveel te zijn.

alle goedkopere oplossingen kunnen of niet met 2 kaarten overweg, en als ze dat wel kunnen dan toch niet met de tntsat kaart in hd.

mijn rebox kan het bijna, alles werkt, behalve tntsat in hd, de conax gleuf leest de tntsat kaart niet (viaccess 3) en daarom moet ik via een omweg werken met een tv orange kaart die geen hd kent. En de tntsat kaart werkt wel met een diablo cam in de rebox, maar als je de cds kaart er naast plugt dan houdt alles op...vastlopers, hikken etc.

 

alles bij elkaar is het blijkbaar geen standaard 'gewoon' wensenpakket.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik experimenteer met allerlij plugins en instellingen, er gaat dan wel eens iets fout / werkt iets niet, maar mijn eerste echte crash moet ik nog meemaken.

Als je deze ontvanger alleen gebruikt voor kijken/opnemen is hij 100% stabiel.

 

 

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
De software is al veel verder ontwikkeld dan jullie denken.

Hier kan ik mij bij aansluiten: ook als de Linux-leek die ik ben, is het eenvoudig de box voor "normaal" gebruik goed werkend te krijgen. Ik gebruik CCam met de NL-CD smartcard. Hoewel ik de box nog geen 48 uur in gebruik heb, voelt alles al heel vertrouwd aan.
Ook in het gebruik zijn er eigenlijk geen rare of moeilijke dingen, met als uitzondering de mediaplayer. De hoofdbediening (start/stop/pauze/snel en langzaam voor- en achteruit) is geen probleem, maar het plaatsen van bladwijzers en het "springen" in de tijd zijn me nog niet gelukt.

Maar: ik heb nog wel het één en ander te ontdekken (al is dat voor het gewone gebruik niet of nauwelijks van belang).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb interesse in deze ontvanger, maar heb nog een paar vragen.

 

1 Hoe neemt deze op de programma's, gecodeerd of gedecodeerd?

 

2 En als hij gecodeerd opneemt kan het via een plug-in op vaste tijden (zelf instellen) automatisch decoderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...