Ga naar inhoud


[Vu+ duo] startersvragen


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Na het lezen van de diverse VU+DUO fora, overweeg ook ik om de Inverto 7000 te gaan vervangen voor deze toverdoos.

 

A-technisch als ik ben, heb ik ondanks de vaak duidelijke beschrijvingen, toch nog enkele vragen.

 

1-Thans gebruik ik een Uni-cable en Unicable Twin LNB.

- Kan ik deze blijven gebruiken ( eventueel met beperkte mogelijkheden ),of werkt dat helemaal niet op de Vu+duo, en moeten zowel kabel als LNB vervangen worden ? Zo ja, wat moet ik dan kopen om optimaal gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden via een enkele Coax ?

 

2-Mijn inverto is via RGB ( scart ) aangesloten aan een Samsung 6000 serie TV. Geluid heb ik via optische kabel ( Toslink) aangesloten op een Denon AV versterker. Deze opstelling geeft vaak ( niet altijd ) een lipsync probleem ( beeld later dan geluid ) De VU+DUO wil ik uiteraard aansluiten via hdmi aan de TV, en via optisch Toslink aan de AV-versterker. Kan ik er van uitgaan, door de hdmi-aansluiting geen lipsync problemen meer te hebben ?

 

Hoop dat jullie mij hiermee willen en kunnen helpen.

 

Hartelijke groet,

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Invertist
1- Unicable (nog) niet;
2- De VU met PLi heeft en instelbare audio vertraging.


Hartelijk bedankt !
Indien iemand de rest van vraag 1 kan beantwoorden hoor ik dat graag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thomas2000
.....Denk dus dat het al moet werken, maar heb geen unicable, dus kan het niet testen.

Daar hoef je geen Unicable voor te hebben: in de PLi t/m gisteren kon de keuze helemaal niet gemaakt worden.
Nu wel, dus idd: Unicable wordt ondersteund. Goed werk!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Thomas2000
.....Denk dus dat het al moet werken, maar heb geen unicable, dus kan het niet testen.

Daar hoef je geen Unicable voor te hebben: in de PLi t/m gisteren kon de keuze helemaal niet gemaakt worden.
Nu wel, dus idd: Unicable wordt ondersteund. Goed werk!



Enorm bedankt !
Deze info trekt me over de streep.
Nu erachter zien te komen wie hem op voorraad heeft in ZH smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murphy


2-Mijn inverto is via RGB ( scart ) aangesloten aan een Samsung 6000 serie TV. Geluid heb ik via optische kabel ( Toslink) aangesloten op een Denon AV versterker. Deze opstelling geeft vaak ( niet altijd ) een lipsync probleem ( beeld later dan geluid ) De VU+DUO wil ik uiteraard aansluiten via hdmi aan de TV, en via optisch Toslink aan de AV-versterker. Kan ik er van uitgaan, door de hdmi-aansluiting geen lipsync problemen meer te hebben ?

Hoop dat jullie mij hiermee willen en kunnen helpen.

Hartelijke groet,





Dit is een veel voorkomend probleem.
Je moet de audio via de tv laten lopen, dit is omdat de tv het beeld en geluid synchroniseerd.
Ik heb dit prbleem bij meerdere mensen opgelost door e audio dus via de tv te sturen en dan de tv audio uit(optisch in mijn geval) naar de versterker. Dan is het geluid al netjes gesyncht en heb je geen probleem meer.
Tenminste zo was bij mij het geval, en bij mijn vader ook.


M.V.G.

French

Rebox 8000hd,

maximum E85 Dish,

3X alp, 13E-28,2E-23,5E

1Xtwin alp, 19,2E

venton diwo-418e 4/1,

LG-50ps8000 plasma,

LG-HB954PB HT-set!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier nog een paar starters vragen

daar deze reciever een DM800 met HDD en een Kaon met HDD moet gaan vervangen.

vooral na een teleurstellende mail welke pas na 30 dagen beantwoord werd door DMM.

Citaat:
Die Installation von HD tunern in der DM7025+ ist nicht möglich.

Zu Neuentwicklungen können wir leider noch keine Angaben machen

Deze komt in de huiskamer waar voornamelijk het vrouwtje en de kids het voor het zeggen hebben.

 

1) Heeft deze reciever de mogelijkheid van Picture in Picture

(kijken naar een opname, w88 op een live uitzending)

 

2) Heeft deze box problemen met warmte

 

3) Kunnen de opnames goed extern benaderd worden (zoals bij de DM 800)door een windows pc

 

4) mounten met een DM 800, is dat mogelijk

 

5) Werkt de fritzbox plugin

 

6) wvttk

 

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: French
Origineel bericht van: Murphy


2-Mijn inverto is via RGB ( scart ) aangesloten aan een Samsung 6000 serie TV. Geluid heb ik via optische kabel ( Toslink) aangesloten op een Denon AV versterker. Deze opstelling geeft vaak ( niet altijd ) een lipsync probleem ( beeld later dan geluid ) De VU+DUO wil ik uiteraard aansluiten via hdmi aan de TV, en via optisch Toslink aan de AV-versterker. Kan ik er van uitgaan, door de hdmi-aansluiting geen lipsync problemen meer te hebben?

Dit is een veel voorkomend probleem.
Je moet de audio via de tv laten lopen, dit is omdat de tv het beeld en geluid synchroniseerd.

Dat is niet altijd een oplossing. Het probleem komt voort uit het feit dat het beeldverwerkingsproces door een TV soms langer duurt dan het audioverwerkingsproces door de versterker.
In ieder geval heeft de VU een instelbare audiovertraging, waarmee je dit kunt oplossen. De aansluiting via SPDIF naar de versterken kan dus prima gebruikt worden.
Trouwens: geeft een TV die zelf geen Dolby ondersteunt via HDMI wel Dolby door?

Origineel bericht van: guykers

1) Heeft deze reciever de mogelijkheid van Picture in Picture
(kijken naar een opname, w88 op een live uitzending)
2) Heeft deze box problemen met warmte
3) Kunnen de opnames goed extern benaderd worden (zoals bij de DM 800)door een windows pc
4) mounten met een DM 800, is dat mogelijk
5) Werkt de fritzbox plugin
6) wvttk


1- Nee (hardware beperking)
2- Nee, de box blijft, ook bij intensief gebruik, helemaal koel (staat al een paar maal op dit forum wink
Wel is het zo dat de fan niet temperatuur gestuurd is, altijd draait en goed hoorbaar is.
3- Ja, zowel via de Windows verkenner als via FTP. Ook streamen van live TV en opnames gaat probleemloos.
4- Weet ik niet uit eigen ervaring maar als ik andere gebruikers mag napraten: ja.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit is een veel voorkomend probleem.

Je moet de audio via de tv laten lopen, dit is omdat de tv het beeld en geluid synchroniseerd.

Ik heb dit prbleem bij meerdere mensen opgelost door e audio dus via de tv te sturen en dan de tv audio uit(optisch in mijn geval) naar de versterker. Dan is het geluid al netjes gesyncht en heb je geen probleem meer.

Tenminste zo was bij mij het geval, en bij mijn vader ook.

 

 

M.V.G.

 

French

 

Enorm bedankt voor deze geweldige tip !

Ik ga er meteen mee aan de slag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...