Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Ferr
mooi smile

toch maar eens kijken waar ik zo´n ding vandaan kan halen voor een leuke prijs smile


Er stond onlangs 1 op marktplaats heb ik gehoord... :D :D :D

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roelofsee


De redenen:
- de afstandsbediening is een drama als je afkomstig bent van een dreambox afstandsbediening.
Het zal ongetwijfeld een kwestie van gewenning zijn maar ik het vind het ontwerp c.q. layout van de knoppen niet logisch en niet lekker werken. Dit is een groot minpunt. Ik heb nog een Harmony 525 afstandsbediening proberen in te stellen maar dat vond ik ook niet lekker werken. Niet zo lekker als mijn vertrouwde vriend.. van de dreambox.


Dat is zonde , ab kun jue werkend maken voor de VU+ Duo.


Origineel bericht van: roelofsee


- ik had diverse problemen bij het opnemen van een HD zender en vervolgens kijken naar een andere zender. Ik kreeg dan geen beeld. Ik heb goede kijk op de software en mijn instellingen waren absoluut gelijk aan de dreambox 7025 maar toch geen beeld.


Ik heb hier totaal geen problemen mee , opnemen en kijken gaan prima ook op de HD zenders.

Origineel bericht van: roelofsee


- de stabiliteit van de Pli Image laat nog te wensen over. Op zich ook logisch want het is een hobbydoos natuurlijk en dat kost even wat tijd. Maar ik denk dat er nog behoorlijk wat zaken verbeterd kunnen worden wil het zo stabiel lopen als mijn dreambox Pli image.



De image die Pli verstrekt is zeker zo stabiel als de Pli die in jou DM7025+ zit , ik, heb nog geen crash gehad , sinds ik de VU+ heb ( 3 weken ).

Origineel bericht van: roelofsee


- Voor mij persoonlijk is HD beeld niet zo'n enorme verbetering. Ik heb een HD Ready plasma televisie met resolutie 1024 * 768 en ik vind het beeld van SD op een dreambox al zo goed dat ik zelf weinig verschil, voordeel zie voor deze HD receiver.
Ik heb dat verkeerd ingeschat. Ik dacht echt dat het mooier zou zijn. Plus dat er niet zo heel veel HD zenders nog zijn.



Ik heb zelf ook de DM7025+ , dus ik kan er een oordeel over geven.
Het beeld van de VU+ duo op de SD zenders ,vind ik toch veel beter dan de DM7025+.
En als jij het verschil niet goed kunt zien van de HD zenders , moet er toch iets heeeeeel erg mis zijn met jou plasma ( heb zelf een plasma 42" Pana HD Ready ) want dat verschil kun je echt niet missen hoor ,

Origineel bericht van: roelofsee


Verder is het prima apparaat maar het kwalitatief (hardwarematig en softwarematig) absoluut niet te vergelijken met een dreambox.

Sterkte!


Ook op dit punt sla je de plank finaal mis , het is zeer zeker anders om.
Jou DM7025+ is hardwarematig en software matig onder geschikt aan de VU+ duo , gezien de processor en het ram geheugen.Zelfs de DM800 presteerd nog minder dan de VU+ duo ( volgens sommige DM800 bezitters).

Sterkte !!!!

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Roelofsee,

 

Ik ben dan wel benieuwt met welke beeld instellingen en

met wat voor een kabel je de VU+ en DM7025 op je tv hebt

aangesloten gehad.

 

ik heb tijdelijk ook een DM7025 maar ik vind de beeld kwalie,

echt geen topper,

Maar ja zit ook een scart kabeltje aan naar tv

en ik denk dat dit ook wel het beste is wat je kan krijgen met

een scart kabeltje.

 

ik zelf vind de VU+ op HDMI echt een stuk strakker, maar

de meeste uitzendingen blijfen SD en ja......... pixels

die er niet zijn die kan je ook niet.....

 

heb mijn VU+ nog niet op scart gehad, maar ja ik heb hem dan ook gekocht voor de HDMI, uit gang.

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een leuk voordeeltje van de Vu+ AB:

 

Mijn ontvanger staat niet bij de plasma, met de Dreambox AB moest ik altijd op de ontvanger richten.

Het Vu exemplaar is veel krachtiger, kan ik zo ongeveer alle kanten oprichten en werkt (probeer maar eens).

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
Wel raar dat het "OK" knopje ook op mijn mediacenter reageert. Als ik een film op de mediacenter aan het kijken ben, en ik druk "OK" dan verandert mijn audio language van de film smile

Dat is wel heel vervelend, en ook ongebruikelijk. Meestal hebben andere apparaten echt een heel andere IR-taal, waarin alle commando's anders zijn.
Ik zou niet weten hoe je dat kunt oplossen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roelofsee
Helaas ben ik 1 van de weinigen die niet zo'n positieve ervaringen met de Vu+ duo heeft.
Ik was ook onder de indruk van de meningen op dit forum maar in de praktijk valt het voor mij erg tegen.
Ik heb inmiddels via marktplaats de Vu+ Duo weer van de hand gedaan.


@roelofsee,

Als je zo onder de indruk was van de meningen op dit forum
waarom heb je dan voor de problemen die je tegenkwam geen enkele keer
hier op dit forum gevraagd of er iemand was die je hierbij zou kunnen helpen?

Op marktplaats ben ik de afgelopen tijd geen tweedehands VU+ DUO tegengekomen,
wellicht heb ik dan toch wat liggen slapen?!
Zelf zou ik dan toch die VU+ DUO via dit of een ander board/forum verkocht hebben.
Je had dan allicht dezelfde goede prijs als op marktplaats gekregen
maar de advertentiekosten (die je daar hebt bij een artikel boven 200 Euro) had je niet gehad.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de VU+ DUO uitgepakt en aangesloten op mijn bestaande schotel. De multytenne volgt binnenkort.

 

De werking lijkt goed en de beeldkwaliteit is beter dan mijn oude KAON. EPG werkt erg goed. Ik ben gelijk plugins gaan downloaden. Leuk werk. Twee keer een ogenschijnlijke vastloper gehad. Maar dat gaf eigenlijk geen problemen verder. Een feedback van de VU dat de download gereed is zou handig zijn. Daarnaast bleken bij de installatie van een aantal plugins (maar ook bij sommige wijzigingen in de instellingen) een herstart nodig die niet door de VU/PLi werden aangekondigd.

 

De indeling van de afstandsbediening is onlogisch. Ik zal in ieder geval een hele lenige duim ontwikkelen... De kwaliteit van de afstandsbediening blijft achter op de kwaliteit van de ontvanger. Bovendien is mijn AB wit, en dat is erg knullig en lijkt mij een vorm van slecht inkoopbeleid bij de fabrikant, want die AB past er gewoon niet bij. Maar, is overkomelijk.

 

Ik heb de video- instellingen voor 4:3 en 16:9 zodanig aangepast dat er geen vervorming optreedt op mijn tv. Ik prefereer zwarte randen op de tv boven vervorming.

 

Teletext met caching aan werkte voor geen meter. En dat komt overeen met berichten op dit forum.

 

Ik heb ook nog even gespeeld met het installeren van skins, maar de ergonomische en visuele kwaliteit van de plugins (ik ben vormgever) schoot vaak te kort. Ik heb wel een goede hd skin gevonden. Een HD skin is eigenlijk wel een must als je een grote tv hebt en er meer info getoond mag worden in de menu's

 

De ontdekkingstocht heeft tot nu toe een aantal onduidelijkheden tegengekomen:

 

1

De verkoper heeft PLi erop gezet en zenderlijsten. Hoe de interface van een standaard VU+ eruit ziet weet ik dus niet. Ik lees hier veel over een webinterface die ingebakken is in de PLi. Is dit een webinterface die je te zien krijgt over het netwerk vanaf een pc, of is het een webinterface onscreen rechtstreeks van de VU? Is het een optie of staat ie bij mij al aan (ik realiseer dat ik nu meer als een noob overkom dan mij lief is...)

 

2

Ik heb ook nog niet kunnen uitvinden hoe je de favorietenlijst kunt bewerken, of zelf een nieuwe kunt aanmaken. In de handleiding lijkt dit niet aan de orde te komen. Op een forum van PLi werd verwezen naar een plugin, Dreamset Settings Editor. Is dit de route naar succes? Aan het fenomeen boeketten moet ik ook erg wennen...

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: illbeback2
Ik lees hier veel over een webinterface die ingebakken is in de PLi. Is dit een webinterface die je te zien krijgt over het netwerk vanaf een pc, of is het een webinterface onscreen rechtstreeks van de VU? Is het een optie of staat ie bij mij al aan

Type op je PC eens het IP-adres van je VU in whistle

Origineel bericht van: illbeback2
Ik heb ook nog niet kunnen uitvinden hoe je de favorietenlijst kunt bewerken, of zelf een nieuwe kunt aanmaken.

Druk als je in de zenderlijst staat eens op "Menu": dan gaat er niet alleen een menu, maar zelfs een hele wereld voor je open.

Kijk ook eens op de PLI-site : daar vind je o.a. een handig overzicht van beschikbare applicaties.

En als je voor "Boeket" gewoon : Favorietenlijst" leest, is het een stuk duidelijker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bulldog_bob
Origineel bericht van: roelofsee


De redenen:
- de afstandsbediening is een drama als je afkomstig bent van een dreambox afstandsbediening.
Het zal ongetwijfeld een kwestie van gewenning zijn maar ik het vind het ontwerp c.q. layout van de knoppen niet logisch en niet lekker werken. Dit is een groot minpunt. Ik heb nog een Harmony 525 afstandsbediening proberen in te stellen maar dat vond ik ook niet lekker werken. Niet zo lekker als mijn vertrouwde vriend.. van de dreambox.


Dat is zonde , ab kun jue werkend maken voor de VU+ Duo.


Origineel bericht van: roelofsee


- ik had diverse problemen bij het opnemen van een HD zender en vervolgens kijken naar een andere zender. Ik kreeg dan geen beeld. Ik heb goede kijk op de software en mijn instellingen waren absoluut gelijk aan de dreambox 7025 maar toch geen beeld.


Ik heb hier totaal geen problemen mee , opnemen en kijken gaan prima ook op de HD zenders.

Origineel bericht van: roelofsee


- de stabiliteit van de Pli Image laat nog te wensen over. Op zich ook logisch want het is een hobbydoos natuurlijk en dat kost even wat tijd. Maar ik denk dat er nog behoorlijk wat zaken verbeterd kunnen worden wil het zo stabiel lopen als mijn dreambox Pli image.



De image die Pli verstrekt is zeker zo stabiel als de Pli die in jou DM7025+ zit , ik, heb nog geen crash gehad , sinds ik de VU+ heb ( 3 weken ).

Origineel bericht van: roelofsee


- Voor mij persoonlijk is HD beeld niet zo'n enorme verbetering. Ik heb een HD Ready plasma televisie met resolutie 1024 * 768 en ik vind het beeld van SD op een dreambox al zo goed dat ik zelf weinig verschil, voordeel zie voor deze HD receiver.
Ik heb dat verkeerd ingeschat. Ik dacht echt dat het mooier zou zijn. Plus dat er niet zo heel veel HD zenders nog zijn.



Ik heb zelf ook de DM7025+ , dus ik kan er een oordeel over geven.
Het beeld van de VU+ duo op de SD zenders ,vind ik toch veel beter dan de DM7025+.
En als jij het verschil niet goed kunt zien van de HD zenders , moet er toch iets heeeeeel erg mis zijn met jou plasma ( heb zelf een plasma 42" Pana HD Ready ) want dat verschil kun je echt niet missen hoor ,

Origineel bericht van: roelofsee


Verder is het prima apparaat maar het kwalitatief (hardwarematig en softwarematig) absoluut niet te vergelijken met een dreambox.

Sterkte!


Ook op dit punt sla je de plank finaal mis , het is zeer zeker anders om.
Jou DM7025+ is hardwarematig en software matig onder geschikt aan de VU+ duo , gezien de processor en het ram geheugen.Zelfs de DM800 presteerd nog minder dan de VU+ duo ( volgens sommige DM800 bezitters).

Sterkte !!!!




Ik vind het jammer dat er zo fel gereageerd wordt op een mening. Ik probeer mijn ervaringen weer te geven, misschien mis ik wat technische onderbouwing op punten. Maar een mening moet je altijd positief belonen op een forum, anders post niemand meer, is mijn idee.
Het lijkt op dit forum net alsof mensen er persoonlijk belang bij hebben dat dit product goed overkomt. Ik ben ook best enthousiast over mogelijkhden van de VU+ (voor een mooie prijs) maar ik vind persoolijk als je van een dreambox afkomt dat er toch best wat aan te merken is. Maar nogmaals, dat is puur persoonlijk. IK heb een Panansonic 42PV60 televisie, HD ready, en ik kijk met een kwalitatieve scart kabel naar SD. Ik vind het SD beeld mooier dan bij de Vu+. Maar misschien was er bij mij wat kapot in de VU+. En ik vind persoonlijk het HD beeld niet zo'n grote vooruitgang op mijn HD Ready televisie met 1024 * 768 resolutie. Ik vond mij dreambox 7025 al schitterend beeld geven. Maar misschien ben ik niet zo veeleisend..
En daarnaast vind ik een de Dreambox afstandsbediening ergonomisch fantatisch werken. Maar misschien is dat een kwestie van gewenning.

Ik wil iedereen veel plezier wensen met de VU+ duo. Die van mij is inmiddels verkocht!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: roelofsee




Ik vind het jammer dat er zo fel gereageerd wordt op een mening. Ik probeer mijn ervaringen weer te geven, misschien mis ik wat technische onderbouwing op punten. Maar een mening moet je altijd positief belonen op een forum, anders post niemand meer, is mijn idee.
Het lijkt op dit forum net alsof mensen er persoonlijk belang bij hebben dat dit product goed overkomt. Ik ben ook best enthousiast over mogelijkhden van de VU+ (voor een mooie prijs) maar ik vind persoolijk als je van een dreambox afkomt dat er toch best wat aan te merken is. Maar nogmaals, dat is puur persoonlijk. IK heb een Panansonic 42PV60 televisie, HD ready, en ik kijk met een kwalitatieve scart kabel naar SD. Ik vind het SD beeld mooier dan bij de Vu+. Maar misschien was er bij mij wat kapot in de VU+. En ik vind persoonlijk het HD beeld niet zo'n grote vooruitgang op mijn HD Ready televisie met 1024 * 768 resolutie. Ik vond mij dreambox 7025 al schitterend beeld geven. Maar misschien ben ik niet zo veeleisend..
En daarnaast vind ik een de Dreambox afstandsbediening ergonomisch fantatisch werken. Maar misschien is dat een kwestie van gewenning.



Dat je hebt gekeken via een "kwaliteits" scart kabel en geen mooi beeld krijgt!!Kan ik inderdaad ook bevestigen.Via de scart is er op dit moment nog geen mooi plaatje te verwachten van de VU+ even op CVBS zetten in plaats van RGB helpt wel iets maar dan is het menu weer een beetje "trillerig" het beeld op zich niet.

Alleen die "kwaliteits" scart als die korter is dan 5mtr.(ik heb hier een lage marge aangehouden) zal op geen enkele ontvanger beter beeld gaan geven!!!Als je denkt van wel??Dan lees de diverse testen maar eens...Het betere beeld zit dan echt "tussen je oren".Er is geen beter product te verkopen met een MEGA marge als b.v Monster kabels met Gold Plated stekkers aan de consument.

Ik zelf kom van een DM7025s af en mijn VU+ geeft toch echt wel een beter plaatje af via de bekende aansluitingen!!Behalve dan de Scart.Dat je niet zoveel eisend bent??Ik denk het wel??Je bent gewoon vast geroest denk ik...??

Dat je inderdaad de 1e paar dagen steeds de verkeerde toets indrukt kan ik ook bevestigen..Alleen dit is een gewenning.Dus als DM b.v hun nieuwe ontvangers uitrust met andere AB's koop je hem ook niet meer??En ben je nooit in het bezit geweest van een Dreambox dan weet je al helemaal niet wat het verschil is.

En als je geen verbetering ziet op je Panasonic Scherm tussen een SD en een HD kanaal dan is er toch echt wel iets mis met een instelling of uitgang van je Scherm.Zelfs via een scartkabel zie ik verbetering in beeld als ik naar een HD kanaal zap.(Momenteel kijk ik op wat oudere LG HD Ready scherm)

Al met al op dit moment gewoon een ontvanger die ik zeer zeker kan aanbevelen ook naar de "gewone" consument.


Gr.Merkedesch



Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roelofsee

Ik vind het jammer dat er zo fel gereageerd wordt op een mening. Ik probeer mijn ervaringen weer te geven, misschien mis ik wat technische onderbouwing op punten. Maar een mening moet je altijd positief belonen op een forum, anders post niemand meer, is mijn idee.


Dat krijg je door dit soort ongefundeerde uitspraken die je bovendien niet als mening maar feit presenteerd:

"Verder is het prima apparaat maar het kwalitatief (hardwarematig en softwarematig) absoluut niet te vergelijken met een dreambox"

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...