Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
.....- Het is al vaker gezegd, maar ik vind het erg jammer dat de fan nog steeds draait als ik hem op standby zet. Je hoort hem heel zachtjes, maar ik vind het geen prettig idee dat dit ding nog draait als ik op bed lig. Dus 's avonds zet ik hem op deep standby......

Ik vind dit een heel groot nadeel. Vooral omdat de fan behoorlijk wat geluid maakt: het is gewoon hinderlijk. En deep-sleep is geen oplossing, omdat er dan geen opnames worden gemaakt (wat gelijk het tweede grote nadeel is van deze ontvanger).

Als de fabrikant niet met een oplossing komt (en dat is onwaarschijnlijk, omdat er geen temperatuursensor aan boord is), ga ik toch maar eens op zoek naar een doe-het=zelf oplossing (en die zijn er: een heel klein printje met sensor en regeling, is op de fan te installeren, dus in de luchtstroom).
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Triax-88
De 8000 heeft 2 vrije tuner sloten, de Vu niet
De 8000 heeft een OLED, de Vu een eenregelige VFD
De processor van de Vu is sneller
De 8000 kan een DVD brander inbouwen, Vu heeft een externe eSata
De Vu wordt niet warm (heeft ingebouwde ventilator)


en de vu heeft een echte hdmi aansluiting de dm8000 dvi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
en moet je daar blij mee zijn ?

Ben je net wakker geworden na een 20 jaar lange winterslaap?
Jij gebruikt nog videobanden zeker?
Effe serieus: HDMI is een digitale multimedia aansluiting voor beeld en klank en ook data.
DVI is een digitale PC scherm aansluiting ter vervanging van VGA.
Kwalitatief is het beeld gelijk maar geen klank en data.
Lees maar eens reklames van TV's die met LED's werken, kom je zo bij anynet en andere.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaan we weer. Ik zal het nog een keer uitleggen. De 80e keer inmiddels op dit board:

De DM8000 en ook de DM800 hebben gewoon het volledige HDMI signaal, alleen is de connector uit licentiegronden een licentievrije DVI connector, waarop een bijgeleverde standaard DVI naar HDMI kabel wordt aangesloten. Dan heb je dus digitaal beeld en geluid in HDMI standaard.

Er is dus geen enkel verschil in het signaal.

Het enige verschil is dat de koreanen die allemaal onder één vlag honderden verschillende receivers bouwen de licentie omzeilen door er één af te betalen voor 100+ receivers. Er worden niet voor niets ieder jaar honderden "koreanen" opgeladen op de diverse beurzen omdat ze geen licenties betalen, maar de technieken wel gebruiken.

Dream Multimedia omzeilt die licentie simpelweg door er een licentievrije DVI connector op te zetten. Nog niet eens vanuit kosten oogpunt maar uit principe omdat diverse organisaties en bedrijven het Dream Multimedia al jaren moelijk maken om aan componenten en licenties te komen.

Dream Multimedia heeft dus gewoon gezegd "fuck it" we can do without!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, daar gaan we weer.

 

Je typt nu dingen die niet waar zijn.

DVI en HDMI zijn exact gelijk vwb de videosignalen.

Wat de meeste mensen nog steeds niet in de gaten hebben is dat DVI verschillende aansluitmogelijkheden heeft.

 

De DVI aansluiting op een DM 8000 heeft en geeft geluid door.

Daarmee is hij technisch exact gelijk aan een HDMI aansluiting.

 

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus vanop je anynet toestel zie je hem ook in het netwerk verschijnen.

T'is alweer hetzelfde als wij iets over de DM durven zeggen.

Ik zal eens zeggen wat het probleem is van de DM.

Duitsers gebruiken Chineese componenten om de kosten te drukken, dat zal een Koreaan nooit doen. En het gaat hier niet over de DVI. Een Coreaan koopt bij een andere Coreaan en zo is er wel een controle over de kwaliteit.

Dit is net hetzelfde in mijn professioneel leven CCTV, dat zijn eigenlijk ook maar decoders, wel is waar can live beelden en niet sat of wat anders.

 

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Dream Multimedia heeft dus gewoon gezegd "fuck it" we can do without!

Ron


En zijn op het besluit terug gekomen en hebben op de 500HD ook een HDMI stekker zitten. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, waarschijnlijk omdat de licentie niet meer zo strak en duur is als 2 jaar geleden.

Bovendien hebben ze nogal wat kritiek van concurrentie gekregen die iedere mogelijkheid aangrepen door openbaar te verkondigen dat er geen HDMI op een dreambox zit, terwijl iedereen in het bezit van een HD dreambox weet dat dit niet klopt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron

Het enige verschil is dat de koreanen die allemaal onder één vlag honderden verschillende receivers bouwen de licentie omzeilen door er één af te betalen voor 100+ receivers. Er worden niet voor niets ieder jaar honderden "koreanen" opgeladen op de diverse beurzen omdat ze geen licenties betalen, maar de technieken wel gebruiken.
Dream Multimedia omzeilt die licentie simpelweg door er een licentievrije DVI connector op te zetten. Nog niet eens vanuit kosten oogpunt maar uit principe omdat diverse organisaties en bedrijven het Dream Multimedia al jaren moelijk maken om aan componenten en licenties te komen.
Dream Multimedia heeft dus gewoon gezegd "fuck it" we can do without!

Ron


Wel lekker kort door de bocht, alle "Koreanen" op een hoop gooien. Maar ja, jij hebt natuurlijk je "superieure" Dreambox!

Dream Multimedia zal inderdaad "Fuck it" hebben gedacht toen ze besloten de paar euro die ze op het weglaten van een fatsoenlijke HDMI aansluiting in eigen zak staken i.p.v. hun produkt voor een fatsoenlijke prijs aan hun klanten aan te bieden.....

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

off-topic

 

kunnen we gaarne terug gaan naar bevindingen van de VU+,

Wil mij namelijk inlezen,

zodat ik beslagen ten ijs kom, wanneer er weer eentje beschikbaar komt.

 

on- topic

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Origineel bericht van: metoo
en moet je daar blij mee zijn ?

Ben je net wakker geworden na een 20 jaar lange winterslaap?
Jij gebruikt nog videobanden zeker?
Effe serieus: HDMI is een digitale multimedia aansluiting voor beeld en klank en ook data.
DVI is een digitale PC scherm aansluiting ter vervanging van VGA.
Kwalitatief is het beeld gelijk maar geen klank en data.
Lees maar eens reklames van TV's die met LED's werken, kom je zo bij anynet en andere.


zelfs in winterslaap laat ik me nog niet alles wijsmaken door HDMI/DRM mafia/reklamejongens.
en dat kun je van de meesten die wakker zijn niet zeggen

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Jeroensky
........Tip: gebruik bedraad netwerk en geen wireless, bedraad is fullduplex en meer bandbreedte, wat nodig is als je met vlc op computer HD gaat streamen.

Dit verbaast me: andersom, dus de VU laten streamen nar de PC, gebruikt hier slechts een paar procent van mijn draadloze bandbreeedte van 54 Mbit/sec (ook bij HD-streamen). Waarom zou VLC op de box dan zoveel meer nodig hebben? Heb je gekeken hoeveel er daadwerkelijk wordt gebruikt?

Ik bedoel dus van Computer met vlc en heavy HD content, naar enigma2 tuner met vlc client.
Omdat je VLC alles kan laten stream wat VLC af kan spelen(de enigma2 plugin), dus ook content wat net effe meer bandbreedte vereist dan wifi aanbied. verder is wifi bandbreedte van veel omgevings factoren afhankelijk, of simpelgezecht, je buurt bepaald of je HD kan kijken of niet.(wifi kanaal bandbreedte wordt gedeelt, niet iedereen in je omgeving weet wifi device correct te configureren, en de hele buurt aan auto channel is ellende).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus HDMI op DM betekent dat de Chinesen dat nu standaard op hun moederborden zetten. :D

En neen de DVI is NIET in staat om anynet en dergelijke eventuele toekomstige zaken te doen.

En ja DVI is een Digital Video Interface niet bedoeld voor multimedia toepassingen, maar als je niet beter kunt... smirk

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...