Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

staat je audio/video op 60Mhz?

 

ze dit effen op 50Mhz en kijk dan effen.

 

hier niet die zender getest van jou, perfect zonder schokkerige dingen in het beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noud
Hoi,

voor interne sharing naar mijn TF5000 PVR gebruik
ik een linkey met addon.
de addon (lijkt op credit card) stop je in cam en de linkey haalt dmv cccam protocal het op uit de VU+
is ook nog eens sneller dan de CD kaart zelf in de cam :D

Dank je, ik ga er eens op googlen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu veel uren mee gestoeid. Maar mijn eerste indruk is niet zo goed als die van de rest.

 

- SD beeld is (stukken) slechter dan mijn dm7000-s. Ik zie op de CD zenders een hoop blokjes/pixels. Dit had ik ook met Digitenne. Ik heb een HD ready LCD tv van 4 jaar oud. Daar zal het wel aan liggen, maar ik mag op zijn minst verwachten dat het beeld net zo goed is of beter als een 5 jaar oude receiver.

 

- Bij het zappen naar verschillende sats krijg ik geen beeld meer (tune failed). Ik moet dan de box restarten (soms 2 keer) om weer signaal te krijgen. Met mijn dreambox nooit geen last gehad.

 

- De HD films (mkv/mpeg/720p/1080p) schokt heel erg. Je ziet het 3x per seconde schokken als je goed oplet. Natuurlijk is dit een sat ontvanger, maar dit is wel jammer.

 

- Omdat er geen DVD ingebouwd kan worden heb ik hier een DVD speler met e-sata. Deze ziet hij niet, en als deze box wordt gestart met DVD speler eraan, blijft deze zwart beeld houden.

 

- Misschien wat zeikerig, maar 's avonds hoor ik de "cooler". En ik vind het geen prettig idee dat dat ding blijft draaien in standby. Ik heb de DM altijd in standy gehad. Hier voel ik mij verplicht om hem in deep standby te zetten, maar dit wil ik niet.

 

Ik heb de laatste versie van PLi. Misschien noem ik nu dingen op wat allemaal gefixed kan worden met de toekomstige drivers/software updates. Maar dit is mijn eerste indruk.

 

Hier wel pluspunten :

 

- Reageert erg snel. Zappen gaat ook snel.

- HD zenders zijn goed en lopen zo goed als vloeiend.

- 2TB schijf wordt zonder moeite herkend en geformatteerd (dit duurde maar 5 minuten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dennis:

 

Het lijkt me dat er wat mis is:

1- Beeldkwaliteit is prima in orde, zowel SD als HD. Volkomen vergelijkbaar met andere HD-ontvangers (en zeker niet met blokjes)

2- Tijdens 8 dagen zeer intensief testen is "tune failed" hier nog geen enkele keer opgetreden

 

Alleen waardoor dit optreedt? Hardwaredefect? Gebeurt dit zowel bij gebruik van tuner A als bij tuner B?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de SDTV beeldkwaliteit kan alleen geoordeeld worden als je dezelfde box(en) op precies dezelfde TV aansluit.

Sommige TV's hebben nu eenmaal een vreselijk slechte scaler/deinterlacer waardoor een box die zelf ook een slechte (of gedeactiveerde) scaler/deinterlacer heeft, snel door de mand valt.

Met andere woorden, het kan per TV enorm verschillen.

Als de box een hele goede scaler/deinterlacer heeft zou het theoretisch niet uit mogen maken op welke (HDMI) TV je hem aansluit, alleen is dat in dit geval niet zo.

Ongeveer hetzelfde zal gelden voor de no-signal meldingen. Daar ligt het meestal aan de combinatie LNB/diseqc switch/receiver.

Dat zou allemaal compatible moeten zijn, alleen blijkt het dat in de praktijk nu eenmaal vaak niet zo te zijn.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met blokjes bedoel ik dat het een lage resolutie is, of te weinig bandbreedte. Alsof je een slechte dvd aan het bekijken bent. Signaal is prima in orde.

 

Ik weet ook zeker dat als ik een nieuwere LCD tv zou hebben, dat het beeld dan wel goed zou zijn. Maar blijkbaar heeft de db7000 iets ingebouwd waardoor ik beter beeld heb emt de db.

 

Ik heb geen zin (en geen geld) om een nieuwe tv te kopen omdat ik een andere ontvanger heb gekocht. Ik heb ******* gemaild met de vraag wat er mogelijk is kwa retourneren/omruilen voor iets anders. Ik zou eerst een dm800 kopen, maar waarschijnlijk zal ik daar op afknappen nu ik de snelheid van deze ben gewend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst 1 tuner aangesloten met 4 sats. Hier had ik het probleem al direct. Later heb ik de 2e coax aangesloten. Ik krijg nu dan af en toe ook tune failed als ik van astra2/3 weer naar astra1 ga. Maar 4sec later krijg ik dan wel iig beeld.

 

Ik kan mij dus voorstellen dat de diseqc switch op de eerste tuner raar aan het doen is. Maar dat gaat er dan zo moeilijk in als ik daar 5 jaar lang geen problemen mee heb gehad op de dreambox. Magoed, net zoals Ron hier zei, niet alles is compatible met elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...