Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoe je dat doet, maar een verbruik van +/- 1 W is met huis-tuin-en-keukenapparatuur niet (nauwkeurig) te meten (onnauwkeurigheid, minimum waarde, arbeidsfactor).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Invertist
Ja, dat klopt.
Maar ik had het dus over die autoresolutie.
Als de TV van TS problemen heeft met het ontvangen van bepaalde (upscaled) resoluties (i.c. van SD-uitzendingen), kan je daarmee instellen dat die in een andere resolutie (anders dan de waarschijnlijk als default ingestelde 1080i) aan de TV worden aangeboden.
Als hij een instelling vindt waarmee de TV wel goed uit de voeten kan, is hij daarmee gered.


Autoresolutie is echt wat anders..

Meneer wil gewoon graag zelf het beeld wat donkerder of lichter maken..Of wat scherper of minder scherp.

Vroeger kon je ook de kleuren en het contrast zelf instellen op de oude televisie's.



Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch


Vroeger kon je ook de kleuren en het contrast zelf instellen op de oude televisie's.



Nu ook nog hoor..

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Ik weet niet hoe je dat doet, maar een verbruik van +/- 1 W is met huis-tuin-en-keukenapparatuur niet (nauwkeurig) te meten (onnauwkeurigheid, minimum waarde, arbeidsfactor).


Klopt, Het stroomverbruik is te gering < 0,02 A, maar geeft voor mijzelf een indicatie dat het verbruik laag is.

VU+ Duo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spike_b
Origineel bericht van: Invertist
Ik weet niet hoe je dat doet, maar een verbruik van +/- 1 W is met huis-tuin-en-keukenapparatuur niet (nauwkeurig) te meten (onnauwkeurigheid, minimum waarde, arbeidsfactor).


Klopt, Het stroomverbruik is te gering < 0,02 A, maar geeft voor mijzelf een indicatie dat het verbruik laag is.

Ik ben wel heel geïnteresseerd in het (gemiddelde) stand-by verbruik. En het maakt natuurlijk weer verschil of er wel/geen opnames lopen, 0/1/2 LNB's aangestuurd worden, maar een idee moet er toch wel te krijgen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Zo en nu weer iets compleet anders, hier wat vragen van een nu Inverto bezitter, die de VU+DUO wel interessant vindt klinken

 

- Kan deze machine overweg met mijn Aston Dual 1.07, versie 2.18 of heb ik deze helemaal niet meer nodig en kan ik gebruik maken van een geëmuleerde CAM?

 

- Is een permanente internet verbinding wenselijk/noodzakelijk voor een prettige werking van de VU+DUO?

 

- Zijn de afstandsbedieningcodes al bekend in de database van Logitech zodat ik deze zonder al te veel kunst en vliegwerk kan implementeren in mijn Harmony (555)?

 

- Wat zijn een beetje de richtprijzen incl. een redelijke schijf? (Hoe groot moet de schijf zijn ongeveer, 1TB of 1.5 TB?, ik heb geen flauw idee wat de bestandsomvang is van een HD opname b.v.)

 

- De te downloaden EPG gegevens kunnen die rechtstreeks op de VU+ gedownload worden of moet dit door tussenkomst van een PC?

 

- Kan ik mijn vrouw het aandoen om deze machine de Inverto IDL 7000 te laten vervangen, m.a.w. is die een beetje gemakkelijk te bedienen en te leren t.o.v. een Inverto.

 

 

En wat zijn nou de echte minpuntjes die meestal voor het gemak even vergeten worden te vermelden? smile

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

- de Aston Dual 1.07, versie 2.18 word op dit moment

nog niet herkent in CI slot, maar heb je ook niet meer nodig.

Software emu's doen de truk bv cccam.

 

-internet is wenselijk/noodzakelijk, voor bv epg software youtube enz.

 

-ik wacht ook nog op de logitech site

 

-420 zonder hd 100 voor 1.5 hd

 

- met indernet kan je veel extra epg krijgen, zonder

zelf iets te hoven doen, anders moet je epg van de sat trekken

 

- mijn vriendin programmert de timers al via de laptop dus wink

 

-de software is nog niet volgroeit, ik vind zelf dat hij het

prima doet, maar dagelijks word hij beter, of hij ooit perfect

word??? maar ja dat is mijn topfield ook nooit geworden,

en daar ben/was ik ook heel teveren mee.

 

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dank je. Ik had inmiddels ook al het e.e.a. gelezen dus zag dat een aantal van mijn vragen nogal dom over kwamen en dat het merendeel van de antwoorden gewoon te vinden is.

 

V.w.b. het programmeren via een laptop etc zal dat hier niet gebeuren, a. heb ik geen laptop en b. zie ik mijn vrouw dat niet zo 1,2,3 doen via de PC.

 

Ik neem aan dat de opnames ook gewoon heel makkelijk via de EPG op de VU+ te plannen zijn?

 

Zie zelf niet zo het nut van youtube filmpjes op de TV, dit kan ook via mijn blu-ray speler maar in mijn ogen wil geen weldenkend mens deze slechte kwaliteit filmpjes op bv een 40 inch scherm bekijken.

 

Zolang deze VU+ maar geen zwarte schermen en vastlopers vertoont zoals de Inverto en de verdere kwaliteit gewoon goed is zou ik een blij mens zijn.

 

Ga de VU+ DUO toch ernstig in overweging nemen, alleen de prijs staat mij nog iets tegen (niet dat ie heel duur is maar het is toch € 500 extra om gewoon TV te kunnen kijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Origineel bericht van: Invertist

Ja toch wel: hoe moet ik nu aan een passende nickname komen?

PS: We zijn wel een klein beetje off-topic geraakt.


Nee toch? Het ging toch over de eerste indruk?

En je kunt je nickname laten veranderen hier hoor, InDuoVUalist? :D


Goed idee !
Mag ik deze variant voorstellen :

Individualist

smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie

Zolang deze VU+ maar geen zwarte schermen en vastlopers vertoont zoals de Inverto en de verdere kwaliteit gewoon goed is zou ik een blij mens zijn.

Ga de VU+ DUO toch ernstig in overweging nemen, alleen de prijs staat mij nog iets tegen (niet dat ie heel duur is maar het is toch € 500 extra om gewoon TV te kunnen kijken)


Geen zwarte schermen of vastlopers, maak je geen zorgen.
Opnames simpel in te stellen met ab in EPG.
VU kost 420 euro

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie

V.w.b. het programmeren via een laptop etc zal dat hier niet gebeuren, a. heb ik geen laptop en b. zie ik mijn vrouw dat niet zo 1,2,3 doen via de PC.

Ik neem aan dat de opnames ook gewoon heel makkelijk via de EPG op de VU+ te plannen zijn?

Je moest eens weten hoe simpel dat is: zowel op de TV als op de PC lees je de EPG, je klikt op wat je wilt opnemen, en het is gepiept. En met een EPG van (instelbaar) een dag of zeven op alle zenders, inclusief uitgebreide beschrijving, is het niet moeilijk iets te vinden.

Origineel bericht van: Pedro Newbie

Zolang deze VU+ maar geen zwarte schermen en vastlopers vertoont zoals de Inverto en de verdere kwaliteit gewoon goed is zou ik een blij mens zijn.

Nog niet één keer gehad. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie

V.w.b. het programmeren via een laptop etc zal dat hier niet gebeuren, a. heb ik geen laptop en b. zie ik mijn vrouw dat niet zo 1,2,3 doen via de PC.


Als ze kan googlen kan ze ook via de pc programeren :D

Origineel bericht van: Pedro Newbie

Ik neem aan dat de opnames ook gewoon heel makkelijk via de EPG op de VU+ te plannen zijn?


Gaat prima, alleen is letters typen voor de zoeken functie met een AB......
maar bv serie's opnemen met de auto timer gaat echt simpel en goed,
en als ze eens een uurtje schuifen met een serie vang je die ook laugh

Origineel bericht van: Pedro Newbie

Zie zelf niet zo het nut van youtube filmpjes op de TV, dit kan ook via mijn blu-ray speler maar in mijn ogen wil geen weldenkend mens deze slechte kwaliteit filmpjes op bv een 40 inch scherm bekijken.


nou de HD youtube zijn best grappig op een 40" scherm, gisten getest,
alleen wat bandbreedte problemen bij sommige :-(

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites

weldra ook een VU+ duo in huis

eens kijken of ik heel gelukkig wordt (prijs<>kwaliteit)

 

wat me altijd erg gestoord heeft aan enigma2 is het overmatige geklik per remote (RSI) <> alsook 7 jaar enigma1 klikken afleren

 

maar wat is 't belangrijkste

zappen met softcam

opnemen op NAS

beeld+geluid

 

ik zal er tzt ook verslag van doen.

ciao

 

Headhunter

Front242

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

het zal je zeker niet tegenvallen.

nu na een week of 2 is het toestel door mijn vrouw als "goed" ervaren wink

 

kheb het al anders meegemaakt.

 

Wel hier en daar nog kleine dingen, maar wat jij schrijft werkt nu al perfect.

 

succes en laat maar weten :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...