Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Invertist

Uiteraard ieder zijn meug, maar als je een Harmony niet prettig vindt/niet prettig kunt instellen, dan weet ik het niet meer. Één van de grote voordelen van zo'n AB is dat je niet meer tegen losse apparaten praat: je bedient functionaliteiten, en de Harmony xoekt wel uit tegen welk apparaat hij moet praten. Los van ergonomie: tegen zo'n functionaliteit kan geen enkele apparaat-AB op.
Overigens: er is een prima Nederlands Harmony forum, waar je zo wordt geholpen hem wel prettiger te vinden dan welke apparaatgebonden AB dan ook.


Op advies van Invertist een Harmony 555 aangeschaft, wat een verademing!
In 1 dag zijn al m'n bestaande afstandbedieningen door de superieure Harmony overbodig geworden.
Ook ik bedien geen apparaten meer maar functionaliteit, bedankt Invertist smile

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

een media player is ..... en media player wink

een sat ontvanger is .....en sat ontvanger.

 

de popcorn (eigenlijk hoort dit hier niet thuis, maar dan heel kort ) is een bakje dat alles afspeelt op je tv in HD met surround.

uiteraard moet je dit bakje voeden met films, foto's, mp3...

zie het als een alles speler. Want mkv, divx, xvid,iso, vob,.... en nog veel meer speelt dit ding vlekkeloos af.

 

Velen willen nog altijd dat hun sat ontvanger dat ook kan, wel de dag dat er een bak dit kan zal nog lang duren.

 

en on topic.

je hebt geluk dat je nog een VU+ vond.

de levering word voorzien volgende week.

dan zijn ze weer beschikbaar, maar voor reservatie zal wel belangrijk zijn, anders kan het zijn dat ze weer binnen de 2 weken op zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: toro
Citaat:
Velen willen nog altijd dat hun sat ontvanger dat ook kan, wel de dag dat er een bak dit kan zal nog lang duren


Ik geloof hier nog steeds in, het moet technisch mogelijk zijn.

Maar of de diverse ontwikkelaars al hun effort gaan stoppen in het finetunen van secundaire functies?
Link naar reactie
Delen op andere sites

het moet lukken zelfs, maar dan zouden ze al bijna een sat ontvanger moeten nemen en daarin een popcorn bouwen.

prijs?????

want ofwel is de chip goed voor tv kijken of voor zware hd beelden in allerlei extenties te spelen.

dan krijg je een box van 1000 euro?...ooohh, die bestaat al van 1000 euro, maar....shit, tes ook een twin tuner zonder popcorn mogelijkheden wink:Dwhistle

 

dus ja, wie maakt hem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag wil ik mijn tweede eerste indruk posten omdat de eerste niet helemaal terecht was vanwege mijn tv.

 

Het is een geweldige ontvanger. Ik beweerde eerst dat het SD beeld (veel) slechter was dan de dreambox (7000s). Ik heb vanmiddag de dreambox nog 1x aangesloten, maar het beeld was beduidend minder dan de VU+. Het lag aan de tv.

 

Hier nog de pluspunten naar mijn idee :

 

- HD beeld loopt super vloeiend. Geen enkele schok/haperingen te zien. Dit is echt heel fijn als je een perfectionist bent.

- Het zappen van HD naar HD gaat ook snel en goed. Ook zappen door de SD kanalen gaat erg goed en snel.

 

Hier nog de minpunten naar mijn idee :

 

- Het is al vaker gezegd, maar ik vind het erg jammer dat de fan nog steeds draait als ik hem op standby zet. Je hoort hem heel zachtjes, maar ik vind het geen prettig idee dat dit ding nog draait als ik op bed lig. Dus 's avonds zet ik hem op deep standby.

 

- Het is weliswaar geen mediacenter, maar x264/mkv/mpeg/720p/1080p films (blu ray rips etc) speelt hij schokkend af. Sommige mensen zien het niet, maar hij schokt zo'n 3keer per seconde. Hier heeft de importeur al een melding van gemaakt. Overigens speelt hij m2ts (bluray) wel keurig vloeiend af.

 

Ik heb de Vu+ aangesloten via component. Resolutie 1080i 50hz. Naar mijn idee net zo goed beeld als hdmi. Dit heb ik overigens gedaan omdat mijn lcd tv maar 1 hdmi ingang heeft. Deze gebruik ik voor mijn mediacenter.

 

De rest is wel behandeld in dit topic.

Als je op zoekt bent naar een twin S2 ontvanger, dan kan ik je deze zeker aanraden. Hij is wel prijzig, maar een stuk goedkoper dan de DB8000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: el bobo
is deze ontvanger trouwens als een media player te gebruiken?
zoals netwerken naar de pc elders in huis en vanuit de pc op de vu+ film downloaden en bekijken?


De VU+ is toch een enigma2 compatible tuner? Kan bv werken met OpenPLi(net zoals dreamboxen).
Zo ja, dan kan je waarschijnlijk de vlc player plugin installeren.(let op: de VU+ ondersteund niet alle plugins die van origine voor dreamboxen zijn)
Dan is je VU+ Duo een VLC client, en je computer met vlc een server.
Je laat compu afspelen en tuner de stream via je netwerk ontvangen.
Tip: gebruik bedraad netwerk en geen wireless, bedraad is fullduplex en meer bandbreedte, wat nodig is als je met vlc op computer HD gaat streamen.
vlc_Open_Pli.jpgvlc_Open_Pli_2.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
........Tip: gebruik bedraad netwerk en geen wireless, bedraad is fullduplex en meer bandbreedte, wat nodig is als je met vlc op computer HD gaat streamen.

Dit verbaast me: andersom, dus de VU laten streamen nar de PC, gebruikt hier slechts een paar procent van mijn draadloze bandbreeedte van 54 Mbit/sec (ook bij HD-streamen). Waarom zou VLC op de box dan zoveel meer nodig hebben? Heb je gekeken hoeveel er daadwerkelijk wordt gebruikt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...