Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: buizer
........Ik weet dat op dit forum vrij negatief wordt gereageerd op de combinatie sat receiver + mediaplayer, maar als je vooruit denkt lijkt het me een logische oplossing.......

Ja, dat begrijp ik ook niet echt. Vier jaar geleden bij de aanschaf van de IDL 7000 was dat al mijn bedoeling (en volgens de toenmalige reclame had dat ook moeten kunnen...): je zou verwachten dat e.e.a. nu binnen de mogelijkheden zou moeten vallen.
Ik ben er dan ook heel benieuwd naar welke wensen de VU uiteindelijk (als alles wat is uitontwikkeld) niet zal kunnen vervullen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Tonskidutch
.....er zijn beslist mensen die beter wachten omdat ze de solo zouden willen
die kost bijna de helft en is single tuner maar mooier :D
ciao


dat klopt, maar heeft toch wat minder aan boord hoor.
geen display,
geen sata aansluiting
wel lees maar de rest hieronder :

· Broadcom Mips Prosessor 333Mhz
· Single DVB-S2 Tuner (Silicon tuner)
· MPEG2/ H.264 Hardware decoding (DVB compatible)
· 1 x Common Interface Slots
· 1 x Smartcard-Reader (Conax Embedded)
· 10/100 Mbit Ethernet Interface
· 2 x USB2.0
· 1 x V.24/RS232
· HDMI aansluiting
· 1 x Scart
· YPrPb
· 1 x S/PDIF für digitale Audioübertragung (optisch)
· Uitgebreid EPG (electronic program guide)
. MHW EPG
. Fastscan plugin
· Plugin Support (JPEG,MP3,XVID...)
. Smartreader+ compatible
· Compatible met enigma2 plugins en zenderlijsten
. Handige help button op afstandbediening
· Verschillende skins beschikbaar
· Videotext
· DiSEqC 1.0,1.1 en 1.2

Video:
Video resolutie CCIR 601 (720 x 576 lines), 576p, 720p, 1080i
Video decoding MPEG-2, MPEG-4 compatible
Input data rate 2-45 MSymb/s
S/N >53 dB

Audio:
Decoding AC 3, MPEG-4 (AAC-HE), MPEG-1, Layer 1, 2 and 3
Sampling rate 32/44.1/48 kHz
S/N > 65 dB

Verbruik:
< 25W (in gebruik, horizontaal / 400mA LNB Stroom)
< 20W (in gebruik, zonder LNB)
< 1W (Deep-Standby-Mode)

maar voor keuken, slaapkamer of tweede ruimte zal dit ruimschoots voldoende zijn.
nu dat de DM500HD er volgende maand aankomt aan een dikke 330 euro(dat zal ongeveer de verkoopprijs zijn) confused
dus zal het een goede tussenmaat worden....hoop ik hahaha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke
Ik zie op enkele websites dat hij duurder is geworden.
Van €419 naar €449.


En de Dreamboxen worden iets goedkoper (of zal ik minder duur zeggen), toevallig??

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Op die zelfde sites? Want de prijzen varieerden al tussen de 450 en de 420 heb ik begrepen.

Dezelfde sites ja. Gisteren nog 419 en vandaag 449.
De VU+ is populair en z'n schaarste doet de prijs stijgen.

Voorbeeld: Ik koop m'n satspullen in Nederland omdat ik toch vlak aan de grens woon. M'n vaste dealer kondigde gisteren op z'n site aan dat ie vandaag weer kom leveren. Om 13 uur was z'n voorraad van 8 stuks al weg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke
Ik zie op enkele websites dat hij duurder is geworden.
Van €419 naar €449.

Zou ie duurder zijn geworden omdat er hardware aanpassingen zijn gedaan, bv ivm Wake-Up timer vanuit deep-sleep? smile
Of begint de VU+ plus ook al dezelfde ster/prijs allures te krijgen als de DM8000? frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: vladimirke
Origineel bericht van: minplus
Op die zelfde sites? Want de prijzen varieerden al tussen de 450 en de 420 heb ik begrepen.

Dezelfde sites ja. Gisteren nog 419 en vandaag 449.
De VU+ is populair en z'n schaarste doet de prijs stijgen.



Ik denk eerder dat de slechte koers van de Euro ten opzichte van de Dollar dit heeft veroorzaakt.

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat Koreanen steeds meer de Euro gebruiken als handelsmunt. Bovendien was de dollar 2 maanden geleden zo goed als gelijk aan de huidige koers.

Wat mij veel waarschijnlijker lijkt is dat de distributeur in Duitsland (die een veel grotere markt bediend en dus veel meer omzet) bij de fabrikant heeft aangedrongen op een hogere verkoop prijs in Nederland. Onze nederlandse VU+ boer zat immers 30 euro onder zijn prijs wink

Nederland krijgt op zijn donder en verhoogt de prijs. 1 + 1 = 2.

Een andere zeer plausibele uitleg zou inderdaad kunnen zijn dat de Nederlande VU+ boer dacht dat hij zonder prijsconcurrentie (Duitsland is immers duurder) de prijs wel 30 euro kon verhogen omdat hij toch te weinig receivers heeft ingekocht om in de vraag te kunnen voorzien.

Er gaat nog veel meer gebeuren in deze markt. Over een paar maanden stikt het van de Dreambox achtige Broadcom receivers en dan is het merk Vu+ te klein om als merk tegenover de grote handelaren in Duitsland overeind te blijven.

De Duitse handelaar is immers in verhouding tot een aantal grote gevestigde distributeurs in Duitsland maar een onbekende en kleine speler en juist die distributeurs komen allemaal met hun eigen "Dreambox" of "Vu+".

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo kan ik nog wel een handjevol redenen verzinnen waarom de prijs nu anders is dan twee maanden geleden. Maar ik denk dat niemand ook maar iets aan dit soort speculaties heeft. En mochten we het toch interessant vinden: laten we het de importeur eens vragen (die leest hier toch al mee).

 

Overigens: je kunt in elke winkel proberen af te dingen, je weet maar nooit (en dat is me al best een aantal keren gelukt: vragen staat vrij).

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel simpel.

 

de vraag is groter dan het aanbod = hogere prijs.

dan nog eens het feit dat er met mondjesmaat geleverd word....en dat lijkt mij dan weer een spel waar ze heel goed moeten mee opletten....want dit kan wel eens een rare wending geven.

 

maar goed, nu blijkt dat de geleverd stock voor BE dus al totaal uitverkocht is en pas toegekomen is.

Dus mensen die er eentje bestelden hebben geluk, de rest zal terug een tijdje moeten wachten.

 

jammer, maar helaas kunnen we er dus niets aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo normaal is het niet hoor dat prijzen verhoogd worden als het aanbod even minder is dan de vraag.

Als een importeur de prijs gaat verhogen omdat zijn toeleveringen lager zijn dan de vraag, is dat een hele slechte zaak.

Prijzen hoor je te verhogen als je kosten hoger worden en niet als het publiek happiger wordt of je zelf te weinig aan kunt leveren.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...