Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Na volgens mij 10 jaar een Strong en Topfield 4000 te hebben gebruikt zit ik al jaren te twijfelen naar een DM of azbox over te stappen. Volgens mij is de tijd nu aangebroken ivm HD.

 

Maar omdat jullie over de VU+ zo lovend zijn ga ik waarschijnlijk toch hiervoor ipv de AZbox.

 

Maar wat me niet duidelijk is (ook niet na het zoeken op de pli website), is wat de mediaplayer nu precies (gaat) ondersteunen. Dat het niet helemaal werkt op dit moment daar heb ik wel vertrouwen in dat het spoedig wordt opgelost... maar wordt het volgende (ooit) ondersteund?

 

- .vob (ja, maar nu nog met bugs)

- ts_video directories (direct gekopkieerd van dvd)

- .iso files

- .wav files (eventueel een wav die DTS signaal bevat voor muziek)

- .flac

 

Is een harddisk per se noodzakelijk of kan ik het NAS gewoon gebruiken voor PVR functies e.d. Er wordt in de 34 pagina's wel gesproken over NAS, maar het is onduidelijk of zij ook een hd erin hebben zitten.

 

Verder heb ik een Magic Module met Canal Digital kaart en vroeg me af of ik die nog nodig heb, of gaat alles via het internet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Magic module heb je niet meer nodig, de kaartlezer icm met een emu en je smartcard is voldoende. In een magic mudule draait trouwens ook een emu (UCAS of Penta of zo). In de VU+ draaid cccam (er zijn ook nog andere).

Over dat laatste in de laatste zin mag hier niet gesproken worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: buizer

- .vob (ja, maar nu nog met bugs)
- ts_video directories (direct gekopieerd van dvd)
- .iso files
- .wav files (eventueel een wav die DTS signaal bevat voor muziek)
- .flac

VOB en WAV: ja (maar volgens mij geen DTS, omdat de chip dat niet verwerkt)
Ik vermoed dat je ISO eerst moet mounten, maar dat weet ik niet. Je kunt in ieder geval andere HDD's (van NAS/PC, en dus ook een in een NAS/PC gemounte ISO) gebruiken. Kijk anders even hoe dat bij DM geregeld is: grote kans dat dit bij de VU net zo gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat betreft de CD kaart, kaartlezer en emu is duidelijk. Dat andere daar zullen we inderdaad maar niet over spreken, maar ongetwijfeld zal ik dat elders kunnen vinden. Heb er geen ervaring mee en heb een CD kaart, dus blijft in de hobby-sfeer he.. (en mag mogelijk wel in huis wat sharen?). Een pm-tje wordt gewaardeerd met wat meer info.

 

Mooi dat NAS werkt (en ik neem ook aan voor time-shifting, zonder al te veel armslagen). Ik las al bij de AZbox dat dit ook feilloos werkt (welliswaar via usb-stick). Ik zal het netwerk ff upgraden naar gigabit router om van dat trage 100 Mb af te stappen.

 

Als ik het goed begrijp is de AZbox een gesloten platform en de VU+ niet. Dit biedt voor de firmware/software ontwikkeling waarschijnlijk meer/snellere mogelijkheden. Daarentegen wordt er voor de AZbox nog steeds veel gereleased en lees ik dat de laatste Premium+ best wel goed en stabiel is (om wat mogelijke onervaren berichten na). De AZbox is wel 2 in 1, dus ook mediaplayer. Het is natuurlijk niet praktisch om na het downloaden op de VU+, eerst technische handelingen te moeten uithalen voor het mounten eer te kunnen beginnen met het bekijken van de film/dvd...

 

Voor wat betreft die bestanden afspelen neigt mijn vraag dus meer naar een mediaplayer. Heb zelf een popcorn, maar vindt dit apparaat nou ook weer niet een miracle is, dus geintegreerd bespaart me gewoon al die losse devices, bedrading en dus rommel in de kast.

 

Het is minimaal handig om gewoon een file browser te hebben en op 'ok' te drukken waarna de vob, video_ts, wav, flac, m3u playlists e.d. worden afgespeeld. Het lijkt me toch niet zo moeilijk (alhoewel ik geloof dat er toch wel een hw chip in moet zitten om veel sneller dan software de boel te kunnen 'decomprimeren'). En als deze niet in de VU+ zit dan houdt het volgens mij op. flac (en het vlakke mp3) zal dan zeker niet lukken. Overigens als .wav wel werkt dan gaat DTS ook wel lukken. Je hoort op een gewone installatie alleen maar ruis, maar zodra je een receiver hebt die DTS signalen kan omzetten ben je klaar (zelfs mijn 25 jarige CD-speler kon dit omdat het al een digitale uitgang had en dat werd keurig opgepikt door mijn digitale voorversterker).

 

Ik weet dat op dit forum vrij negatief wordt gereageerd op de combinatie sat receiver + mediaplayer, maar als je vooruit denkt lijkt het me een logische oplossing. Overigens wat me wel verbaasd is dat .mkv (HD) en m2ts (volgens mij wordt dit gebruikt door video CAM) weer wel worden geaccepteerd... dus mogelijk in de toekomst wordt er steeds meer ondersteund (zoals avchd). Voor mij is belangrijk te weten of die mogelijke potentie er is voor de VU+. Wellicht hebben ervaren Dream mensen die kennis met een DM? Als het op de DM kan dan komt het ook wel op de VU+ denk ik dan.

 

Verder nog een vraag over levering. NL is uitverkocht, maar Duitse apparaten kunnen toch ook worden gebruikt? Zijn er mogelijk verschillen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: buizer
Voor wat betreft de CD kaart, kaartlezer en emu is duidelijk. Dat andere daar zullen we inderdaad maar niet over spreken, maar ongetwijfeld zal ik dat elders kunnen vinden. Heb er geen ervaring mee en heb een CD kaart, dus blijft in de hobby-sfeer he.. (en mag mogelijk wel in huis wat sharen?). Een pm-tje wordt gewaardeerd met wat meer info.

Mooi dat NAS werkt (en ik neem ook aan voor time-shifting, zonder al te veel armslagen). Ik las al bij de AZbox dat dit ook feilloos werkt (welliswaar via usb-stick). Ik zal het netwerk ff upgraden naar gigabit router om van dat trage 100 Mb af te stappen.

Als ik het goed begrijp is de AZbox een gesloten platform en de VU+ niet. Dit biedt voor de firmware/software ontwikkeling waarschijnlijk meer/snellere mogelijkheden. Daarentegen wordt er voor de AZbox nog steeds veel gereleased en lees ik dat de laatste Premium+ best wel goed en stabiel is (om wat mogelijke onervaren berichten na). De AZbox is wel 2 in 1, dus ook mediaplayer. Het is natuurlijk niet praktisch om na het downloaden op de VU+, eerst technische handelingen te moeten uithalen voor het mounten eer te kunnen beginnen met het bekijken van de film/dvd...

Voor wat betreft die bestanden afspelen neigt mijn vraag dus meer naar een mediaplayer. Heb zelf een popcorn, maar vindt dit apparaat nou ook weer niet een miracle is, dus geintegreerd bespaart me gewoon al die losse devices, bedrading en dus rommel in de kast.

Het is minimaal handig om gewoon een file browser te hebben en op 'ok' te drukken waarna de vob, video_ts, wav, flac, m3u playlists e.d. worden afgespeeld. Het lijkt me toch niet zo moeilijk (alhoewel ik geloof dat er toch wel een hw chip in moet zitten om veel sneller dan software de boel te kunnen 'decomprimeren'). En als deze niet in de VU+ zit dan houdt het volgens mij op. flac (en het vlakke mp3) zal dan zeker niet lukken. Overigens als .wav wel werkt dan gaat DTS ook wel lukken. Je hoort op een gewone installatie alleen maar ruis, maar zodra je een receiver hebt die DTS signalen kan omzetten ben je klaar (zelfs mijn 25 jarige CD-speler kon dit omdat het al een digitale uitgang had en dat werd keurig opgepikt door mijn digitale voorversterker).

Ik weet dat op dit forum vrij negatief wordt gereageerd op de combinatie sat receiver + mediaplayer, maar als je vooruit denkt lijkt het me een logische oplossing. Overigens wat me wel verbaasd is dat .mkv (HD) en m2ts (volgens mij wordt dit gebruikt door video CAM) weer wel worden geaccepteerd... dus mogelijk in de toekomst wordt er steeds meer ondersteund (zoals avchd). Voor mij is belangrijk te weten of die mogelijke potentie er is voor de VU+. Wellicht hebben ervaren Dream mensen die kennis met een DM? Als het op de DM kan dan komt het ook wel op de VU+ denk ik dan.

Verder nog een vraag over levering. NL is uitverkocht, maar Duitse apparaten kunnen toch ook worden gebruikt? Zijn er mogelijk verschillen?


de nederlandse ontvangers worden vandaag of morgen weer geleverd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg vandaag een email van m'n dealer:

 

"De nieuwe HD twin satelliet ontvanger VU+ Duo ! Is vandaag bij ons aangekomen, bestel vandaag nog want ze zijn zeer beperkt leverbaar...."

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de bestellingen die er al waren worden natuurlijk EERST afgewerkt.

 

je moet hem ook echt nodig hebben om te gaan bivakkeren voor de winkels...

harry potter achtige toestanden

eigenlijk gewoon een HYPE

 

er zijn beslist mensen die beter wachten omdat ze de solo zouden willen

die kost bijna de helft en is single tuner maar mooier :D

ciao

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je de vu+ zo uitrusten dat hij zowel mijn tvl kaart als de art-card van mijn vrouw kan slikken (dit is een viaaccess codering) zonder het gebruik van ci modules?

Of is er dan toch een die gebruik moet maken van een module?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
of een smargo usb reader

uh hoezo?

Code:
· 2 x Smartcard-Reader (Conax Embedded)


met de juiste softcam onder enigma2 worden die twee kaartlezers toch gewoon bruikbaar
met scam of cccam

ciao

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...