Ga naar inhoud


Rare ontvangst BBC's


Gast floberke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb op mijn Edision Mini HD het volgende probleem, soms als ik naar de BBC (1234 en HD) zenders zap krijg ik eerst geen beeld.

Pas als ik een paar keer tussen de BBC zenders heen en weer heb gezapt krijgt ik beeld/ontvangstsignaal. Dit is lastig als ik mijn PVR instel op bijv. BBC 3. Hij neemt dan niet op omdat ik geen signaal heb. Heb nu al een paar afleveringen van Family guy gemist en dat kan natuurlijk niet smirk

 

weet iemand van jullie waar dat aan kan liggen?

 

 

mvg, Ivo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zijn een paar mogelijkheden, die bij mij opkomen.

De disecq omschakeling werkt mogelijk niet goed, de diseqc schakelaar "verstaat" het omschakelbevel niet goed, waardoor de Astra 2 LNB niet naar je ontvanger wordt doorgeschakeld.

Eerst na een paar maal omschakelen, ziet de ontvanger de juiste lnb en heb je ontvangst.

 

Een andere mogelijkheid is je LNB, na het omschakelen komt de Local Oscillator moeilijk op gang, en de afc van je ontvanger gaat ernaast hangen.

 

Ik zou de antennekabel van de Astra 2 eens rechtstreeks aansluiten op je ontvanger, en dan kijken of je deze problemen nog steeds hebt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik zou de antennekabel van de Astra 2 eens rechtstreeks aansluiten op je ontvanger, en dan kijken of je deze problemen nog steeds hebt."

 

ik heb een triplesat (multytenne) Dat kan hier volgens mij niet?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook kijken of je in het menu van je ontvanger de spanning voor de lnb kan verhogen.

Mijn ontvanger heeft die mogelijkheid om alle spanningen voor de lnb met een half volt te verhogen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je voorheen wel een voldoende signaal gehad? Ik dacht dat de multytenne wat aan de kleine kant is zover het binnenland in. Hier in Goedereede gaat het goed met een draaibare schotel van ongeveer dezelfde afmetingen. Is de opstelling misschien veranderd? (wind) Welke firmware zit er in de doos?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je het aandurft de Tripplesat open te schroeven, kan je de diseqc switch losnemen, en de ontvanger rechtstreeks aansluiten.

 

Je moet daarna wel opletten, dat je het geheel weer goed waterdicht in elkaar schroeft.

 

Anders ergens een andere ontvanger lenen, en kijken of die wel goed schakelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterpas
Heb je voorheen wel een voldoende signaal gehad? Ik dacht dat de multytenne wat aan de kleine kant is zover het binnenland in. Hier in Goedereede gaat het goed met een draaibare schotel van ongeveer dezelfde afmetingen. Is de opstelling misschien veranderd? (wind) Welke firmware zit er in de doos?


Ik heb altijd en nu ook nog als er beeld is L:95 Q:75-80 signaal.
Ik had eigenlijk gehoopt dat ik hier een antwoord in de richting van de instelling (transponder) kreeg,
de triplesat openschroeven gaat mij net iets te ver.... blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan kijken, of je een andere ontvanger kunt aansluiten, om vast te stellen of het dan wel goed werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan is toch te vermoeden, dat de disecq stuursignalen niet helemaal goed gestuurd worden.

 

In dat geval zou je kunnen overwegen, de diseqc schakelaar uit te wisselen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...