Ga naar inhoud


[rebox]software download verdwenen?


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten


hij doet het nu weer wel maar supertraag.

valt nog wat te optimaliseren.

 

andere vraag: ik woon al een tijd niet meer in Nederland, dus ik mis veel, wat me opvalt is dat als enig dikgedrukte, dus het superbelangrijke feature van de rebox, maar ook van andere ontvangers, vermeld wordt dat het stroomverbruik in stanby minder dan 1 watt is.

alsof dat HET argument is dat ding te kopen.

wat kan mij dat nu schelen? om te beginnen duurt het dan 3 minuten voordat-ie wakker is, ik wil goed beeld en handige functionaliteiten en dan koop ik hem wel, en als ik geen stroom wil verbruiken zet ik hem uit of gooi hem uit het raam, al naar gelang die handige functionaliteiten...

is dat stroomverbruik in standby een of andere modetik? Gesteund door een overheidsreclamecampagne vermoedelijk?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum

... vermeld wordt dat het stroomverbruik in stanby minder dan 1 watt is.
alsof dat HET argument is dat ding te kopen...


Hallo Stefan, als gevolg van regelgeving mogen nieuwe apparaten in standby nog maar zeer weinig stroom verbruiken. Vandaar deze 'reclame' uiting. Je kunt uiteraard zelf beslissen of je dit wilt inschakelen of niet.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opstarttijd van de rebox is 30 seconden. Het standby verbruik is zeer belangrijk. Daarmee kun je op jaarbasis heel veel geld besparen. Als je uitgaat van 20 watt in standby is dit op jaarbasis 35 euro.

 

Mijn maxdigital 225 gebruik 25 watt in standby en kost dus zonder gebruik zo'n 44 euro (20 ct kwh prijs). Dan heb ik liever de rebox die zonder gebruik 1,75 kost per jaar.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
...vermeld wordt dat het stroomverbruik in stanby minder dan 1 watt is.
alsof dat HET argument is dat ding te kopen.

Het is zeker niet HET argument maar voor mij was het misschien wel HET argument voor het laatste zetje om deze ontvanger te kopen.
Het lage stoomverbruik vind ik toch wel terdege belangrijk want zoals hierboven ook al werd opgemerkt scheelt het op jaarbasis behoorlijk wat aan energiekosten t.o.v. mijn vorige apparaten.
Wellicht hoef jij niet op de ‘kleintjes’ te letten maar ik wel en dan is het lage stroomverbruik toch mooi meegenomen.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ben ik het mee eens.

het helpt altijd, maar nogmaals, ik koop een apparaat om zijn functies en dan weet ik dat dat geld kost en stroom verbruikt.

dus persoonlijk beoordeel ik eerst de functies.

in de reclameuiting met die dikke letters lijkt het mij persoonlijk een beetje andersom.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...