Ga naar inhoud


[Satelliet] RTL en SBS in HD via CDS


User001

Aanbevolen berichten


  • Reacties 517
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

op de sateliet inmiddels ook weer

 

maar was net toen het programma begon

 

ik weet ook niet hoelang die storing heeft geduurd ik had hem maar op ned 3 gezet gehad en ik heb zelf geen kabel maar iemand uit het ziggo gebied vroeg of bij mijn de zenders er ook uit lagen op dat moment

en hij had dus ook geen beeld op sbs6/veronica/net5

 

maar ik neem aan dat hij het nu wel weer zal doen want hier werken ze ook weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: Transpondertje
En is er ook nog nieuws omtrent de hd kanalen ??
Origineel bericht van: GHP
Of een totaalplaatje van alles wat er de komende tijd gaat wijzigen...

Nog maar een keer dan: Alle populaire Nederlandse HD-zenders bij CanalDigitaal. wink


Ik doel niet zoveer op het HD totaalplaatje, maar meer op alles wat er de komende tijd gaat wijzigen.
Film1 Action zie ik ook op de nieuwe transponder, maar hier wordt (bijna) nergens melding van gemaakt.
Ik weet dat CDS "informatie delen met klanten" niet in hun portfolio heeft staan, maar ik vind het wel intessant om te weten wat er gaat gebeuren, desnoods afgebeeld op een chronologische tijdlijn. whistle

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist even alle 9 zenders op de nieuwe transponder nagelopen en vindt 2 wijzigingen.

 

Op Nederland 3 HD zit een 5.1 spoor toegevoegd, maar deze is nog helemaal 'dood'.

 

Op Film1 HD is ook 5.1 toegevoegd. Ik heb daar geen abo op en krijg ook de melding van een gecodeerde zender. Maar het 5.1 geluid krijg ik wel te horen. Het gewone 2.0 geluid niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de drie door jou genoemde zenders zit een DD 2.0 spoor, geen 5.1. En op film1 HD zit daar inderdaad geluid op, maar op het MPEG spoor niet. Ook nog geen beeld trouwens. En ja, wel een abbo...

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag het Dolby symbool en neem dan automatisch aan dat dit betekent dat er 5.1 op dat kanaal zit (of komt). Is dat dan niet zo?

 

Bij dat dolbyspoor op Film1 HD (waar ik sinds een paar uur wel een abo op heb :D) gingen vanmiddag in het display van mijn home cinema set alle 5 speakertjes branden. Bij de volgende 2 films niet. Dus daar is, indien uitgezonden, wel 5.1 te horen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Dolby-logo zal in dit geval staan voor "Dolby Digital", ofwel AC3-compressie. AC3 kan zowel op stereo als 5.1-geluid toegepast worden. AC3 is technisch een grote vooruitgang op het MP2-geluid dat we gewend zijn bij de meeste zenders, 192 kbps stereo klink al behoorlijk "Hifi", terwijl 192 kbps MP2 maar middelmatigjes is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...