Ga naar inhoud


[Satelliet] RTL en SBS in HD via CDS


User001

Aanbevolen berichten

HDTV zender | Gratis te ontvangen | HDTV-abonnement | Beschikbaar per:

1 | Nederland1 HD | Ja | - | Direct

2 | Nederland2 HD | Ja | - | Maart

3 | Nederland3 HD | Ja | - | Februari

4 | RTL4 HD | - | Ja | Direct

5 | RTL5 HD | - | Ja | April

6 | RTL7 HD | - | Ja | April

7 | SBS6 HD | - | Ja | Maart

8 | Net5 HD | - | Ja | April

9 | Veronica HD | - | Ja | April

10 | Film1 HD | - |F1S1| Maart

11 | Sport1 HD | - |F1S1| Maart

12 | BBC HD | Ja |28,2| Direct

13 | Eén HD | - |Fam.| Direct

14 | ARD HD | Ja | - | Direct

15 | ZDF HD | Ja | - | Direct

16 | Discovery HD | - | Ja | Direct

17 | NatGeo HD | - | Ja | Direct

18 | History HD | - |Ja | Direct

19 | Eurosport HD | - |Bas.| Direct

20 | MTV HD | - |Ja | Direct

21 | Brava HDTV | - |Ja | Direct

22 | Arte HD | Ja | - | Direct

23 | Servus HD | Ja | - | Direct

24 | Anixe HD | Ja | - | Direct

25 | LuxeTV HD | Ja |28,2| Direct

26 | EinsFestivalHD| Ja | - | Direct

 

bron CD klantenservice

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 517
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Das lekker ik ben naar de kabel overgestapt vanwege het achterblijvende HD aanbod van CD.

Soms loont geduld ;-)


Vond dat ik al lang genoeg geduld had gehad!

Nou ja het HD beeld via Caiway is wel beter dan van CD dus heb ik het niet helemaal voor niets gedaan!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Origineel bericht van: ceesv
En misschien ook Dolby Digitaal!

Precies, die Mpeg layer II op 192Kbps 48KHz stereo die ze nu gebruiken is goed ruk he..Da's geen HD audio Hilversum!
Wij Willen AC3/Dolby Digital©® Nederlandse Omroepen! DIKKE 5.1 ! cool


Niet Grote mond Jeroensky !!!!!!!

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druup
Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Das lekker ik ben naar de kabel overgestapt vanwege het achterblijvende HD aanbod van CD.

Soms loont geduld ;-)


Vond dat ik al lang genoeg geduld had gehad!

Nou ja het HD beeld via Caiway is wel beter dan van CD dus heb ik het niet helemaal voor niets gedaan!


Het is inderdaad jammer dat CDS het onvoldoende heeft gecommuniceerd want nu komt het toch een beetje uit de lucht vallen. Ze weten natuurlijk al langer van deze plannen en hadden daar veel meer mee kunnen doen.

Maar goed, samen met de EIT epg is dit toch een duidelijke verbetering. Nu nog even van die deelkanalen af, ECV3 en 4 erbij en ze zijn helemaal top!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Origineel bericht van: ceesv
En misschien ook Dolby Digitaal!

Precies, die Mpeg layer II op 192Kbps 48KHz stereo die ze nu gebruiken is goed ruk he..Da's geen HD audio Hilversum!
Wij Willen AC3/Dolby Digital©® Nederlandse Omroepen! DIKKE 5.1 ! cool


Wat heeft de omroep er mee temaken? canaaldigitaal stuurt geen DD mee npo zend het gewoon wel mee upc heeft dd 2.0 en dd5.1 zelfde geld voor ziggo en caiway.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Nou ja het HD beeld via Caiway is wel beter dan van CD dus heb ik het niet helemaal voor niets gedaan!

Hoe heb je dat kunnen vergelijken. CDS is nog niet eens gestart en momenteel zitten er 6 HD zenders op een transponder wat er waarschijnlijk 5 gaan worden... En dan is ook nog tijdelijk de bitrate van de nieuwe transponders lager dan het over een paar maanden gaat worden als de nieuwe Astra3B satelliet op de plek aankomt...

En wie zegt dat Nederland 1HD enz officieel in AC3 worden aangeleverd en de kabel er (fake) AC3 van maakt??? (anderen beweren weer dat het vanuit hilversum in AC3 komt... maar wat is hun bron?). Discovery Showcase HDen NGC HD zijn immers wel in AC3. Dus CDS kan het wel hoor!!!

Citaat:

en WEG MET dat ELLENDIGE Etalagekanaal!

Doordat er nu 2 nieuwe transponders bijkomen is er ook plek over voor nieuwe themakanalen. Dus Etalage Zenders kunnen nieuwe themakanalen worden ;-) denk eens aan FoxLife, SyFy, 13th street, Comedy Central, NickJr....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

etalage kanaal moet gewoon 24/7 worden..

 

en zenders die echt HOT zijn op t etalage kanaal moeten gewoon snel een eigen plekje krijgen.. smile

 

zenders waar geen hond naar kijkt tijdens de etalage periode hoeven ze dus ook gewoon niet een plek te geven..

 

( en is er niet een opvolgend kanaal beschikbaar.. en de huidige zender is "HOT" dan kan die toch even blijven zitten op het etalage kanaal? ist niet hot dan zet je gewoon een andere zender die er eerder op geweest is ( en het toen dus niet gemaakt heeft ) er nog eens op :P )

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Doordat er nu 2 nieuwe transponders bijkomen is er ook plek over voor nieuwe themakanalen. Dus Etalage Zenders kunnen nieuwe themakanalen worden ;-) denk eens aan FoxLife, SyFy, 13th street, Comedy Central, NickJr....

Je blijft een grapjurk.
Er komen 9 nieuwe HD zenders bij. Als CD het goed doet dan gaan ze ook gebruikmaken van AC3 geluid. De 2 nieuwe transponders zitten dan alweer vol.

Het omzetten van de thema transponder naar MPEG4 kan dan gebruikt worden voor een kwaliteits verbetering van de bestaande thema kanalen. Als ze die gewoon in dezelfde bitrate laten als nu met MPEG2 gaan die er ook sterk op vooruit.

Er zijn inmiddels genoeg 'thema' kanalen - die op de nominatie staan om toegevoegd te worden - om een complete nieuwe transponder te vullen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
HDTV zender | Gratis te ontvangen | HDTV-abonnement | Beschikbaar per:
1 | Nederland1 HD | Ja | - | Direct
2 | Nederland2 HD | Ja | - | Maart
3 | Nederland3 HD | Ja | - | Februari
4 | RTL4 HD | - | Ja | Direct
5 | RTL5 HD | - | Ja | April
6 | RTL7 HD | - | Ja | April
7 | SBS6 HD | - | Ja | Maart
8 | Net5 HD | - | Ja | April
9 | Veronica HD | - | Ja | April
10 | Film1 HD | - |F1S1| Maart
11 | Sport1 HD | - |F1S1| Maart
12 | BBC HD | Ja |28,2| Direct
13 | Eén HD | - |Fam.| Direct
14 | ARD HD | Ja | - | Direct
15 | ZDF HD | Ja | - | Direct
16 | Discovery HD | - | Ja | Direct
17 | NatGeo HD | - | Ja | Direct
18 | History HD | - |Ja | Direct
19 | Eurosport HD | - |Bas.| Direct
20 | MTV HD | - |Ja | Direct
21 | Brava HDTV | - |Ja | Direct
22 | Arte HD | Ja | - | Direct
23 | Servus HD | Ja | - | Direct
24 | Anixe HD | Ja | - | Direct
25 | LuxeTV HD | Ja |28,2| Direct
26 | EinsFestivalHD| Ja | - | Direct

bron CD klantenservice


Er blijft voor mij toch nog steeds een onduidelijkheid in deze Goed-Nieuws-Show.
En dat zijn de zenders Eén Hd en Eurosport HD.
Volgens bovenstaand overzicht maken ze GEEN onderdeel uit van het HDTV-Pakket.

Op een ander pagina van de CanalDigitaal site staat wat anders :
http://www.canaldigitaal.nl/zenderpakketten/hdtv-pakket.aspx

Hier staat :
Wijziging HDTV-pakket per 1 februari 2010:

Per 1 februari 2010 voerde CanalDigitaal een wijziging door in haar HDTV-pakket. Voorheen zaten in het HDTV-pakket een aantal Thema-zenders. Die komen nu te vervallen binnen dit zenderpakket. Binnen het HDTV-pakket vallen nu alle HD-zenders die CanalDigitaal doorgeeft en de 'vrij te ontvangen-zenders'.

Nederland HD 23,5
(Nu: Ned. 1)
RTL 4 HD 23,5
History HD 23,5
BravaHDTV 23,5
Nat Geo HD 23,5
Discovery HD 23,5
Eurosport HD 23,5
Eén HD 23,5
MTVN HD 23,5

En nu gaat het mij toch voor een belangrijk deel vooral om Eurosport HD en Eén HD.
Het zou mooi zijn als er een duidelijk overzicht komt met de zenders die te zien zullen zijn met het
HDTV-pakket.

Dit pakket is overigens wel degelijk apart af te sluiten en is eigenlijk de opvolger van het Settopboxpakket wat vervallen is voor nieuwe klanten.


Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En dat zijn de zenders Eén Hd en Eurosport HD.
Volgens bovenstaand overzicht maken ze GEEN onderdeel uit van het HDTV-Pakket.


Deze twee zijn al maanden beschikbaar, en zitten gewoon in een pakket.
Beide zijn te zien als je het familie pakket hebt.
En Eurosport -HD is al tijden te zien zelfs als je het basis pakket hebt. (Net als NED1-HD trouwens)

Deze zijn dus ook te bekijken, nu al, ook al heb je het HD pakket niet.

Op jouw genoemde link kan nog geen overzicht komen, aangezien de meeste pas in of na maart komen.....dus als je het nu afsluit, heb je nog niet veel.


Als je hier kijkt, zie je een complete lijst
http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/nieuws/meer-hd-bij-canaldigitaal.aspx
Overal onder het kopje [HDTV-abonnement] een ja staat, valt onder het optionele HD pakket.
Staat er wat anders, valt het ook onder dat pakket, dus ook al heb je het HD pakket niet.
Onder het kopje [beschikbaar per:] zie je wanneer het beschikbaar is, of komt.

De reden is dat EEN-HD en EUROSPORT-HD erbij staat; als je het basispakket hebt, en je neemt HD pakket erbij, dan heb je ook EEN-HD, de PO-HD en EUROSPORT-HD.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wapper
Origineel bericht van: Jeroensky
Origineel bericht van: ceesv
En misschien ook Dolby Digitaal!

Precies, die Mpeg layer II op 192Kbps 48KHz stereo die ze nu gebruiken is goed ruk he..Da's geen HD audio Hilversum!
Wij Willen AC3/Dolby Digital©® Nederlandse Omroepen! DIKKE 5.1 ! cool


Wat heeft de omroep er mee te maken? canaaldigitaal stuurt geen DD mee npo zend het gewoon wel mee upc heeft dd 2.0 en dd5.1 zelfde geld voor ziggo en caiway.



Helaas moet ik mededelen dat bij Ziggo geen DD 5.1 wordt doorgegeven, bij NL1, 2, 3 HD, Alleen DD 2.0. Tenminste, ik heb ze al vanaf het begin en moet het eerste programma in DD 5.1 nog tegenkomen.

Bij Ziggo alleen DD 5.1 bij Film1 HD (Althans regelmatig), bij Eurosport HD (Alleen bij Engels, niet bij Nederlands)en bij een aantal Duitse SD zenders (Ook regelmatig).

Ook bij Sport1 HD moet ik de eerste uitzending in DD 5.1 nog tegenkomen.

Alleen van de zenders in het HD Pakket weet ik het niet, aangezien ik daarop niet ben geabonneerd.

Geeft de zender NL HD op de satelliet wel DD 5.1 door? En hoe is dat bij Discovery HD, History HD en NGC HD op de satelliet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap überhaupt niet waarom men MPEG4-zenders nog van MP2-geluid voorziet, een MPEG4-ontvanger hoort AC3 aan te kunnen. En AC3 klinkt op 192 kbps al een stuk beter dan MP2. AC3 aanbieden lijkt me een kleine moeite die weinig extra bandbreedte kost. Alleen voor 5.1 moet een afweging gemaakt worden of de extra bandbreedte hiervoor opweegt tegen andere bestedingen van die bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...