Ga naar inhoud


[Satelliet] RTL en SBS in HD via CDS


User001

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Yo!
Ik heb ze ook net ingescand (12.188 H 27500 5/6 DVB-S2/QPSK). Naar de 4 bekende zenders ook TEST1 HD en TEST2 HD. Ben benieuwd wat dat gaat worden. Ze willen het nog blijkbaar niet bekend maken aan de naam te zien. Of ze weten het zelf gewoon nog niet :D


Op welke frequenties zitten Test 1 HD en Test 2 HD? Ik krijg ze niet te zien als ik scan naar de vandaag toegevoegde HD kanalen... B.v.d.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 517
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: wapper
Lijkt mij een kleine moeite om dit met een klein HD logo in gids en op txt tezetten tog?


Als ze het maar niet in het beeld zelf prakken, die logos mogen van mij helemaal verdwijnen... wink

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker1
Origineel bericht van: H. Maat


Op welke frequenties zitten Test 1 HD en Test 2 HD? Ik krijg ze niet te zien als ik scan naar de vandaag toegevoegde HD kanalen... B.v.d.


Die zitten ook op 12188H.


Hmm ik krijg alleen bij een handmatige scan rtl5HD, rtl7HD, net5 HD en Veronica HD, geen andere kanalen...

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje vreemd dat de FEC op 5/6 staat. Voor zover ik weet is dat SD en moet die voor HD op op 9/10. Iedereen met een SD ontvanger zou de zenders dus kunnen inscannen en ook kunnen zien. Ik heb geen SD ontvanger dus kan het niet controleren. Misschien iemand anders?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Origineel bericht van: wapper
Lijkt mij een kleine moeite om dit met een klein HD logo in gids en op txt tezetten tog?


Als ze het maar niet in het beeld zelf prakken, die logos mogen van mij helemaal verdwijnen... wink


Inderdaad, voor mij zijn die zenders nu de hoofdzenders geworden, dus RTL4 HD is voor mij nu gewoon RTL4, de SD versie heb ik ergens ver weg in de lijst gezet.

We hebben al genoeg beeldschermvervuiling!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand waarom de bitrate op Film 1HD vaak maar zo'n 6 Mb is, terwijl ik op Veronica en Net5 soms bitrate's tot 15 Mb tegenkom? Vind het beeld op film 1, waarschijnlijk door die lage bitrate, vaak toch wel minder vergeleken met de nieuwe zenders.

1x DM800HD - OpenPLi 2.1 - CCcam 2.3.0  (in de kast als reserve)

1x Vu+ Solo2 -  OpenPli 4.0 - Oscam - 110cm Triax - Stab rotor
2x Amino A140 (Glasvezel ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Beetje vreemd dat de FEC op 5/6 staat. Voor zover ik weet is dat SD en moet die voor HD op op 9/10.


Hoe je daar nu bij komt is me een raadsel kijk maar eens naar de HD Channels van Kingofsat er zijn er maar weinig die 9/10 hebben.
Een SD ontvanger kan geen DVB-S2 zien dus een zinloze poging. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Een SD ontvanger kan geen DVB-S2 zien dus een zinloze poging. laugh


Je hebt gelijk aart, ik was even abuis met de Duitse zenders op de 23.5 positie die FEC op 9/10 hebben staan. Die FEC maakt niets uit, het gaat om de toevoeging -S2 wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: richarddm800
Misschien een stomme vraag.

Hoe kun je zien of iets echt hd is of hd upgescaled?


Bij twijfel stel ik me altijd de volgende vraag: ziet het er uit alsof je bijna naar de werkelijkheid zit te kijken? (een goed HD signaal geeft mij namelijk het idee bijna naar de werkelijkheid te kijken)

Zo nee, geen HD. (of het is van oorsprong wel HD geweest maar dusdanig verkracht dat de HD magie er uit is)

Zo ja, dan is het wel HD. smile

Een goed HD signaal waar niet mee gerommeld is laat overigens geen twijfel bestaan, je ziet binnen 1 seconde dat het HD is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...